Criteriul National

Cum alegi cele mai bune anvelope all season? Care sunt criteriile dupa care te ghidezi?

Cum alegi cele mai bune anvelope all season? Care sunt criteriile dupa care te ghidezi?
mai 17
17:21 2022

Pana nu demult, conducatorii auto investeau in doua seturi de anvelope: unele de vara si unele de iarna pentru a respecta legislatia in vigoare la momentul actual si totodata pentru a conduce in siguranta pe soselele din Romania. Mai nou, conducatorii auto investesc intr-un singur set de anvelope all season pe care le pot folosi atat vara, cat si iarna in siguranta.

La prima vedere, alegerea anvelopelor all season poate parea o banalitate, insa in realitate, aceasta este o investitie financiara foarte semnificativa, iar proprietarii auto trebuie sa tina cont de foarte multe criterii pentru a nu da gres cu decizia luata.

Dimensiunea modelului de anvelope all season comandat si tipul vehiculului

Fiecare tip de autoturism in parte are omologate numai cateva dimensiuni de anvelope all seasonde cele mai multe ori o singura dimensiune. Cumparatorii pot identifica dimensiunile anvelopelor foarte simplu din cartea tehnica a masinii sau citind valorile pe flancul anvelopelor echipate pe masina. Se recomanda folosirea anvelopelor all season cu dimensiuni omologate pentru a preveni problemele legale si de compatibilitate cu masina, ce tin de ITP sau de asigurare.

Indicele de sarcina al anvelopelor all season trebuie avut in vedere pentru o alegere reusita

Indicele de incarcare sau de sarcina este de regula simbolizat prin doua sau trei cifre, indicand masa maxima in kilograme pe care o poate sustine anvelopa atunci cand este umflata la presiunea recomandata. Anvelopele cu indici de incarcare mai mici decat cei omologati pot fi montate pe masina, fara a depasi sarcina maxima permisa.

Indicele de viteza maxima – un criteriu important de alegere al anvelopelor all season

De regula, indicele de viteza este simbolizat de o litera si indica viteza maxima pe care o permite anvelopa. Spre exemplu, indicele de viteza T arata ca anvelopa permite o viteza maxima de 190 de km/ora. In Romania nu exista prevederi legale pentru respectarea indicelui de viteza, astfel incat cumparatorii pot alege anvelope all season fara a tine cont de indicele omologat, spun specialiștii de la Anvelo Mag.

Consum de carburant, clasa de aderenta si zgomot – specificatii importante ale anvelopelor all season

Eticheta UE pentru anvelopele all season furnizeaza informatii foarte importante despre performantele acestora si permite utilizatorilor sa compare caracteristicile diferitelor modele disponibile pe piata.

Clasa de aderenta la ud a anvelopelor arata cat de rapid franeaza anvelopa in conditii de rulare pe un carosabil ud la o viteza de 80 de kilometri la ora. Clasa A de aderenta la ud sunt cele mai sigure pentru utilizatori, asigurand o franare de trei metri.

Consumul de carburant este o alta caracteristica foarte importanta pe care o determina anvelopele. Anvelopele all season incadrate in clasa A aduc economii semnificative de carburant, iar cele incadrate in clasa G consuma cel mai mult.

Nu in ultimul rand, nivelul de zgomot se calculeaza in decibeli si face referire la zgomotul exterior, nu la cel din habitaclu, fiind recomandate modelele care au sub 68 de decibeli.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul