Criteriul National

Corina Martin a obţinut o „mare victorie”. Acum ce va urma?

Corina Martin a obţinut o „mare victorie”. Acum ce va urma?
februarie 25
15:01 2016

AVERTISMENT!

Redacția ziarului nostru invocă articolul numărul 30 din Constituție ce precizează clar că libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public sunt inviolabile.Iar cenzura de orice fel este interzisă.

Înainte de a intra direct în subiect şi de a propune acest titlu,se pare că o parte din hotelierii care nu ştiu să ofere decât cazare şi masă au intrat în panică.

Titlul ales de către întregul corp redacţional al acestui ziar independent de opinie și atitudine să nu vă impacienteze.În rândurile de mai jos,cu siguranță,fără nicio greutate sau efort suplimentar o să vă dați seama de anumite aspecte ce ţin de o anumită deontologie în cadrul acestui domeniu de activitate.

asociatia-litoral

 CORINA MARTIN A OBŢINUT O „MARE VICTORIE”. ACUM CE VA URMA?
Suntem mândri că putem fi printre primii care am observat faptul că preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării- Corina Martin a obţinut o „mare victorie”. Înainte să vă spunem despre ce este vorba, dorim să vă informăm că am decis să scriem despre acest subiect, după ce am avut anumite informaţii din trei surse diferite deoarece respectăm codul deontologic al jurnalismului.
Mai mult decât atât, din punctul nostru de vedere există o legătura directă şi indirectă cu locul de muncă , viaţa de familie cât şi venitul pe care fiecare dintre cetăţenii din Constanţa îl obţine din punct de vedere al muncii respectând prevederile legale.
Așa cum declară www.info-sud-est.ro, „
(…)colecția de funcții în virtutea cărora Corina Martin acordă interviuri, primește diplome și insigne și chiar se întâlnește cu oficiali ai altor state, include președenția Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România și președenția Asociației Litoral-Delta Dunării.Însă niciuna dintre funcțiile înghesuite în acest palmares nu îi asigură Corinei Martin statutul unui oficial român. Din punctul nostru de vedere, Corina Martin nu reprezintă vreo poziție oficială a statului român. Poate de-aici vine și acea frustrare la târgurile de turism, refulată în vizitele programate cu o zi înainte de sosirea delegației oficiale a României, din cadrul Ministerului Turismului.Pe reţele sociale şi în special pe Facebook stau mărturie sute de poze cu și despre Corina Martin, ce a fost prezentă la târguri de turism sau alte evenimente din aceeași zonă. Totul este despre Corina Martin, plecările și vestimentațiile sale, dimpreună cu stările de spirit, succesele și dezamăgirile Corinei Martin și oamenii dragi ei.Toate au legătură cu turismul sau cel puțin asta crede dumneaei, însă oricât și-ar dori, niciuna nu are legătură cu poziția oficială a României.Domnia sa a declarat pentru jurnaliștii de la „Capital”: „Evident că România trebuie să profite acum de această situaţie, în sensul că avem oportunitatea, aşa cum s-a întâmplat anul trecut, când noi, la Constanţa, am reuşit să atragem un număr mult mai mare de vase de croazieră în urma situaţiei tensionate din Ucraina”, făcând referire la conflictul dintre Turcia și Rusia care a pus pe jar întreaga Europă și în urma căruia turcii au închis granițele turiștilor ruși.

Pe 24 ianuarie 2016, în timp ce România celebra „Mica Unire” a lui Alexandru Ioan Cuza, Corina Martin ateriza la Moscova. Pe 26 ianuarie aceasta anunța că s-a întâlnit cu ambasadorul României în Rusia, fără însă a menționa și numele șefului diplomației românești la Moscova: „Am primit susținere și suport din partea ambasadorului și am stabilit că vom susține împreună prezența noastră la Târgul de Turism din Rusia din primăvară…” 

Am citat aceste paragrafe deoarece dorim să ajutăm opinia publică să posedeo imagine totală asupra acestui caz.

 De ce anume dorim să vă transmitem aceste lucruri?

Ţinem să vă readucem aminte că doamna Martin este președinta Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT). Domnia sa a inițiat un demers de promovare a stațiunii Mamaia și a Deltei Dunării la Moscova și a întreprins întâlniri alături de oficiali ruși pe tema pachetelor turistice din programul „Litoralul pentru ruși“, stârnind reacții dure în rândul hotelierilor.

Pe data de 30 ianuarie, ziarul ” de casă” al Puterii de la Kremlin- „Russia Today“ publica un articol intitulat „România: Litoralul pentru ruși“. Acesta era ilustrat cu poza Corinei Martin, președinta FAPT. Articolul apare lângă alte materiale ce abordează teme de interes, precum: Raport: Rusia ar înfrânge forțele NATO în 36-60 de ore“, „Adio, Germania!“, „Moldova este amenințată de globalismul american“, „Decăderea Occidentului – Statele Unite ca țară a răului absolut“ etc.

Pentru a vă face o idee, vă rog să accesaţi cu încredere şi acest link ce justifică totul!

Propaganda de pe site-ul mai sus menționat, anunța noua strategie de promovare pe litoralul românesc demarată de Corina Martin, ce includea prețuri de cazare în hoteluri de patru stele din stațiunea Mamaia și Delta Dunării de doar 10 euro/noapte doar pentru ruși.

Subiectul a stârnit reacții dure ale reprezentanților turismului românesc.

Anca Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT) a declarat că demersul Corinei Martin afectează imaginea turistică a României, iar Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a amintit că „Ambasada României la Moscova a perceput ca inutil şi nociv demersul Corinei Martin, care a vizitat Moscova şi a lansat această campanie cu două zile înainte ca în capitala Rusiei să ajungă o delegaţie oficială românească, condusă de preşedintele ANT, Anca Nedea“.

turism
Având în vedere că în ultima vreme o grămada de domni ce se dau atoatecunoscători dar care sunt de fapt doar nişte… mici „impostori” cât şi alţii care ştiu doar să stea la pândă ca apoi să profite de o anumită conjuntură au năvălit asupra doamnei Corina Martin , pentru cititorii noştri va fi foarte greu ca la începutul acestui document să îşi dea seama despre ce fel de „victorie” am făcut referire şi îndeosebi în ce fel aceasta poate aduce de o manieră directă sau indirectă anumite avantaje pentru fiecare dintre noi constănţenii !
Înainte de a vă prezenta mai multe informaţii de felul în care s-a petrecut lupta pe un asemenea „front de război ” în care doamna Martin a ieşit „în față”, considerăm important să vă reamintim câteva lucruri pe care probabil ne vor aduce acel statut nedorit de critici. Totuşi, ne asumăm cu responsabilitate toate cele enumerate, neuitând de faptul că există şi fideli susţinători , acei „impostori” care negreşit vă vom aminti şi în viitoarele nostre documente. De aceea, punctual am alcătuit o listă cu unele din lucrurile probate şi verificate în ultima perioadă, despre care mulţi chiar nu preavle cunosc:
1) Atunci când activitatea turistică este combinată cu industria de transfer de know how se creează locuri de muncă în alte oportunităţi de afaceri în zeci de alte domenii şi in special în domeniul  construcţiilor, al transporturilor în afaceri imobiliare ,în agricultură ,în industria alimentară, în pescuit ,în artizanat ,în comerţ ,în industria de entertainment şi cercetare , în publicitate ,în new media şi publishing cât şi în zeci de alte domenii de activităţi care au legatură în mod direct sau indirect cu cele prezentate. Din aceste motive, ceea ce se petrece pe un astfel de „front de război „poate afecta un număr foarte mare de angajaţi din diverse domenii de activitate
2) În momentul în care se creează produse turistice care să fie adresate ”power for consumer” se poe atrage turişti în extrasezon şi în mod special în diverse weekenduri. Acum,ca să puteţi înţelege o serie de alte lucruri ce sunt legate de acest subiect , vrem să vă reamintim că de îndată ce Rusia a suspendat zborurile către Turcia si Egipt a început un noul război. De data aceasta nu cu avioane de vânătoare ,tancuri şi alt arsenal ce e folosit în războiul clasic ,ci pentru a atrage un număr cât mai mare de turişti ruşi în diverse ţări şi alte destinaţii turistice. Se explică şi se motivează de ce anume în ultima vreme există o asemenea luptî pe viaţă şi pe moarte pentru a atrage turiştii din Rusia în diverse ţări şi destinaţii turistice.
 turism
3) Vreau să ţineţi cont de faptul că turiştii din Rusia se află în topul celor care cheltuiesc cei mai mulţi bani .După
războiul din Ucraina şi alte conflicte în urma căror  Rusia a suspendat zborurile sale către Turcia şi Egipt ,un număr relativ mare de turişti din Rusia vor căuta alte destinaţii unde să poată să-şi petreacă vacanţele.
În sprijinul celor scrise până acum, o să vă aducem aminte alte motive ce ne-au fost explicate pe larg.
4) Manualele de marketing turistic consultate ne învaţă printre altele că atunci când pe teritoriul României există turişti care au disponibilitatea să cheltuiască bani,profitul dintr-o activitate turistică nu se obţine din cazare şi masă.Într-o astfel de situaţie se poate oferi turiştilor chiar cazare gratuită deoarece profitul se poate obţine din alte părţi
5 ) Majoritatea hotelurilor din regiunea Delta Dunării şi Litoral , din nefericire, până în prezent  s-au limitat să facă
turism oferind doar cazare şi masă celor dornici de a ne cunoaşte mai bine aceste locuri splendide.
Din aceste motive, nu înţelegem în  ce fel ar putea să obţină un profit cu valoare de indice mare, dacă există această meteahnă de a se băga mâna adânc în buzunarele turiştilor…exclusiv numai pentru serviciul de cazare
6) Findcă modul în care se promovează şi se întreprinde noţiunea de turismpe aceste meleaguri se limitează
 doar la o ofertă de cazare şi masă, considerăm că este depăşit şi  neadaptat pentru ceea ce doresc majoritatea
turiştilor .
Fără să ne erijăm în mari specialişti, dar apelând la sfatul unor persoane avizate din cadrul FPTR şi probând în anumite discuţii cu dumnealor am ajuns la un numitor comun. De aceea, modalitatea care se pretează ,ca să putem să ajuta pe cei care încă se cramponează în acest mod de a face o astfel de afacere este o metodă comparativă.
Turiştii de pe întregul mapamond obişnuiesc să aibe un anumit standard în funcţie de bugetul alocat şederii temporale într-o anumită locaţie. Pentru a putea fi motivaţi hotelierii spre a oferi produse turistice şi nu doar pe cele minimale ( cazare şi masă) ar trebui să diversifice oferta prin introducerea a mai multor evenimente cu caracter cultural, distractiv specific oricărei vârste.
 solei1907107)Ne este greu să acceptăm că bulgarii, grecii sau turcii reuşesc să ţină spaţiile turistice şi hotelurile deschise aproape tot timpul anului, chiar şi în anotimpul rece. La ei, oamenii merg pe litoral nu doar ca să facă baie în mare sau la plajă, ci merg şi ca să se distreze, să organizeze evenimente, competiţii sau să practice sporturi nautice sau de altă natură. La noi sezonul începe în cel mai bun caz în luna iunie, iar după jumătatea lunii  septembrie cea mai mare parte a litoralului este pustiu.
8) Totodată e greu să acceptăm faptul că vecinii noştri pot, iar noi, care avem condiţii identice pe litoral nu reuşim să creăm locuri de muncă în această zonă.Din discuţiile purtate cu anumiţi domni din FPTR am înţeles faptul esenţial ce se leagă de condiţia referitoare la crearea de condiţii decente şi competitive prin preţ şi calitate şi dacă se vor diversifica şi serviciile turistice, vom avea surpriza plăcută în care românii îşi vor petrece vacanţele acasă, în România, nu peste hotare. Dar aceste lucruri ar trebui să constituie politici naţionaşe ale viitoarelor guverne
 dar până acum nu am sesizat vreo schimbare  în favoarea litoralului românesc
harta
 Cu alte cuvinte, fără a aduce obiecţii sau critici virulente, prin aceste modalităţi de atragere a turiştilor se poate afirma că bugetul ţării, al regiunii poate creşte semnificativ şi în mod legal, iar impactul, feedback ul ar fi unul impresionant!
În spiritul celor prezentate, dar în spirit de glumă se poate spune că atunci când un cetăţean din fosta şi actuala
Republică efectuează o vizită la „celebre” locaţii precum cele supranumite Beciul Domnesc  beneficiază de un serviciu de cazare şi masă, iar  din cauza aceasta o activitate turistică ce se limitează doar la aşa ceva nu poate fi denumită…
turism.
Findcă am considerat că intr-un astfel de context aceasta similitudine a faptelor poate să ajute pe cei care nu inţeleg foarte clar aceste aspecte şi lucruri despre care am făcut referire în paragraful anterior ar trebui să
conştientizeze altcumva realitatea din acest domeniu de activitate, vă promitem că vom reveni cu mai multe amănunte, vom reveni cu alte titluri la fel de interesante.
Vă mulţumim pentru atenţie şi credem că v-am trezit interesul de a urmări felul în care ar reacţiona hotelierii care se pricep doar la a oferi servicii minimale turiştilor dar şi modul în care doamna Corina Martin a repurtat o mare victorie prin felul dumneaei de a trata direct cu anumiţi factori externi.
Redacţia ziarului Criteriul Naţional
Sursa informaţii și declarații prezentate au fost preluate după www.info-sud-est.ro.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo