Criteriul National

COMUNICAT DIN PARTEA AEC!Clarificări privind Indexul accesului la educație al elevilor din județul Constanța!

septembrie 16
08:28 2015

aec

Ca urmare a neînțelegerilor apărute în presă cu privire la structura, metodologia și formatul Indexului accesului la educație al elevilor din județul Constanța, prezentat de către Asociația Elevilor din Constanța, în conferința de presă din 14 septembrie 2015, dorim să transmitem câteva clarificări cu privire la scopul și metodologia cercetării.

Indexul accesului la educație al elevilor din județul Constanța este un studiu cantitativ care măsoară existența unor anumite facilități sau servicii destinate asigurării acesului elevilor la educație. Studiul este unul obiectiv, care a urmărit să evalueze în mod clar, fără implicare emoțională sau subiectivitate, dacă – nu cum – un număr de facilități sau servicii sunt asigurate de autoritățile locale.
Structura metodologică a unui index evaluativ este întotdeauna bazată pe o metodologie cantitativă, conform tuturor standardelor academice existente la nivel mondial, iar interesul nostru a fost să eliminăm orice formă de subiectivitate sau emoție prin realizarea unui astfel de studiu.

Indexul analizează, la rece și obiectiv, în baza informațiilor oferite public, o serie de indicatori clari și prevăzuți în legislația în vigoare. Limitările inerente apărute în realizarea studiului, respectiv cele de acces la informații de interes public care nu se aflau pe website-urile primăriilor sau nu au fost furnizate când aceste instituții au fost contactate, reprezintă o altă dovadă a lipsei de transparență și deschidere a autorităților locale către societatea civilă.

Studiul realizat de noi este un model pentru ceea ce orice cetățean onest și interesat ar trebui să poată face, obținând date care trebuie să fie credibile și accesibile în mod liber de către orice persoană interesată. În acest sens, studiul nostru evidențiază și o problemă intrinsecă ma largă relației cu instituțiile statului, adică refuzul de a furniza date de interes public. După cum se poate vedea și în a doua parte a studiului nostru, există un număr de UAT-uri care au refuzat furnizarea oricăror informații cu privire la situația existentă, iar acest lucru este un exemplu de proastă administrare și de incapacitate de relaționare cu cetățenii județului.

Referitor la corelația dintre rezultatele academice ale elevilor și facilitățile și serviciile oferite, putem afirma că deși noi considerăm că există o relativă corelație directă, aceasta nu este absolută și ține și de alți factori sociali, culturali și economici. Scopul indexului este de a fi un instrument de mobilizare a autorităților locale să își îndeplinească obligațiile legale, nu de a evalua cât de bine o fac. Pentru evaluarea calității are competențe ARACIP, instituție a ministerului educației specializată în domeniu.

Rezultatele academice ale elevilor din comuna Mihai Viteazu, spre exemplu, pot avea o corelație și cu nivelul de educație al părinților, lucru pe care calitatea facilităților îl poate îmbunătăți. În cazul celor 532 de elevi din Mihai Viteazu, 48,87% din părinții acestora au doar studii generale (8 clase absolvite), 27,52% dintre părinți nu au nici studii generale (sub 8 clase absolvite), 13,76% au doar studii medii (liceu absolvit), iar 1,83% au studii universitare1.

Concluzionăm prin a reitera faptul că Indexul nostru este unul cantitativ – nu există studii de tip Index care să fie calitativi – și care ne oferă o radiografie a modului în care autoritățile locale interacționează cu mediul educațional la acest nivel, fiind centrat pe UAT-uri, nu unități de învățământ. Pentru analizele calitative ale unităților de învățământ, vă recomandăm să utilizați platforma http://www.aracip.eu al ARACIP, aceasta cuprinzând toate rapoartele calitative de interes.

1. Raport anual de evaluare internă a calității al Liceului Tehnologic „Mihai Viteazu”, anul 2013-2014.

 

Pentru mai multe informații:
Marius Ghincea, președinte ATER
Tel. 0731080710
Constantin Alexandru Manda, președinte AEC
Tel. 0732094664

Asociatia Elevilor din Constanta

Strada Steagului, Constanța, România

Constanța900376

Romania
Redacţia ziarului Criteriul Naţional salută şi susţine acest demers!

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul