Criteriul National

Cercetarea de marketing. Tot ceea ce trebuie sa stii despre ea

Cercetarea de marketing. Tot ceea ce trebuie sa stii despre ea
decembrie 11
20:50 2021

Cercetarea de marketing este un proces extrem de important pentru companiile care doresc sa castige aprecierea clientilor si sa aiba o crestere continua in vanzari. Scopul cercetarii de marketing este acela de a descoperi care sunt elementele ce influenteaza cel mai mult comportamentul clientilor, in asa fel incat intregul proces, de la realizarea produsului pana la vanzare, sa fie cat mai scurt si cat mai profitabil.

Prin cercetarea de marketing, cei care detin o companie reusesc sa obtina cat mai multe informatii de interes si sa faca pasii vanzarii mult mai scurti.

Cercetarea de marketing exista inca din perioada medievala, atunci cand diversi producatori de bunuri au inceput sa culeaga informatii despre industriile din care faceau parte. Domeniul a crescut constant pana in ziua de astazi, cand cercetarea de marketing poate fi de mai multe tipuri si se poate baza pe mai multe metode de analiza, care mai de care mai interesante.

Care sunt cele mai comune tipuri de cercetare de marketing?

Daca vrei sa incepi o cercetare de marketing poti alege intre urmatoarele tipuri:

  • Cercetarea primara si secundara. Este cea care colecteaza informatii in mod direct, din feedbackul clientilor, sondaje, interviuri sau chestionare sau in mod indirect, din retele de socializare, presa sau baze de date oficiale. Este cea mai comuna varianta de cercetare de marketing si este adoptata de majoritatea celor care au un business online.

  • Cercetarea calitativa si cantitativa. Cercetarea calitativa este cea realizata pe grupuri mici si relevante pentru domeniul de activitate al companiei, in timp ce varianta cantitativa este realizata pe grupuri mari de persoane, cu scopul de a se obtine informatii generale;

  • Cercetarea periodica sau ocazionala. Exista companii care fac periodic cercetare de marketing, in asa fel incat sa aiba mereu informatii despre ceea ce se intampla in domeniul in care activeaza si exista companii care fac o astfel de cercetare doar atunci cand lanseaza un nou produs sau se intampla un eveniment special;

  • Cercetare de birou sau cercetare de teren. Cercetarea de birou se bazeaza pe studiul documentelor si a statisticilor, in timp ce varianta de teren se bazeaza pe analiza directa a comportamentului oamenilor in diverse situatii;

  • Cercetare pe social media. In ultimii ani, cercetarea pe social media a devenit din ce in ce mai populara, motiv fiind simplu: este eficienta. Instrumentele oferite de retelele de socializare sunt foarte performante si permit obtinerea rapida a informatiilor de care ai nevoie.

Cercetarea de marketing se face atat cu scopul de a analiza propriul business si impactul pe care il are asupra oamenilor, cat si cu scopul de a analiza concurenta.

Care sunt instrumentele cu care este realizata cercetarea de marketing?

Procesul de cercetare de marketing poate sa fie realizat in mai multe moduri, folosindu-se mai multe instrumente. Cel mai comun instrument este chestionarul online, prin care se pot obtine informatii directe si valoroase de la client. De asemenea, sunt folosite si instrumente precum interviul, observarea sau realizarea unor focus-grupuri.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Razvan Nemesu

Razvan Nemesu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul