Criteriul National

Cronica filmului Sully-Miracolul de pe râul Hudson, aterizare forţată (2016)

Cronica filmului Sully-Miracolul de pe râul Hudson, aterizare forţată (2016)
septembrie 14
19:30 2016

Revenit după o perioadă de „pauză” de mai bine de trei luni de zile, am decis să vizionez acest film într-unul dintre cinematografele constănţene.

Recunosc deschis că acest gen de filme mă captivează deoarece au forţa de a transmite idei, gânduri şi sunt impregnate de un anume ethos specific. În altă ordine de idei, am reuşit să vizionez da capo al fine un film deosebit de bine conceput.

sully

Astfel se explică de ce, după o perioadă îndelungată, timp în care „coloşii” Marvel şi DC care s-au tot înfruntat pe marile ecrane şi au aprins noi scântei în veşnica dispută dintre „tabere” s-au remarcat cu puţine filme memorabile, care să „prindă” la public şi să fie apreciate de către critici, fără a da naştere unor controverse religioase sau politice.

Acest film biografic este regizat de Clint Eastwood după un scenariu scris de Todd Komarnicki care la rândul lui a fost inspirat din romanul Highest Duty scris de Chelsey Sullenberger şi Jefferey Zaslow.

În ianuarie 2009, Chesley ”Sully” Sullenberger ateriza forţat în râul Hudson, cu un avion de linie, salvând vieţile tuturor aflaţi la bord. Devenit peste noapte erou naţional, Sully se simte stânjenit de atenţia care îi este acordată, de reacţiile pline de afecţiune cu care este întâmpinat oriunde îl poartă paşii. Este un pilot modest, care îşi iubeşte meseria şi se simte liber şi împlinit atunci când se află în aer, la distanţă de problemele sau de gândurile care îl aşteaptă când se întoarce pe sol.

În zilele de după aterizare, este hărţuit de către jurnalişti şi de către paparazzi, de o presă lacomă pentru informaţii, care nu îl lasă să respire şi îl persecută pentru a obţine o declaraţie din partea lui, de parcă ar dori să dărâme imaginea de erou pentru a o înlocui cu cea de impostor.

Mai departe vă las pe dumneavoastră să descoperiţi firul epic şi narativ cât mai ales jocul actorilor ce conferă originalitate acestei producţii americane.

Filmul nu se axează pe evenimentul în sine ci exclusiv pe o anchetă dură. Sully nu este doar un film biografic despre eroi şi o tragedie care a putut să fie evitată. Este un film pe durata căruia Clint Eastwood se „joacă” fără milă cu trăirile spectatorilor, sprijinit de un Tom Hanks care vă va impresiona până la lacrimi, chiar şi atunci când îşi permite să zâmbească şi să îşi închidă ochii, fiind obosit şi ascunzându- şi emoţiile …în acelaşi timp.

Studiourile Warner Bros şi Village Roadshow au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru ca filmul să fie cât mai aproape de ceea ce s-a întâmplat în realitate, iar pentru asta au adus chiar şi un avion Airbus A320 din deşertul Mojave într-un bazin uriaş de la Hollywood. Pentru misiunea de salvare de pe râul Hudson s-au mobilizat extrem de rapid nave ale serviciului de pompieri şi ale poliţiei din New York, dar şi unităţi militare şi de recuperare, plus 35 de ambulanţe şi peste o sută de membri ai Departamentului de Pompieri, care se aflau pe mal, gata să intervină. A fost primul lucru bun care s-a întâmplat în New York după atentatele din 11 septembrie 2001.

 

Trailer ul oficial :

Sursa foto :onemileatatime.boardingarea.com

Cronică oferită de Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanta, redactor şef al ziarului Criteriul Naţional

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo