Criteriul National

Ce tipuri de linkuri exista si care este importanta lor in SEO?

Ce tipuri de linkuri exista si care este importanta lor in SEO?
martie 07
08:53 2017

Nu toate link-urile sunt create in acelasi scop; in momentul in care specialistii in SEO si in marketing vorbesc despre crearea de link-uri, acestia se pot referi la una dintre aceste tipuri:

  • Link-uri interne
  • Backlink-uri
  • Link-uri interne catre alte site-uri (de iesire)

Este bine de stiut ca unele dintre acestea sunt mai importante pentru strategia ta de marketing si SEO decat altele – avand in vedere, in special, modul in care acestea sunt structurate. Cu acestea fiind spuse, care este diferenta intre cele trei? De ce ar trebui sa le acordam atentie in strategia de optimizare SEO? Si, in cele din urma, cum stim care dintre cele trei tipuri de linkuri ofera cel mai bun rezultat?

Trebuie avut in vedere faptul ca exista o modalitate buna si o modalitate mai putin buna de a utiliza aceste linkuri. In momentul in care alegi calea corecta, iti ajuti site-ul sa-si imbunatateasca pozitia in clasificarea organica a motorului de cautare. In momentul in care nu reusesti sa te folosesti de aceste linkuri in maniera potrivita, orice munca depusa si planuri vor fi compromise.

 

De ce este important un link de iesire de calitate?

Un link intern catre alt site (de iesire) este un link pus pe site-ul tau care face trimitere catre alt site. Co-fondatorul HubSpot, Dharmesh Shah, a explicat importanta link-urilor de iesire in 2007, spunand faptul ca acestea ajuta ca lumea internetului sa fie rotunda, astfel incat este evident motivul pentru care Google a ales sa stimuleze un comportament care sa aduca rezultate mai insemnate, oferind chiar mai multa atentie site-urilor care se incadreaza. Dar, indiferent daca Google incorporeaza acest factor in algoritmii sai, link-urile de iesire ajuta mecanismele Google sa inteleaga la ce face referire site-ul de care esti conectat.
Cum ar trebui sa arate un link de iesire de calitate?

  • Text ancora relevant – De exemplu, textul ,,definitia unui link de iesire’’ va deveni mult mai reprezentativ prin prisma paginii la care va face referire, ajutand mecanismele Google sa identifice la ce face referire site-ul catre care ai creat un link.
  • Un cititor poate intelege mai repede un text precum ,,citeste definitia unui link de iesire’’ decat un simplu ,,cititi’’, putand sa-si dea seama mai usor despre ce va avea sa citeasca, avand in vedere ca acel simplu ,, cititi’’ poate sa faca referire la mai multe lucruri, ceea ce va determina un numar mai mic de accesari si o experienta a utilizatorului mai slaba.
  • Deschiderea intr-o noua fereastra a browser-ului – in momentul in care te conectezi catre un site extern, iti doresti sa ii oferi acestuia credit si sa ii cresti traficul, dar nu cu pretul scaderii traficului site-ului tau. A deschide un link intr-o noua fereastra a browser-ului va rezulta intr-o posibilitate mai redusa ca acesta sa abandoneze pagina ta de internet permanent in favoarea celei spre care ai creat link-ul.

 

Calitatile unui backlink de calitate

Cunoscute si ca „Sfantul Graal” in optimizarea SEO, backlink-urile reprezinta acele link-uri gasite pe alte site-uri, care fac trimitere catre site-ul tau.

Backlink-urile sunt importante intrucat sunt considerate a fi cel mai important factor de clasare a site-ului tau in Google, pe un anumit subiect. Cu cat mai multe backlink-uri existente din partea paginilor de internet de calitate, cu o autoritate mai mare, cu atat site-ul tau va creste in paginile de rezultate a motorului de cautare.

In continuare, ne propunem sa determinam cum arata un backlink bun, disecandu-l pe unul de o calitate inferioara, asa cum avem in imaginea de mai jos.

Poza 1 comunicat

In exemplul dat, nu exista un text ancora – un backlink cu un text ancora inexistent sau de o slaba calitate nu prezinta valoare pentru pagina de internet care primeste link-ul. De asemenea, veti observa ca acest link conduce cititorul catre prima pagina a site-ului, probabil cea mai putin efectiva pagina catre care sa trimitem vizitatorii. Ar fi mai preferabil sa facem trimitere catre, de exemplu, un post de blog care sa aiba legatura sau catre o pagina care sa ofere vizitatorilor posibilitatea de a descarca ceva. Pentru a observa de ce acest backlink nu este potrivit, priviti imaginea de mai jos:

Poza 2 comunicat
Aceasta este o pagina care anunta lansarea unei noi functionalitati a aplicatiei Facebook, ceea ce inseamna ca primul backlink evidentiat cu portocaliu este unul din alte cinci backlink-uri existente in aceasta postare. Si, cu cat exista mai multe backlink-uri, cu atat acel link va fi mai divizat. Cu alte cuvinte, daca un post va contine link catre un singur site, acela va primi 100% din beneficiile noului sau backlink; in schimb, daca mai exista alte cinci backlink-uri, fiecare pagina de internet va primi 20% din beneficii. De asemenea, cu cat este mai veche pagina de internet, cu atat backlink-ul va fi mai valoros.

In ciuda acestor link-uri divizate, exista doua calitati ale exemplului de mai sus. Pagina de internet data ca exemplu detine o popularitate mare, astfel incat link-urile prezentate de acesta reprezinta backlink-uri cu o autoritate mare.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca este un link relevant: link-ul se afla intr-o postare despre social media, pe o pagina de internet care vorbeste despre marketingul in social media des, trimitand catre un alt site care discuta acelasi subiect. Cu alte cuvinte, trebuie avut in vedere faptul ca relevanta si autoritatea sunt doua componente cheie in strategia SEO de construire de backlink-uri de calitate.

 

Calitatile unui link intern de calitate

Un link intern reprezinta un link care face trimitere catre o alta pagina a site-ului tau.
Link-urile interne sunt importante in strategia ta SEO deoarece, ca si backlink-urile, acestea ajuta la construirea autoritatii unei pagini pe site-ul tau, acest lucru fiind important pentru cresterea ta in paginile de rezultate ale motorului de cautare, link-urile interne fiind 100% sub controlul tau!

Pentru a observa un arata un link intern nepotrivit construit, avem exemplul de mai jos:

„Invata cum sa construiesti linkuri interne”
In primul rand, textul ancora nu este atat de puternic pe cat ar trebui sa fie. Asa cum am specificat anterior, textele ancora care includ cuvinte cheie si care arata mai clar ceea ce va contine link-ul sunt cele mai potrivite pentru robotii Google.

In al doilea rand, pentru a obtine cele mai bune rezultate din link-urile interne, selectati o pagina (cea mai buna pe care o aveti) pentru care incercati sa va cresteti pozitia pe paginile de rezultate a motorului de cautare prin intermediul unui cuvant cheie si asociati-va intotdeauna cu aceasta in link-urile voastre interne. Daca va veti asocia in continuare cu diferite pagini, veti dezbina orice autoritate de link intre doua pagini, facand ca link-ul vostru sa fie doar pe jumatate folositor. Puteti, in schimb, sa reformulati, ca de exemplu:

„De ce specialistii in optimizare SEO recomanda crearea unei strategii de linkuri interne
In aceasta versiune improvizata, textul ancora este mult mai relevant, oferindu-i lui Google indicii mult mai valoroase despre pagina la care face trimitere link-ul – cu alte cuvinte, pagina pe care dorim sa o urcam pe paginile de rezultate ale motorului de cautare. De asemenea, tot ceea ce se afla in jurul link-ului este imbunatatit. Instrumentele Google citesc textul ancora, dar si cuvintele din jurul sau. Astfel, vazand un cuvand precum SEO aflat in proximitatea link-ului, va ajuta la clarificarea lui Google ca pagina la care se face referire o sa fie relevanta si pentru cautari care includ linkuri interne si cuvantul SEO.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

iAgency

iAgency

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro