Criteriul National

Cum sa contribui la o mai buna functionare a sistemului de evacuare a gazelor motocicletei

Cum sa contribui la o mai buna functionare a sistemului de evacuare a gazelor motocicletei
octombrie 27
01:43 2020

Evacuarea corecta a gazelor provenite din arderea combustibilului este un proces firesc, extrem de important pentru functionarea corespunzatoare si prelungirea duratei de viata a motorului.

De aceea, este important sa acorzi atentia cuvenita sistemului prin care gazele de esapament sunt evacuate.

Garnitura esapament, este prin excelenta, accesoriul care ajuta la o etansare optima a gazelor de esapament

Zgomotul motocicletelor sport si nu numai este, de regula, asociat cu un amortizor. Si s-a dovedit stiintific ca umplerea tobei de esapament poate scadea puterea motorului motocicletei.

Exista o intrare a amortizorului si un zgomot de evacuare. Si cercetarile stiintifice au dovedit ca, daca elementele de baza sunt selectate corect, umplerea cilindrului poate fi imbunatatita. Asemenea momente de repaus sunt denumite, tehnic,  rezonanti.

Suprimarea zgomotului este realizata de partea de amortizare amplasata în spatele primei partitii si consta dintr-un filtru acustic. Aceste filtre destinate motocicletelor de orice tip sunt simplificate, deoarece sunt permise niveluri mai mari de zgomot in motocicletele sportive, care difera foarte mult de nivelul de zgmot acceptat in cazul motocicletelor care ruleaza pe sosele din orasele aglomerate.

Producatorii recomanda utilizarea asa-numitor mufflers din fabrica pentru o motocicleta. Cavitatea amortizorului este acoperita cu funingine, care poate bloca canalele filtrului acustic.

Prin urmare, cavitatea dispozitivului trebuie curatata regulat. Depozitele de carbon rezultate obstructioneaza gazul de evacuare, iar puterea motorului este redusa. Dupa fiecare cinci pana la zece mii de kilometri, trebuie sa fie curatate supapele de evacuare si controlata garnitura esapament.

Cum functioneaza orificiul de evacuare?

Este deja cunoscut faptul ca gazele de evacuare sunt de fapt o serie de impulsuri, asa ca poti folosi aceste cunostinte pentru a propaga miscarea inainte catre teava finala. Cum?

Mai multe trucuri ingineresti sunt angrenate in acest scop.

Piese moto originale – garnitura esapament Unimotors dealer autorizat

Joasa presiune a portiunii descendente a amplitudinii (vacuum) va atrage inalta presiune a portiunii ascendente a urmatorului impuls, efectiv absorband-o.

Aici intervine rolul capului tevii de evacuare si arta cu care acesta a fost proiectat. Tevile de colectare dintr-un cap sunt astfel calculate incat sa permita impulsurilor evacuarii motocicletei sa se alinieze si sa se absoarba reciproc.

Acest fapt aduce in discutie mai multe elemente, odata ce motoarele se tureaza pe o plaja destul de larga de rotatii pe minut, o aliniere perfecta va fi obtinuta numai pe o anumita portiune.

In general, producatorii de sisteme de evacuare recomandand diferite tipuri de produse pentru diferite scopuri in utilizarea unei motociclete. Pentru alte piese de la dealeri autorizati precum garnitura esapament sau garnitura cilindru, tineti minte ca nu se merita piesele second hand!

Ca o regula simplista, vom observa ca cele mai bune rezultate in materie de rotatii pe minut la nivel inalt sunt obtinute cu capete ale caror tevi primare sau colectoare sunt scurte si groase. Capetele cu tevi primare mai subtiri si mai lungi vor conferi o mai buna economie de combustibil si cuplu mai mare la turatii joase.

In acest punct trebuie mentionate capete asa-zis variabile. Aceste sisteme s’au dovedit de-a lungul anilor imbatabile pentru uzul de strada. EXUP-ul inventat de YAMAHA inca de la sfarsitul anilor ’80 se regaseste intr-o forma sau alta pe mai toate motocicletele sport moderne.

El nu este altceva decat o valvula variabila actionata de un solenoid in header, care modifica diametrul tevilor primare sau colectoare functie de rpm. Asfel, pe langa presiunea anterioara, prin ajustarea „gurilor” tevilor primare se mai asigura si conditiile propice alinierii impulsurilor evacuarii functie de turatie.

Care este solutia?

Inlocuirea sau, mai rau, modificarea unui sistem de evacuare la o motocicleta sport standard, chiar corelata cu reajustarea carburatiei va produce un aport de putere de cele mai multe ori nejustificat in raport cu marirea drastica a consumului.

In plus, cele 5-10 procente de surplus de putere se vor concentra numai pe zona de high rpm cu rezultate dezastruase in zona de rotatii pe minut medii sau scazute.

Graficul puterii se va ascuti amenintator, o astfel de motocicleta devenind extrem de greu de contolat, maneta de acceleratie actionand mai degraba ca un intrerupator cu doua pozitii: zero putere – putere maxima.

Cu o garnitura esapament eficienta, vei rezolva, in timp util, toate problemele apasatoare cu care te confrunti.

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Nikolas

Nikolas

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul