Criteriul National

Cum iau românii decizii de cumpărare în ziua de azi

Cum iau românii decizii de cumpărare în ziua de azi
octombrie 11
16:39 2019

Anul trecut, pentru prima dată, printre cele mai utilizate activități online ale românilor s-a numărat și shoppingul. Dacă până acum internetul era folosit mai mult pentru comunicare prin rețelele sociale și informare generală, în 2018 peste 43% dintre utilizatorii români au făcut cumpărături online. În mediul urban, procentul este și mai mare: aproximativ 53% dintre internauți au cumpărat online cel puțin o dată pe lună. 

 

Atunci când trebuie să decidă ce produse cumpără și din ce magazin, românii se informează destul de bine și sunt interesați nu doar de prețul produselor, ci și de notorietatea magazinului și de timpul de livrare a comenzii, scrie într-un raport publicat recent de GPec.

 

„Românii știu ce își doresc și sunt atenți la mai multe aspecte înainte să aleagă magazinul online. Spre exemplu, contează foarte mult să aibă la dispoziție o gamă cât mai variată de produse. Din acest punct de vedere, clienții noștri pot găsi tot ce au nevoie pentru a-și amenaja complet și rapid locuința, cu produse de cea mai bună calitate. Ei pot alege din peste 100 de branduri de top, care oferă accesorii pentru baie, bucătărie, dormitor și living. Astfel, ei vor găsi totul într-un singur loc, pe un singur site, nu trebuie să caute pe mai multe platforme online”, a declarat reprezentantul SensoDays.ro

 

Internetul influențează din ce în ce mai mult decizia de cumpărare. Românii încep să prefere această variantă de shopping în detrimentul magazinelor clasice, pentru că în acest fel pot face economie de timp, pot compara mai ușor produsele și pot obține prețuri mult mai mici.

 

Atunci când se informează despre un produs pe care ar vrea să îl cumpere, românii țin cont de mai multe aspecte: preț, garanție, caracteristici, timp de livrare estimat, taxe de livrare, stoc disponibil.

 

Chiar dacă preferă încă să plătească ramburs produsele comandate pe internet, românii devin din ce în ce mai încrezători în comerțul online. Anul trecut, valoarea cumpărăturilor online a depășit 3,5 miliarde de euro cu aproximativ 30% mai mult decât în 2017. Printre produsele cel mai des comandate se numără electronice și electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, articole pentru copii, haine, încălțăminte, cosmetice și produse de machiaj.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Sorin Draghici

Sorin Draghici

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei