Criteriul National

Crăciun în pandemie. Românii se orientează spre cadouri mai ieftine și renunță la planurile de călătorie, convinși că restricțiile se vor înăspri – Finante & Banci

Crăciun în pandemie. Românii se orientează spre cadouri mai ieftine și renunță la planurile de călătorie, convinși că restricțiile se vor înăspri – Finante & Banci
noiembrie 19
15:37 2020

​Peste 60% dintre români se așteaptă să cheltuiască mai puțini bani pentru sărbătorile de Crăciun și Anul Nou din acest an, potrivit unui sondaj internațional ING realizat în cinci țări europene (Germania, România, Polonia, Spania și Olanda). Românii se află pe primul loc, alături de spanioli, în ceea ce privește planurile de a reduce cheltuielile de sărbători, fiind urmați de polonezi (45%), olandezi (32%) și nemți (31%). „Spre deosebire de alți ani, sărbătorile de iarnă vor evidenția, cel mai probabil, două fenomene distincte: pe de o parte, intenția de raționalizare a cheltuielilor și de sporire a economisirii – un lucru absolut firesc având în vedere că traversăm o perioadă marcată de incertitudine, iar, pe de altă parte, migrarea tot mai accentuată către cumpărăturile online”, explică Valentin Tătaru, economist în cadrul ING Bank România.

”Tendința de gestionare mai atentă a finanțelor personale este confirmată și de datele aferente primelor nouă luni ale acestui an care arată o dinamică superioară a economisirii, iar această atitudine mai precaută cu privire la cheltuieli va fi continuată și în perioada sărbătorilor.În cazul vânzărilor online, accelerarea acestora a venit atât ca răspuns la restricțiile de mobilitate impuse în acest an. România rămâne printre foarte puținele țări din Europa unde vânzările online au continuat să crească în fiecare lună după ridicarea restricțiilor de mobilitate, ceea ce confirmă deschiderea pe care o au românii față de cumpărăturile online și, prin extensie, față de cele mai noi opțiuni digitale de plată”, a mai precizat acesta.

  • Prețul cadourilor de sărbători va reprezenta unul dintre cei mai importanți factori în decizia de cumpărare

Aproape 53% dintre respondenții români au dezvăluit că vor alege cadourile cu un preț mai mic. La polul opus, doar 23% dintre olandezi declară că vor opta pentru cadouri mai accesibile din punct de vedere financiar.

Peste 60% dintre români declară că vor plăti cadourile și alte costuri asociate sărbătorilor de iarnă din veniturile proprii, în timp ce 21% dintre aceștia spun că vor achita cu cardul de credit, iar 14% din economii. În ceea ce privește banii necheltuiți din bugetul destinat călătoriilor, 30% dintre români susțin că vor ajunge în conturile de economii, 14% pentru cadourile de sărbători, iar 6% dintre aceștia spun că îi vor redirecționa pentru călătoriile din cursul anului viitor. Aproape 35% dintre români au declarat, însă, că nu au bani rămași din bugetul de călătorii.

  • Online sau în magazine fizice?

În contextul actual generat de pandemia Covid-19, românii se situează pe primul loc și în privința preferinței pentru cumpărăturile online, în detrimentul celor din magazinele fizice. Astfel, peste 32% dintre români au spus ferm că își vor face cumpărăturile online în acest an. Pe locul doi și trei se află spaniolii (29%) și polonezii (28%), în timp ce olandezii (21%) ocupă ultimul loc privind preferința pentru achizițiile din mediul online.

  • Cadourile de sărbători preferate de români

În alegerea cadourilor, articolele vestimentare, de încălțăminte și accesoriile se află în topul preferințelor românilor (44%). Pe locul doi se regăsesc cosmeticele și produsele de îngrijire personală (27%), iar aproximativ 23% dintre români plănuiesc să dăruiască bani de sărbători. 17% dintre români preferă cadourile confecționate manual, iar 14% dintre aceștia vor achiziționa jocuri și jucării. Doar 9% dintre români ar alege cardurile cadou, situându-se pe ultimul loc din clasamentul european în ceea ce privește preferința pentru acest tip de dar.

  • Unde și cu cine își vor petrece românii sărbătorile de iarnă?

În contextul pandemiei, peste jumătate dintre românii chestionați au declarat că se vor bucura mai puțin decât de obicei de sărbători. Totodată, aproximativ 81% dintre români spun că își vor petrece Crăciunul cu familia și doar 10% declară că îl vor petrece și cu membrii mai depărtați ai acesteia. Iar în ceea ce privește Anul Nou, 76% dintre români au declarat că îl vor petrece doar împreună cu membrii apropiați ai familiei.

Peste 95% dintre români spun că își vor petrece sărbătorile în orașul natal deoarece prevăd că vor exista restricții privind deplasările sau pentru că preferă această variantă. Doar 15% dintre români ar lua în calcul, ca variantă secundară, călătoriile în țară și mai puțin de 2% dintre aceștia, vacanțele în alte țări din Europa.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul