Criteriul National

Cum să alegi corect agenția de servicii de marketing online și să te asiguri de îndeplinirea obiectivelor de vânzări și marketing ale afacerii tale

Cum să alegi corect agenția de servicii de marketing online și să te asiguri de îndeplinirea obiectivelor de vânzări și marketing ale afacerii tale
martie 15
11:14 2022

Serviciile livrate de agențiile de marketing online sunt servicii specializate ce au ca scop îndeplinirea obiectivelor de marketing și de vânzări ale clientului. Serviciile de marketing online sunt livrate folosind diverse canale de marketing online, cum ar fi: Facebook, Instagram, Google, LinkedIn, TikTok, newslettere sau PR. Pentru a avea succes în desfășurarea campaniilor de marketing online, ți-am pregătit mai jos mai multe sfaturi și recomandări pentru alegerea agenției potrivite de servicii de marketing online.

Alegerea agenției de servicii marketing online

 

Urmărești livrabilele în proiectul de alegere agenție de marketing online

Pentru alegerea agenției de marketing online, trebuie să îți stabilești de la început livrabilele proiectului. Atât în termeni concreți de activități ce vor fi efectuate, adică tipuri de reclame realizate, postări publicate, profiluri create etc., cât mai ales din punct de vedere obiective. Aceste obiective te vor ajuta să ai o direcție clară de urmărit. Atât obiectivele, cât și livrabilele, se vor trece în contractul de servicii marketing online. Obiectivele se pot trece în contract doar cu titlu informativ. Este bine să construiești relația de la început în termeni de obiective. Acest lucru denotă profesionalismul viitorului furnizor de servicii de marketing online: faptul că poate face estimările coerente ale rezultatelor de marketing online, pe baza rezultatelor obținute în campaniile precedente. Evident că obiectivele se pot modifica ulterior, dar este important că există o bază de pornire. Obiectivele serviciilor de marketing online se referă la: vizualizări, click-uri, vizitatori, conversii, vânzări – pe durata campaniei. Este important ca furnizorul să își poată asuma anumite rezultate urmărite.

Bugetul campaniei de marketing este un alt subiect foarte important de discutat la începutul campaniei. Furnizorul trebuie să vină cu estimările de rezultate, pentru a alege un buget optim. Bugetul campaniei ar trebui să urmărească rezultatele dorite, nu invers.

Stabilește discuții de evaluare cu mai multe agenții de servicii marketing online

Cel mai bine este să soliciți mai multe oferte, de la mai multe agenții de marketing online. Îți creezi în prealabil mai multe criterii după care să alegi agenția potrivită. Prețul este unul din criterii, dar nu singurul. Contează mult experiența agenției, creativitatea dovedită în alte proiecte, dorința de a lucra pe acest proiect.

 

Alocă timp pentru pregătirea procesului alegere agenție marketing online

Alocă-ți timp, înainte de a începe procesul de selecție, să te gândești ce este cel mai important pentru tine în tot acest proiect. Le poți solicita pe componenta respectivă să îți pregătească propuneri de campanie.

Discută cât mai deschis despre obiectivele tale, prezintă agenției punctele tari și punctele slabe ale afacerii, să e furnizezi cât mai multe prezentări și detalii, astfel încât să lași agenția să vină cu propuneri creative ale modului în care să îndeplinească aceste obiective.

 

Referințe semnificative în domeniul marketingului online

Solicită fiecărei agenții de servicii marketing online în parte să îți spună ce proiecte a mai făcut. Pe de-o parte pentru clienți cu activitate similară cu a firmei tale: turism, haine, IT, servicii, cosmetice, evenimente etc.. Pe de altă parte ce campanii au desfășurat în care să folosească instrumente de marketing similare cu cele pe care le vor utiliza în cazul campaniei tale: Facebook, Instagram, campanii Google Ads, TikTok etc.. La fel, solicită referințe pentru campanii de marketing cu obiective similare cu al tău: vânzare, lead generation, notorietate, targetare, public țintă. Domeniul marketingului este extrem de vast, există foarte multe tipuri de campanii și de aceea este important să obții referințe semnificative. Pentru referințe, solicită în mod explicit nume de clienți și ce fel de campanii au livrat pentru ei. Solicită link-uri către campanii efectuate pentru alții, referințe în presă, rezultate, bugete și vei înțelege. Marketingul este un domeniul care multora li se pare ușor și sunt tot soiul de consultanți la început de drum, neexperimentați, care promit marea cu sarea.

 

Canale de marketing online potrivite

Urmărește ca furnizorul de servicii de marketing online să utilizeze cele mai eficiente canale de marketing pentru obiectivele tale, nu să adapteze obiectivele la canalele pe care are el cea mai bună experiență. De exemplu, dacă discuți cu un furnizor de servicii de marketing online care se pricepe foarte bine doar la campanii de Instagram cu influenceri îți va propune doar campanii Instagram cu influenceri, asta nu înseamnă că așa e cel mai bine, ci doar că la acest subiect se pricepe.

 

Sfaturi și recomandări pentru alegerea agenției de servicii marketing online

  • În relația cu agenția de marketing online, este important să îi oferi un grad mediu-ridicat de libertate. Decât să le soliciți exact ce vrei și să le inhibi creativitatea, mai bine le expui obiectivele de atins și le ceri propuneri ca să le îndeplinească.
  • Solicită de la început să îți ofere accesul la un folder în care vor încărca toate creațiile grafice și de marketing online.
  • Cheamă mai multe agenții la discuții, stabilește prezentări și vezi dacă rezonează cu obiectivele tale de marketing și vânzări. Este important de aflat dacă agenția a mai construit campanii pentru atingerea acestui tip de obiective.
  • Sunt unele agenții foarte concentrate pe latura creativă și pierd din vedere obiectivul de business. Până la urmă scopul campaniilor este să te ajute să faci bani, să ai clienți, să ai comenzi, să comunici la un standard ridicat și să te poți extinde. Orice altceva este irelevant.

 

Cum să alegi corect agenția de servicii de marketing online? Campanii și proiecte punctuale vs. abonament lunar de marketing

Sunt unele agenții de marketing online care, mai ales pe serviciile de tip SEO, PPC, PR, te condiționează să ai abonament lunar, dar poți găsi furnizori de servicii de marketing cu o abordare de tip campanie. În acest caz, definești un proiect de marketing online, stabilești obiectivele și time-line-ul de proiect: când începe și când se termină campania.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Criteriul

Criteriul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul