Criteriul National

Chiar și culorile au o istorie în spatele lor. E timpul pentru verde

Chiar și culorile au o istorie în spatele lor. E timpul pentru verde
septembrie 15
08:59 2021

O culoare la fel de antică precum copacii, verdele, fascinează oamenii de pretutindeni. Deși a fost mai mereu asociat cu natura de-a lungul istoriei, acesta a ținut, de asemenea, lumina reflectoarelor, pentru că are o semnificație specială în diferite regate, imperii și societăți.

Pentru a-i înțelege istoria, trebuie să înțelegi în primul rând cum se creează acesta. Singura modalitate de a crea verde de la zero este să amesteci albastru și galben.

În antichitate, egiptenii foloseau pigmenți verzi derivați din minerale naturale precum malachitul. Ei asociau puternic verdele cu renașterea și regenerarea. Cu toate acestea, păstrarea pigmentului verde s-a dovedit dificilă pentru ei, deoarece majoritatea nuanțelor au devenit în cele din urmă negre, după ce au fost aplicate pe pereții peșterilor. Romanii și grecii au inventat un pigment artificial cu o nuanță albastru-verde numit verdigris, cu ajutorul cuprului corodat. Verdigrisul a fost folosit abundent pe monede și mozaicuri din lumea antică. Chiar și călugării medievali au presărat verdigris pentru a-și colora manuscrisele sacre.

Odată ce chimiștii au descoperit cum să creeze culorile în secolul al XVIII-lea, lumea a fost curând introdusă în universul nuanțelor luxoase, de la smarald la viridian.

Deoarece verdele aparține naturii, această culoare poate încuraja creșterea. De aceea este atât de prezentă și în sport. Inspiră jucătorii și echipele să prospere, dar și să se odihnească și să aibă grijă de propria sănătate. Această culoare trece și dincolo de teren și stadion, la jocurile de masă. Există o singură căsuță verde pe roata ruletei, marcată cu un zero. Diferența dintre o ruletă europeană și o ruletă americană, însă, stă în existența unei celei de-a doua căsuțe, marcată cu două zerouri, în ruleta americană. Chiar și ca non-jucător sau non-cunoscător, diferența poate fi observată fie online, fie offline.

Deoarece verdele este atât de abundent în natură, încercarea de a recrea pigmentul pentru utilizare pe pânză a fost o sarcină destul de solicitantă de-a lungul istoriei. De fapt, verdele este cunoscut și ca „pigment otrăvitor” din cauza dificultății de a-l produce în mod organic, care a dus la crearea unor situații neplăcute.

Un chimist din Suedia, pe nume Wilhelm Scheele, a creat o nuanță strălucitoare de verde în 1775. Aceasta era cunoscut sub numele de verde Scheele și a fost un înlocuitor popular pentru coloranții pe bază de minerale și vegetali, care au apărut înaintea sa. A fost atât de popular încât a fost folosit pe tablouri, țesături și jucării pentru copii. Cu toate acestea, ceea ce oamenii nu au realizat, a fost faptul că un compus toxic numit arsenit (cea mai toxică formă de arsenic) pe care Scheele l-a folosit pentru a-și atinge nuanța verde vie, era mortal.

În câțiva ani, o nuanță numită „verde Paris” a înlocuit verdele lui Scheele. Această nuanță de neuitat a fost folosită de mari legende precum Claude Monet, Paul Cézanne și Pierre-Auguste Renoir.

De-a lungul timpului, verdele a căpătat multe semnificații. Astăzi, oamenii pot aprecia natura sa foarte fluidă gândindu-se la lucrurile cu care o pot asocia. Adesea descriem persoane prin expresia „a deveni verde”, atunci când acestea au probleme la stomac. Despre cineva care este gelos se poate spune că e „verde de invidie”. Verdele este reprezentativ și pentru Crăciun, reprezintă o culoare strâns asociată cu anumite locuri. Toată lumea cunoaște Irlanda ca „Emerald Isle” datorită peisajului său verde abundent.

În Evul Mediu, verdele era culoarea purtată de bancheri și comercianți. În cultura chineză, este asociat cu energia feminină yin. Mai multe țări din Asia și Orientul Mijlociu leagă verdele de tinerețe, reînnoire și prosperitate.

Cel mai mare rol al verdelui este încă așteptat să se îndeplinească. Pe măsură ce omenirea se îndreaptă spre o mai mare conștientizare a necesității de a păstra planeta „sănătoasă”, verdele capătă cel mai important sens al său. Termenul „verde” este acum sinonim cu alegeri și acțiuni ecologice, care protejează mediul înconjurător. Reprezintă atât actul salvării, cât și lucrul care trebuie salvat. Toată lumea știe ce înseamnă atunci când cineva spune „go green” pentru a ajuta mediul. Verdele poate deveni cea mai importantă culoare din toate timpurile, deoarece va răspândi un mesaj crucial, care poate salva toate culorile planetei.

pexels-photo-9324375

 

Comentarii

Comentarii

Share

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul