Criteriul National

Cele mai bune anvelope pentru bicicletă din 2019

Cele mai bune anvelope pentru bicicletă din 2019
iulie 16
17:32 2019

Anvelopele sunt cele mai ieftine upgrade-uri pe care le puteţi face pentru bicicleta dumneavoastră, dar vor face o diferenţă surprinzătoare. Un set bun de anvelope vă poate ajuta să mergeţi mai repede şi să vă simţiţi mult mai sigur şi mai confortabil. S-ar putea chiar să vă ajute să stăpâniţi mai bine bicicleta!

Dacă încă nu v-ați răzgândit și ați decis definitiv să schimbați anvelopele auto pe cele de bicicletă, atunci iată câteva sfaturi pentru a alege anvelopele cele mai potrivite:

Anvelopele clicher

Acest tip de anvelope se recomandă bicicletelor rutiere. Anvelopele clincher au o carcasă deschisă care găzduieşte un tub interior şi cârlige pentru fixarea pe janta.

Avantajul major al anvelopelor clincher este faptul că se fixează uşor cu una sua două pârghii de anvelope, iar la unele modele montajul se poate face doar cu degetele. Există două tipuri de anvelope clincher – cu sau fără pliere. Diferenţa este dată de materialul folosit pentru corniş, adică partea cu cârlige pentru janta. Cele cu pliere sunt realizate din kevlar, un material durabil care permite pneurilor să fie pliate, în timp ce anvelopele clincher fără pliere folosesc un material realizat din bile de oţel care nu poate fi îndoit.

Cele cu pliere sunt mai scumpe, dar cântăresc mult mai puţin, ocupa un spaţiu mic la transport şi sunt uşor de montat.

Acestea au dezavantajul că, dacă se perforează, ciclistul nu mai poate continua călătoria până nu schimba anvelopa. De aceea nu se pot folosi la curse, cum ar fi Paris-Roubaix, unde timpul este vital.

Anvelopele tubulare

Anvelopele tubulare sunt cele folosite la curse de marea majoritate a cicliştilor. Ele se bazează pe un tub interior, dar captusala nu este deschisă ca la anvelopele clincher, ci este cusută în jurul tubului, astfel încât formează un tot unitar tubular.

Anvelopele tubulare trebuie lipite cu banda specială cu două fete pe janta care trebuie să fie special proiectată pentru ele.

Spre deosebire de jantele proiectate pentru clinchere, janteel tubulare nu au cârlige de fixare în interiorul pereţilor laterali. Pentru a menţine anvelopa pe jantă, tubularele se bazează pe presiunea în pneuri şi pe lipici.

Cel mai mare avantaj al jantelor tubulare este acela că ciclistul îşi poate continua drumul chiar dacă anvelopa a fost perforată, deoarece nu se va desprinde de janta.

Anvelopele tubulare sunt declarate ca fiind mai rezistente decât cele clincher la tăieturile care se pot face la trecerea peste o gură de canal.

Dezavantajul anvelopelor tubulare este acela că, având o anvelopă lipită pe margine, reparaţia unei perforări în timpul unei călătorii este foarte dificilă.

Anvelope fără cameră

Anvelopele fără cameră au fost un real câştig în lumea ciclismului montan, iar în prezent şi pentru cel rutier. După cum sugereza şi numele, anvelopele fără camera nu au cameră interioară. Acestea se pot fixa cu clincheti, sau se pot lipi pe jantă.

Anvelopele fără camera lipite pe janta oferă o entanşeitate pe care nu o vom mai regăsi la nici o altă janta şi anvelopă! Totuşi, pentru a folosi acest tip de anvelopă este nevoie nu numai de o jantă specială, ci şi de un agent de etanşare lichid vâscos şi o bandă specială pentru jantă.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

RaduPlugaru

RaduPlugaru

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei