Criteriul National

Conform jalonului 215, până la sfârșitul trimestrului IV 2022 trebuie întreprinse demersurile necesare pentru intrarea în vigoare a „cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale”

Conform jalonului 215, până la sfârșitul trimestrului IV 2022 trebuie întreprinse demersurile necesare pentru intrarea în vigoare a „cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale”
aprilie 11
21:34 2022

Inselatoria asta este, ca de obicei, executata de structurile de suport (resurse+financiar+juridic) impotriva politistilor operativi.

Deci, la posturile de politie pot exista doar doua functii: sef de post si ajutor sef de post. Ajutor sef de post nu necesita conditii speciale de grad profesional, putand fi ocupata si de persoana cu grad de agent.

In conditiile de mai sus, se numesc politisti in functia de ajutor sef de post, dar sunt platiti ilegal pentru functia cea mai mica de agent IV ( care nu exista la post), chiar si dupa ce ies din perioada in care sunt considerati debutanti.

In raspunsul atasat al IPJ Dambovita se invoca 21 alin 8 din lege 360/2002 care, in opinia mea, este interpretat si aplicat abuziv:

„art. 21 ( 8 ) Persoanei care dobândeşte statutul de poliţist prin încadrare directă sau transfer, potrivit art. 9 alin. (22) sau (3), i se acordă gradul profesional în funcţie de pregătirea sa şi de vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, raportate la cerinţele postului. Încadrarea poliţistului se face în funcţia minimă prevăzută de lege corespunzătoare gradului profesional acordat, pe o perioadă de probă de 6 luni sau 12 luni, în raport cu categoria din care face parte şi cu gradul profesional acordat.’

In primul rand, textul se refera vadit la incadrare. El nu furnizeaza nicio baza legala pentru salarizarea pe functie de agent IV, la numirea in functia de ajutor sef de post (prevazuta cu grad profesional minim de agent). Decat daca esti pe droguri. Sau esti un functionar abuziv.

Functia de ajutor sef de post ” este functia minima”, pentru ca altfel, Xulescu nu putea fi incadrat in functia respectiva. E simplu. Ca la prosti. Sa ” incadrezi in functie” inseamna sa numesti in functie. Pe consilierul juridic debutant nu il incadrezi consilier dar il platesti cu salariul pentru femeia de serviciu. Sau un pilot. Un contabil. Un doctor debutant. Doar la prostii consacrati din MAI se gasesc practici supranaturale, devieri de la bunul simt juridic.

De ce se face miselia asta ? Alegeti voi. Ca sa faca ministerul economii. Ca slugile de la suport sa isi dovedeasca inca o data, „valoarea”, in ochii ministrului. Ma refer la slugile din suportul central ( MAI si IGPR) de unde iau lumina aia mici, din teritoriu.

Mai jos voi pune ce am intrebat unitatile de politie prin petitia nr. 112 din 2022. Si un prim raspuns obtinut de la IPJ Dambovita. Vor urma si alte raspunsuri.

Cand cititi raspunsul IPJ, observati si la cate intrebari nu s-a oferit informatia solicitata, invocandu-se secretizarea. Secretizarea asta este mentinuta si cu complicitatea servila a sindicatelor reprezentative, ai caror lideri nu sunt deloc deranjati de secretizare. Doar SPRD are o problema cu secretizarea normelor de salarizare. Restul nu au avut si nu au. De ce ? Eu nu pot sa inteleg. Este evident ca secretizarea serveste doar alora care va calaresc, dezvaluie Emil Pascut de la sindicatul Diamantul.

Si atunci, reprezentativii tin cu calul sau cu calaretul?

Intrebarile din petitia 112:

In baza Legii 544 din 2001, va rugam sa ne comunicati:

1) Cate posturi comunale aveti in structura;

2) Ce functii de politie se pot gasi in schema de personal a unui post de politie;

3) Care este actul normativ primar si articolul concret din norma care prevede functia de „ ajutor sef de post”

4) Care este postul comunal cu cel mai mare numar de ajutori sef de post si cate functii de ajutor sef post sunt la postul respectiv

5) Cati ajutori sefi de post aveti la nivelul intregului IPJ;

6) Cati politisti aveti care sunt numiti in functia de ajutor de sef de post, care nu sunt debutanti/ in tutela si care sunt platiti pe functie de agent IV. Care ratiunile pentru care platiti ajutorii de sef post, la nivelul functiei de agent IV?

7) Care sunt posturile de politie unde aveti ajutori de sef post platiti pe functie de agent IV;

8 ) Care este actul normativ primar si articolul concret unde este prevazuta functia de agent IV;

9) Prin ce anume se diferentiaza functia de ajutor sef post de functia de agent IV?

10) Care a fost in luna februarie 2022, cel mai mare salariu de functie platit de institutie, unui ajutor sef de post remunerat pe functia de ajutor sef de post ?

11) Care a fost in luna februarie 2022, cel mai mare salariu de functie platit de institutie, unui ajutor sef de post remunerat pe functia de agent IV ?

12) Care este gradul profesional necesar pentru ocuparea unei functii de ajutor sef post?

13) Care este gradul profesional necesar pentru ocuparea unei functii de agent;

14) Cate posturi aveti prevazute cu latrine in curte?

15) Cate posturi comunale se afla in imobile proprietatea IPJ sau MAI?

16) Cate posturi comunale se afla in imobile proprietatea altor persoane si doar in administrarea IPJ/MAI ? (Cristina T.).

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul