Criteriul National

Constanta, ultimul Bastion Colectiv

noiembrie 16
08:02 2015

prezentare

Vineri 13 noiembrie 2015 copii, tineri si varstnici constanteni au comemorat doua saptamani de la tragicul accident Colectiv, moment in care protestele aproape ca s-au stins in majoritatea oraselor mari din tara. Toata lumea se intreaba de ce s-a stins asa de repede revolta primei saptamani de dupa incident, de ce au cedat oamenii asa de repede? Revolta a fost o expresie clara a suferintei cauzata de chinurile tinerilor decedati in accident dar si expresia nemultumirii acumultate a populatiei in ultimii 20 de ani cauzata de problemele grave de administratie locala si centrala. Intensitatea protestelor a scazut destul de repede si in lipsa unei alternative. Suntem cu totii constienti ca este nevoie de o reformare profunda a clasei politice pentru a nu repedeta asemenea experiente tragice, dar ce punem in loc?

3

Organizarea, consolidarea si coagularea societatii civile este factorul cel mai important in urmatoarea perioada. Dintre toate orasle mari ale tari, Constanta a fost ultimul bastion, cetateni de toate varstele s-au strans in jurul tinerilor artisiti care au interpretat plini de viata piese celebre romanesti: ,,Vinovatii fara vina”- Pasarea Colibri,  ,,Imnul golanilor” Cristian Paturca, ,,Ziua Vrajitoarelor” – Cargo iar la portavoce s-au auzit imnul tarii, Tudor Gheorghe – ,,Cantec oltenesc”, Dan Andrei Aldea – ,,Om bun” si ,,Treceti bataliona Carpatii!”. Mai multi participanti la manifestatie au recitat numeroase poezii si au citit manifeste. Toti artistii si participantii au alcatuit tabloul unei societati vii, o societate care este are forta in momente grele sa se ridice si sa aseze pe piedestal valorile nationale culturale specifice.

Ausweiss

 

Constantenii se reunesc in continuare in numar mai mic sau mai mare in fiecare sera in jurul orelor 19:00 langa Harta Dobrogei din parcul Primariei unde aprind in continuare lumanari iar in fiecare vineri, ziua accidentului, vor fi organizate evenimene culturale: muzica, poezie, expozitie.

inregistrarea  interpretare – Youtube

11698616_1020215771344755_8954893725440855183_n

 

Evenimentele au prijinul jurnalistului si activistului Codrut Burdujan care i-a avut alaturi si pe alti activisti constanteni: Mihai Antoneag, Chivu Andrei, Sorin Belu dar si alter-egoul autorului prezentului articol care si-a exprimat compasiunea prin intermediul viorii in serile de reuniune – Daniel Mihai. Pe bannere la manifestatie erau scrise urmatoarele mesaje: ,,Ei n-au murit, eu ne-au trezit!” ,,Constanta trezeste-te!” ,,Coruptia ucide!” ,,Nu plecam acasa, mortii nu ne lasa!”

Atacul din Paris a adus o cascada de chansonette frantuzesti la postul Radio Romania Actualitati – lumea indurerata cauta drumul de intoarcere catre cultura. Aceste evenimente sunt semnele Renasterii, sunt momentele zborului colorat deasura cenusei.

  Dan Andrei Aldea – Om bun 

  Tudor Gheorghe – Cântec oltenesc

  Imnul Golanilor – Cristi Paturca

  Treceti Batalioane Romane Carpatii

      

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo