Criteriul National

Cum sa alegi corect o agentie de SEO

Cum sa alegi corect o agentie de SEO
decembrie 17
11:40 2018

Probabil majoritatea dintre cei care detineti un business, ati auzit de servicii de promovare online, SEO, marketing online sau marketing prin continut. Dar ce se intampla daca iti doresti cu ardoare aceste servicii si nu ai timpul si cunostintele necesare?…. Ce faci in momentul in care tu ca si simplu antreprenor, nu stii cum sa le abordezi corect?

Raspunsul este simplu: vei apela la o agentie SEO sau firma SEO!

Totul pare foarte simplu! Facem o cautare pe Google, gasim cateva agentii ce ofera aceste servicii, cerem oferta si care e cea mai buna, o alegem. Repede si sigur! Dar oare sa fie totul asa simplu? O fi acea agentie ceea ce ne dorim? Ne va oferi aceasta rezultatele dorite, rezultate reale? Ei bine, acestea sunt doar cateva intrebari la care vei cauta raspunsul…. si poate il vei gasi sau poate nu!

Pentru a va face alegerea mult mai usoara, ne-am gandit sa scriem acest articol si sa va spunem secretele alegerii perfecte – o agentie cu experienta, care sa va ofere rezultate reale si masurabile.

De ce e bine sa optimizezi un site

In primul rand trebuie sa fim realisti si sa recunoastem ca un site neoptimizat este un site pierdut. De ce spunem acest lucru? Foarte multi clienti au impresia ca daca site-ul este gata, nu mai trebuie sa faca nici un efort si ca rezultatele nu vor intarzia sa apara. Ei bine, acest lucru nu este adevarat. Indiferent ca detii un site de prezentare sau un magazin online, ca sa devii cunoscut si sa fii gasit de clienti trebuie sa apelezi la servicii SEO.

Cu ajutorul serviciilor SEO, traficul pe site-ul tau va putea creste organic, brandul tau poate deveni cunoscut, iar clietii tai te vor putea gasi usor si te vor putea recomanda si altora. De asemenea, o promovare corespunzatoare iti va aduce si mai multe vanzari, dar si o pozitionare in top Google.

SEO sau optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces complex si dinamic, ce tine de o serie de factori si algoritmi ce se afla mereu intr-o continua schimbare. Putem privi intreg procesul SEO ca pe o capodopera de arta ce presupune combinarea mai multor strategii bine gandite cu permanenta evolutie a tehnologiei si a algoritmilor de cautare.

Alegerea unei agentii SEO care sa iti aduca business-ul in top 10 Google, Bing sau Yandex (sau in oricare alt motor de cautare) este o decizie destul de complicata. Pentru a te afla in primele optiuni Google va trebui sa respecti o serie de aspecte, care, precum am spus mai sus sunt intr-o continua schimbare. Si pentru a fi mereu la curent cu fiecare modificare si sa respecti in cele mai mici detalii fiecare regula sau algoritm, vei avea nevoie de serviciile unei agentii SEO.

 

Ce sa ai in vedere cand iti doresti sa alegi o agentia SEO

In ultimii ani, numarul agentiilor SEO a crescut simtitor. O data cu cresterea acestora a crescut si numarul ofertelor, oferte care mai de care mai atractive, cu preturi foarte avantajoase si care promit rezultate intr-un timp foarte scurt. Suna bine nu-i asa? Dar sa fie oare totul adevarat si atat de simplu? Este greu de crezut!

Pentru a face alegerea corecta, tu draga antreprenorule trebuie sa ai in vedere o serie de aspecte, si anume:

  • gandeste-te la un buget pe care tu esti dispus sa il aloci serviciilor de promovare;
  • fii deschis in a evalua toate optiunile si nu te gandi la faptul ca o agentie mare este neaparat si cea mai buna;
  • stabileste-ti clar obiectivele – ce anume iti doresti sa obtii in urma colaborarii cu agentia SEO;
  • solicita mai multe oferte SEO si creaza-ti o lista cu acestea;
  • daca ti-ai creat o lista cu aceste agentii incearca sa vorbesti cu fiecare in parte sa vezi cum se prezinta si cat sunt de dispusi la discutii mai amanuntite cu tine – o agentie care este interesata sa iti ofere servicii de calitate iti va explica exact procedeele si tacticile folosite;
  • incerca sa gasesti o agentie care pe langa serviciile SEO sa iti ofere si alte servicii cum ar fi design, programare, marketing – desi poate ti se pare ciudat, toate au legatura intre ele;
  • solicita studii de caz si referinte asupra activitatii lor in ceea ce priveste serviciile SEO;
  • verifica putin profilul persoanelor cu care vei lucra – acest lucru il poti face pe Facebook sau chiar pe LinkedIn;
  • cauta sa vezi parerea clientilor despre agentia vizata – recenzii Google, Facebook, LinkedIn, etc.

Ce tipuri de agentii SEO poti intalni

Dupa cum spuneam si mai sus, in ultimii ani, piata IT a crescut semnificativ si o data cu cresterea acesteia a crescut si numarul agentiilor SEO. In primul rand trebuie sa stii ca fiecare agentie difera, iar cand va trebui sa alegi una dintre ele va trebui sa pui cateva intrebari suplimentare, penru a afla exact daca ea se va ocupa de proiectul tau sau daca va externaliza serviciile.

Daca ar fi sa facem o clasificare a acestora, agentiie s-ar clasifica astfel:

  • Agentii care vand/externalizeaza serviciile altor persoane

Poate ti se pare ciudat, dar exista pe piata o serie de agentii care isi externalizeaza serviciile. Si cum anume? Simplu, a preluat comanda ta si imediat apoi plaseaza activitatea unei alte echipe. Acest lucru nu e rau atat timp cat serviciile oferite sunt de calitate si sunt respectate termenele limita. Singurul inconvenient este momentul in care nici agentia si nici echipa ce a preluat proiectul tau, nu isi asuma nici o responsabilitate asupra muncii lor, in cazul in care rezultatele nu sunt cele promise.

  • Agentiile ce copiaza alte agentii cu renume

Da, probabil ti se pare ciudat, dar fiecare agentie mai mica are un model de urmat, fie ca le place sa recunoasca fie ca nu. Acest gen de agentii tanjec dupa faima, ceea ce nu e ok. De ce? Pentru ca au tendinta de a exagera in promisiuni, facandu-va cele mai extraordinare oferte si strategii, care dupa vorbele lor, vor avea succes indiferent de site-ul si domeniul dumneavoastra. Nu spunem ca nu exista posibilitatea sa aveti rezultate, din contra, veti putea avea, dar din pacate doar pe o perioada scurta de timp, si nu stim daca acest lucru este dorit.

  • Freelancerul, studentul sau baiatul „atotstiutor”

In cazul in care ai un buget limitat, te gandesti si la varianta colaborarii cu un freelancer. De ce? Raspunsul ar pute afi: deoarece are o anume experienta, lucreaza la preturi mai reduse si pe langa ca se pricepe la SEO, stie sa repare calculatoarele, web-design, branding sau programare J. Nu contestam astfel de lucruri, dar sa fim sinceri nu e chiar asa! Probabil stie elementele de baza ale promovarii SEO, dar trebuie sa fim realisti si sa recunoastem ca tehnicile SEO sunt extrem de variate si de schimbatoare, iar faptul ca stii bazele nu inseamna ca stii sa faci corect SEO!

Din pacate multi freelanceri incurca SEO cu Online Marketing, iar faptul ca stiu sa posteze pe Facebook sau Instagram, spun ca ei stiu sa faca SEO! Really!?

 

Cum trebuie sa fie agentia de care ai nevoie

Agentie-Seo-Bucuresti

Dupa cum am spus si mai sus in articol, dupa ce ai facut research-ul pe Google si ti-ai creat o lista cu agentiile pe care le crezi corespunzatoare, va trebui sa incerci sa ii cunosti. Incearca sa vorbesti cu ei telefonic sau daca se poate sa stabiliti o intalnire si sa va cunoasteti mai bine. Pe langa aceste lucruri incearca si cauta sa vezi parerea clientilor, in toate mediile online. Vezi ce feedback-uri are agentia de la clientii sai si vezi ce experienta au si ce anume i-a propulsat.

Agentia SEO de care tu ai nevoie trebuie sa fie o agentie transparenta, dispusa mereu sa iti fie alaturi si sa iti dea sfaturile adecvate. Va trebui sa fie mereu deschisa si sa iti explice fiecare strategie si tehnica aplicata proiectului tau si sa iti ofere rezultate reale si masurabile.

O agentie SEO serioasa nu va incerca nicodata sa isi pacaleasca clientii, iar in cazul in care a gresit isi va asuma fiecare greseala. Va veni intotdeauna cu solutii si oferte clare personalizate in functie de nevoile si bugetul tau.

 

Ce trebuie sa ai in vedere in analizarea ofertelor SEO

Spuneam mai sus ca este bine sa te intalnesti cu fiecare reprezentat al agentiei. Va spun si de ce. Fiecare oferta oferita de agentiile SEO sunt diferite, dar va trebui sa analizezi foarte bine si felul in care agentia isi sustine oferta. Daca agentia lucreaza corect, va accepta cu placere o intalnire cu tine, ca nou client.

Pentru a alege cea mai buna oferta, va fi nevoie sa ai in vedere cateva aspecte, si anume:

  • asgura-te ca agentia iti intelege business-ul si cerintele;
  • asigura-te ca vei colabora corect, iar serviciile prestate vor fi pe baza de contract si factura;
  • costurile sa fie expuse transparent, pentru a sti exact pe ce se va cheltui bugetul pe care tu il pui la dispozitie;
  • agentia iti va comunica de fiecare data strategia SEO aplicata;
  • echipa care se va ocupa de SEO, este o echipa care are cunostinte solide in acest domeniu;
  • tehnicile si strategiile folosite nu vor duce la penalizarea website-ului;
  • posibilitatea de a te intalni lunar cu echipa SEO pentru a discuta despre progresul campaniei;
  • contractul cu agentia sa poata fi reziliat in orice moment al campaniei, daca aceasta nu da rezultatele dorite;

 

Ce trebuie sa ceri unei agentii SEO

O data aleasa agentia SEO, va trebui sa ai si anumite cerinte fata de aceasta. Din momentul in care ati incheiat un contract de colaborare, va trebui sa ii ceri sa iti asigure urmatoarele:

  • o pozitie mai sus in motoarele de cautare;
  • mai mult trafic organic pe website;
  • mai multi clienti care suna sau se intereseaza de produsele si serviciile tale;
  • mai multi cumparatori;
  • mai multi clienti care revin;
  • un website fara penalizari din parte motoarelor de cautare;
  • o colaborare pe termen lung, deoarece SEO nu se face doar in cateva luni;
  • backlink-uri de calitate, castigate pe cale naturala;
  • o corectare a erorilor tehnice, daca acestea exista;
  • imbunatatirea navigarii pe site (experienta utilizatorului, viteza de incarcare foarte buna);
  • rapoarte lunare cu evolutia website-ului;
  • rezultate reale si masurabile; etc.

 

Care sunt avantajele contractarii unei Agentii SEO

O data contractata o agentie SEO, vei avea si numeroase avantaje, si anume:

  • vei avea mai mult timp pentru a te ocupa de specificul afacerii tale;
  • vei detine un website imbunatatit, astfel crestea conversia pe orice alt tip de canal de promovare online (Facebook, Instagram, E-mail marketing, Google Adwords);
  • vizitatorii website-ului tau vor avea o experienta de navigare mai buna;
  • vei obtine o clasare mai buna in motoarele de cautare;
  • traficul pe website-ul va creste considerabil;
  • vei castiga mai multi clienti, etc.

 

Acum ca ai aflat ce trebuie sa ai in vedere in alegerea unei agentii SEO, tu ca antreprenor, va trebui sa fii si tu la randul tau foarte deschis. Va trebui sa stii ca o data incheiata o colaborare cu o agentie, va trebui sa iti expui foarte clar si concis doleantele tale. Pe langa acest lucru va trebui sa oferi toate datele de care echipa SEO are nevoie, si aici se includ urmatoarele:

  • obiectivele business-ului tau;
  • bugetul lunar de care dispui pentru promovare;
  • accesul la conturile de Google Search Console si Google Analytics;
  • prezentarea competitorilor reali ai bisness-ului tau;
  • enumerarea domeniilor de interes de unde iti doresti sa atragi clienti;
  • disponibilitatea ta la intalniri cu echipa SEO; etc.

Acestea fiind spuse, depinde numai de tine sa alegi agentia SEO perfecta, care sa se muleze exact cerintelor tale.

In cazul in care nu ai gasit nici o agentie pe placul tau, echipa noastra este alaturi de tine! Nu ezita sa ne contactezi pentru mai multe informatii sau de ce nu pentru o intalnire.

 

Suntem nerabdatori sa te cunoastem si de ce nu sa incheiem o colaborare!

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Anabell

Anabell

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Pericolul autocrației din Europa - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Motto ”Democraţia este nonautocraţie, contrariul perfect al autocraţiei. Aceasta înseamnă că democraţia denotă un sistem politic caracterizat prin refuzul puterii personalizate, a puterii asupra cetăţenilor. Puterea nu este «proprietatea» nimănui. Aşadar, conducătorii vor deţine această funcţie ca urmare a desemnării libere, neîngrădite, de către cei care urmează să fie conduşi. Cu alte cuvinte, oricând puterea celorlalţi de a desemna pe cineva este contrafăcută sau anihilată pentru că dezacordul este zădărnicit ori nu ni se oferă alternative – democraţia este ucisă chiar când începe să funcţioneze.”

definiţie de Giovanni Sartori

Recursul emoțional al tuturor teoriilor conspirației reziduale, care se multiplică și iau amploare duce la instabilitate. Totul se metamorfozează, iar formele de impunere, de guvernare își pierd din atribuțiile esențiale. Mecanismul este unul atent monitorizat , dar pretutindeni au apărut chiar unii ce se erijează în „specialiști” care, foarte bine și temeinic pregatiți au drept obiectiv propagarea acestor forme autoritare de impunere a sclaviei postmoderniste în ”adevăruri indubitabile” care se află și nu se elimină decât până la următoarea formă. De fapt, fără să ne mai ferim de cuvinte, tot acest angrenaj face parte din proiectul denumit The New Order, despre care se cunosc foarte puține aspecte.

Mecanismul presupune un efort corelat, susținut, pe deplin integrat în structurile fiecăruia dintre noi, îndeosebi în cele psiho-somatice, în care acești „apologeți ai Noii Ordini” fac eforturi susținute și doresc să-i acceptăm cu toate idiosincraziile lor.
Totuși, dacă de la naștere am primit de la Dumnezeu daruri și haruri precum inteligența, intuiția, analiza, comparația,evaluarea etc ca metode chiar și gradul de receptivitate al nostru poate să ne dea semnale puternice. O importanță aparte, din stadiul de zvon până la cel de informație pe deplin asumată, conștientizată și reverificată ne revine pe deplin, ad integram.Totul se poate lumina, se poate limpezi, numai cercetând cu atenție, argumentând sau identificând cauzele și mai apoi, descoperind chiar ” firul roșu”, în toată splendoarea și eficacitatea, simplitatea sa.

Din capul locului vă spun că nu am pretenția că le-aș fi descoperit recent sau discutat în premieră. Suma totală de elemente care alcătuiesc acest tablou aflat mereu în mișcare poate surprinde pe absolut oricine. Însă, nu fac apologia vreunei direcții sau regimuri (de orice natură),ci, doresc doar să vă semnalez pericolele mascate foarte bine de către „înalta clasă” care are scopul bine conturat de a ne îngrozi și a ne asupri în continuu.

În cele ce urmează, urmând „politica pașilor mărunți” am să vă expun, câte ceva din trend-ul general, pe deplin meschin al actualei cât și viitoarei configurații a ceea ce denumim a fi construcție cu caracter politic, guvernamental.
Toate acestea se petrec chiar sub ochii noștri, ai tuturor celor care viețuim pe aceste meleaguri. Sumă de evenimente necesită o tratare mult mai amplă, chiar mai serioasă, dar din lipsă de timp ,energie și spațiu,voi încerca să rezum sau să realizez un fel de frescă, fără a avea la dispoziție vreo culoare sau opinie vehiculată, interpretată sau răstălmăcită.…...

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu