Abilitatile de comunicare sunt esentiale in succesul fiecaruia dintre noi, atat in cariera cat si in relatiile interpersonale. Fara o comunicare eficienta, un mesaj se poate transforma intr-o eroare, neintelegere sau frustrare, prin interpretarea gresita a unor lucruri spuse la un moment dat. Comunicarea este de fapt procesul prin care schimbam informatii in cadrul unui grup sau cu anumite persoane, un proces in care dorim sa ne exprimam opiniile, gandurile, intentiile si obiectivele noastre.
In mediul extrem de informational si tehnologic de azi, a devenit din ce in ce mai important sa avem abilitati de comunicare eficiente. Piata muncii se afla intr-o etapa de dezvoltare destul de avansata, iar job-urile in mediul online sunt din ce in ce mai cautate, atat de tineri cat si de persoanele mai in varsta.
Pasii pentru dobandirea unor abilitati bune de comunicare stau in puterea fiecaruia de a acorda atentie anumitor aspecte. Atunci cand ne angajam intr-o discutie, intelegerea scopului si a mesajului transmis sunt esentiale pentru o comunicare eficienta. Luarea in considerare a diferentelor culturale sau circumstantele situatiei respective duc la un rezultat dorit si la crearea unei impresii pozitive despre propria persoana.
Poate ca nu de fiecare data cand avem ceva de spus este important, insa modul in care o spunem ne face sa fim ascultati de cei din jur. De fiecare data este bine sa primim feedback cu privire la lucrurile pe care le-am facut sau le-am spus, incurajand intrebarile adresate de ceilalti, opiniile sau remarcile pe care doresc sa le faca. Rabdarea si perseverenta sunt calitatile pe care le putem dobandii, in calea spre o comunicarea buna mai intai trebuie sa invatam sa ascultam, sa invatam ce este esential din fiecare situatie prin care trecem, si sa putem trage concluziile asa cum au fost relatate lucrurile.
Bineinteles, conteaza si aptitudinile dobandite ulterior, precum cunoasterea altori limbi straine de circulatie la un nivel avansat. In acest fel, ne putem crea relatii importante pe plan profesional si nu numai. Intelegerea si aprecierea opiniilor celor din jur exprima felul de a fi al fiecarei persoane. In cautarea obiectivitatii, putem pierde din vedere anumite aspecte, de aceea experienta ne poate ajuta in a diferentia anumite situatii si interpretari ale acestora.
Toate abilitatile noi dobandite necesita timp de rafinare, iar cu efort si practica putem ajunge sa avem rezultatul dorit, ba chiar un nivel avansat al comunicarii eficiente din viata de zi cu zi, dar si la locul de munca.