Criteriul National

Ce trebuie sa stii cand cumperi anvelope de vara

Ce trebuie sa stii cand cumperi anvelope de vara
decembrie 04
15:41 2019

In sezonul rece ne echipam autoturismele cu anvelope de iarna pentru a putea face fata conditiilor de drum grele. Anvelopele de iarna, desi sunt excelente pentru tractiune in lunile mai reci, mai friguroase, nu sunt ideale si vara. Odata ce temperaturile de afara cresc, oamenii fac trecerea la anvelope potrivite pentru primavara si vara. Unii aleg anvelopele „all-season”, in timp ce altii folosesc anvelopele de vara.

Daca v-ati intrebat care este diferenta intre cele doua tipuri de anvelope, iata cateva raspunsuri care te-ar putea ajuta.

In timp ce denumirea „anvelope de vara” arata destul de clar faptul ca trebuie sa eliminati anvelopele de iarna, de ce totusi ati vrea sa folositi acest tip de anvelope in locul celor „all-season”? Raspunsul la aceasta intrebare tine de preferintele dvs. referitoare la performanta masinii.

Anvelopele all-season functioneze bine primavara, vara, toamna si chiar in iernile usoare. In iernile foarte geroase si cu multa zapada, anvelopele „all-season” incep sa-si arate limitele.

La randul lor, anvelopele de vara sunt destinate sa asigure tractiune maxima, asigurand o viteza si o agilitate sporita masinilor. Acestea permit unui sofer bun  sa profite de abilitatile sale deosebite la viraje si franare. Mentinerea aderentei este principala calitate cu anvelopele de vara, care functioneaza  in conditii de drum umed mai bine decat orice alta anvelopa.

Asadar, pentru persoanele care pun mare pret pe o experienta deosebita la volan, prefera tractiune si control maxim, si vor sa sofeze cu precizie, anvelopele de vara sunt cele mai performante. Oricine doreste sa investeasca banii pentru o experienta mai buna la volan in timpul verii, trebuie sa aleaga anvelope si cauciucuri de vara.

Toate anvelopele de vara vor spori performanta masinii dvs. (tractiune sporita, reactioneaza mai bine la drum si confera „agilitate” la viraje). Cu toate acestea, nu toate anvelopele de vara sunt la fel.

De exemplu, unele sunt mai potrivite pentru automobilele mai puternice, cum ar fi masinile sport.  Totusi, daca detineti o masina compacta si nu intentionati niciodata sa parasiti orasul in anul respectiv, este inutil sa luati in considerare obtinerea de anvelope de vara performante. Dar daca detineti o masina  sport, veti dori sa investiti in anvelope de vara pentru acele demaraje specifice, in care atingeti 130 km / h si aveti nevoie sa efectuati viraje stranse.

De asemenea, trebuie sa tineti cont de suprafata de rulare atunci cand alegi anvelopele. Tinand cont de acest principiu, anvelopele pot fi simetrice (ambele jumatati ale suprafetei de rulare au aceleasi „santuri”), asimetrice (modelul suprafetei de rulare este asimetric; blocuri ale suprafetei de rulare mai mari pe portiunea exterioara pentru o stabilitate crescuta in viraje, blocurile interioare mai mici ajutand la dispersarea apei si caldurii) etc.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei