
Majoritatea deținătorilor de afaceri și a directorilor executivi își doresc să își dezvolte afacerea, să o extindă și să ajungă la un număr cât mai mare de clienți. Poate că pe hârtie sună ușor și realizabil orice plan de afacere, dar în realitate, această ambiție necesită foarte multă muncă și strategie. Pentru ca orice afacere să fie un succes, antreprenorul trebuie să se implice în permanență, trebuie să planifice și să depună toate eforturile necesare.
Iată, în rândurile care urmează, câteva modalități prin care vă puteți implica eficient în dezvoltarea și extinderea afacerii pe care o dețineți, alături de câteva sfaturi legate de gestionarea banilor și reducerea riscului financiar:
Utilizați aplicații
Au trecut demult zilele stiloului și ale colilor de hârtie. Acum, conducerea unei afaceri implică software și aplicații inovatoare, mai ales dacă vă doriți să vă dezvoltați și să vă extindeți activitatea. În prezent, sunt disponibile mai multe aplicații pe care le puteți folosi pentru a vă ajuta să vă gestionați afacerea într-un mod mai fluid și mai sigur. De exemplu, există aplicații de consultanță financiară, care vă oferă o analiză financiară extinsă, vă indică punctele forte și cele slabe și vă permite să vă gestionați cheltuielile lunare într-un mod mai inteligent. Cu alte cuvinte, veți beneficia de sfaturile profesioniste ale unui consultant financiar fără a vă întâlni față în față. În plus, alte aplicații permit angajaților companiei să țină conferințe de afaceri, să distribuie fișiere și multe altele.
Angajați în sistem remote
Dacă doriți să vă dezvoltați compania cu un risc financiar minim, una dintre cele mai ușoare strategii implică să angajați persoane în sistem remote. În acest moment, foarte multe companii fac exact acest lucru. În loc să închirieze birouri uriașe și să le umple cu sute de angajați, companiile angajează în schimb persoane la distanță, care pot lucra de acasă și pot beneficia astfel de un program mai flexibil. Această strategie este foarte avantajoasă, deoarece înseamnă că vă puteți mări echipa, reducând în același timp costurile. În plus, puteți accesa un număr mai mare de persoane talentate, creative și muncitoare datorită faptului că oamenii pot lucra de la distanță din diferite orașe și țări.
Concentrați-vă pe strategiile de marketing digital
Marketingul este un domeniu destul de sensibil pe care, dacă l-ați înțeles corect, vă poate conduce către succes, însă dacă l-ați înțeles greșit, poate provoca haos în întreaga companie, mai ales dacă ați dedicat o mare parte din buget campaniilor de marketing. Cheia este să vă concentrați pe marketingul digital, inclusiv social media, marketing prin e-mail, dar și pe marketing prin SMS. Pe de o parte, platformele de social media, cum ar fi Facebook, Twitter și Instagram, sunt excelente pentru a posta conținut și pentru a vă crește numărul de urmăritori online. În ceea ce privește marketing-ul prin email, companiile trimit în mod constant clienților e-mailuri de marketing, de la actualizări de produse până la vânzări online. SMS-ul este, de asemenea, un instrument excelent de marketing digital. Peste 6 miliarde de oameni din întreaga lume dețin un smartphone, ceea ce înseamnă că aveți un canal de marketing eficient pe care puteți să îl utilizați prin mesajele text pe care le puteți trimite clienților.
În cele din urmă, trebuie să mențineți loialitatea clienților. Dacă aveți clienți care vă cumpără produsele și apoi vă abandonează o lună mai târziu, acest lucru va încetini dezvoltarea afacerii. Cheia este să atrageți clienți și să le mențineți loialitatea. Puteți face asta prezentându-le oferte atrăgătoare, lansând programe de fidelitate în care vor putea câștiga puncte-recompensă, personalizând serviciul pentru clienți, tratând clienții ca pe prieteni apropiați și, desigur, încurajând și ascultând feedback-ul.