Criteriul National

Consiliul Tineretului din România critică lipsa de transparență a Consiliului Județean Constanța!

Consiliul Tineretului din România critică lipsa de transparență a Consiliului Județean Constanța!
februarie 03
09:00 2016

Comunicat de presă

CTR

Vineri, 29 ianuarie 2016, a fost convocată o ședință a Consiliului Județean Constanța pentru data de joi, 4 februarie 2016. Așa cum suntem obișnuiți de către autoritățile locale din Constanța, transparența decizională rămâne un deziderat îndepărtat. Deși mai sunt câteva zile până la ședința dedicată adoptării bugetului, nici până în acest moment nu s-au publicat pe site-ul județului proiectele de hotărâri ale actelor administrative cu caracter normativ, după cum solicită Legea nr. 52/2003.  Nepublicarea proiectelor pe hotărâri pe site reprezintă un motiv de nulitate a acelor hotărâri, nefiind respectate dispozițiile imperative ale legii.

 

Consiliul Tineretului din România a solicitat din 14 ianuarie o dezbatere publică vizavi de bugetul județului pe anul 2016. De asemenea, CTR a solicitat alocarea de fonduri pentru activitățile de tineret, în temeiul legii nr. 350/2006.

 

Articolul 28

(1) Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale ale municipiilor reşedinţă de judeţ constituie anual, în cadrul bugetelor proprii, Fondul destinat activităţilor de tineret.

(2) Fondul destinat activităţilor de tineret prevăzut la alin. (1) se utilizează pentru finanţarea activităţii de tineret a structurilor neguvernamentale de utilitate publică de şi pentru tineret, precum şi a unor activităţi de tineret de interes local, stabilite prin consultarea fundaţiilor judeţene pentru tineret, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a organizaţiilor neguvernamentale de tineret şi pentru tineret de pe raza unităţii administrativ-teritoriale respective.

 

Arătăm, cu titlu de exemplu, sumele care au fost bugetate de către ale consilii județene pentru activitățile de tineret: Bacău – 400.000 lei și Iași – 200.000 lei.

 

Potrivit legii finanțelor publice locale, nr. 273/2006, publicarea proiectului de buget este o condiție sine qua non a validității sale.

 

Art. 39 (3) Pe baza veniturilor proprii şi a sumelor repartizate potrivit alin. (2), ordonatorii principali de credite, în termen de 15 zile de la publicarea legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I, definitivează proiectul bugetului local, care se publică în presa locală sau se afişează la sediul unităţii administrativ-teritoriale. Locuitorii unităţii administrativ-teritoriale pot depune contestaţii privind proiectul de buget în termen de 15 zile de la data publicării sau afişării acestuia.

(4) În 5 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor prevăzut la alin. (3), proiectul bugetului local, însoţit de raportul ordonatorului principal de credite şi de contestaţiile depuse de locuitori, este supus aprobării autorităţilor deliberative, de către ordonatorii principali de credite.

(5) Autorităţile deliberative, în termen de maximum 10 zile de la data supunerii spre aprobare a proiectului de buget, potrivit alin. (4), se pronunţă asupra contestaţiilor şi adoptă proiectul bugetului local, după ce acesta a fost votat pe capitole, subcapitole, titluri, articole, alineate, după caz, şi pe anexe.

 

În situația de fapt, bugetul județului care va fi adoptat vineri este ilegal, iar Prefectul Județului Constanța, potrivit art. 123 alin. (5) din Constituție și art. 3 din Legea contenciosului administrativ, are obligația să-l conteste în fața instanței de contencios administrativ. De asemenea, Ministerul Tineretului și Sportului a solicitat tuturor prefecților să atace bugetele în fața instanței de contencios administrativ dacă nu sunt alocate fonduri pentru activitățile de tineret.

Mai arătăm că pe ordinea de zi există și alte proiecte de hotărâre care prezintă interes pentru Consiliul Tineretului din România și pentru tinerii din Constanța:

  • Proiect nr.19 privind modificarea si actualizarea bugetului si a cheltuielilor legate de bugetul proiectului „Centrul multifunctional educativ pentru tineret”, Cod SMIS 40038 si aprobarea introducerii in lista de investitii si in bugetul UAT a acestuia Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir
  • Proiect nr.30 privind stabilirea unor tarife, taxe si taxe speciale pentru anul 2016 Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir
  • Proiect nr.42 privind aprobarea regimului finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului judetean Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir

 

“Obiectivul nostru în cadrul acestui proiect este ca ambele autorități locale deliberative să respecte legea și să acorde fonduri pentru activitățile de tineret. După reușita cu bugetul municipiului, ne îndreptăm atenția asupra bugetului județean. Autoritățile locale au fost și sunt complet netransparente în acest proces. De asemenea, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la centrul de tineret. Deși a fost bugetat și implementat ca un centru de tineret, am constatat cu surprindere că la fața locului este scris centru cultural. Cerem public lămuriri din partea conducerii Consiliului Județean pe această temă. Suntem dispuși să sprijinim autoritățile să facă un centru de tineret la standarde europene și să obțină acreditare în acest sens. Ne opunem transformării acestuia într-un mijloc de exploatare economică.” a declarat Alexandru Bajdechi, monitor local în cadrul proiectului Tineri pentru Democrație.

 

În situația de față, cerem amânarea ședinței Consiliului Județean din 4 februarie, publicarea de urgență a proiectelor de hotărâri pe site și organizarea unei dezbateri publice privind bugetul județului pe anul 2016. În caz contrar, ne vom adresa autorităților competente.

 

Sursa foto www.amosnews.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu