Criteriul National

Cele mai comune probleme ale motorului și soluțiile acestora

Cele mai comune probleme ale motorului și soluțiile acestora
ianuarie 23
14:29 2022

Când vine vorba despre întreținerea mașinii, pentru buna funcționare, primul aspect care se are în vedere este menținerea motorului în condiții foarte bune. Pentru acest lucru, șoferii trebuie să facă revizii periodice, dar și să acorde atenție oricărui semnal pe care acesta îl oferă.

De asemenea, stilul de condus are o influență puternică a rezistenței și duratei de viață a motorului. Șoferii trebuie să ia în calcul că unele componente se pot uza mai repede dacă motorul mașinii este suprasolicitat.

Există o serie de probleme ale motorului cu care șoferii se confruntă adesea, printre acestea fiind:

  1. Nivelul scăzut al lichidului de răcire (antigel)

Un aspect căruia șoferii îi acordă o atenție foarte mică este nivelul antigelului, motiv pentru care scăderea acestuia sub limită reprezintă o problemă des întâlnită. Antigelul este un lichid foarte important, care circulă în interiorul motorului pentru a scădea temperatura din acesta. De asemenea, antigelul are și rol de protecție împotriva înghețului, supraîncălzirii și chiar anti-coroziv.

O cantitate insuficientă din acest lichid va fac imposibilă răcirea eficientă a motorului, putând duce astfel la apariția unor defecțiuni mult mai grave. Pe lângă faptul că nivelul antigelul trebuie verificat periodic, este recomandat să fie schimbat o dată la 3 ani.

  1. Defecțiuni la injectoare

O altă problemă des întâlnită în rândul șoferilor este cea a defecțiunilor de la nivelul injectoarelor. Acestea se pot înfunda, bloca, murdării sau chiar defecta, atât din cauza unui combustibil de slabă calitate, care prezintă impurități, cât și din cauza scurgerilor de lichide – carburant, ulei, aditivi – ori un stil de condus agresiv.

Pentru a descoperi care este problema pe care injectoarele o au, șoferii ar trebui să meargă în service-uri autorizate, iar în cazul unor probleme minore, aceștia pot alege serviciile de recondiționare injectoare.

  1. Probleme la pompa de injecție

O altă componentă a sistemului de injecție care poate provoca probleme motorului este pompa de injecție, această situație fiind întâlnită în special în cazul motoarelor diesel. Pompa de injecție are rolul de a prelua combustibilul din rezervor și de a-l transporta în motor, motiv pentru care o defecțiune a acesteia poate duce chiar la imposibilitatea de a porni motorul mașinii.

Principalul motiv care determină apariția acestor defecțiuni este un carburant de slabă calitate, din cauza căruia se strâng depuneri în rezervor, care ulterior sunt absorbite de pompa de injecție, acestea cauzând numeroase probleme, cum ar fi înfundarea filtrului de motorină sau înghețarea carburantului în pompă.

Totuși, pentru identificarea cauzei problemei și a soluției potrivite, șoferii vor avea nevoie de experiența și echipamentul pe care îl deține un service specializat în reparații și recondiționare pompe injecție.

Există și alte probleme cu care șoferii se pot întâlni adesea, cum ar fi cele cauzate de uleiul de motor sau probleme cu bujiile, fiecare dintre acestea prezentând simptome specifice. De aceea este important ca un șofer să fie atent la modul în care se comportă mașina pe care o conduce.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Sergiu

Sergiu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul