Criteriul National

Cum sa folosesti optimizarea SEO pentru a obtine mai mult trafic

Cum sa folosesti optimizarea SEO pentru a obtine mai mult trafic
iunie 28
18:21 2017

google_optimizare_seo

In ultimii ani, optimizarea SEO a devenit un instrument de marketing de baza pentru antreprenorii din mediul online. Nu este greu sa ne dam seama de ce – pozitiile mai bune in Google duc la un trafic mai bun, o rata de conversie mai mare, precum si la cresterea vanzarilor. Dar cum functioneaza, mai exact, optimizarea SEO?

La inceputurile internetului, cei care detineau un site puteau obtine pozitii mai bune in paginile cu rezultate Google prin adaugarea excesiva de cuvinte cheie in continutul paginilor, indiferent de relevanta acestora pentru utilizatori. Google a observat acest fenomen si, de-a lungul timpului, si-a imbunatatit algoritmii, punand accentul din ce in ce mai mult pe continutul de calitate al site-urilor. Acest lucru inseamna ca optimizarea SEO a devenit astazi un instrument mult mai complex, care presupune mai mult decat simpla utilizare a unor cuvinte cheie in continutul site-ului.

Citeste mai departe pentru a afla, pas cu pas, cum poti folosi optimizarea SEO pentru a obtine un trafic mai mare.

Cuvintele cheie

Cel mai simplu mod prin care iti poti optimiza SEO site-ul este includerea cuvintelor cheie in titlu, header, meta taguri si textele paginilor unui website. Aceste cuvinte cheie au rolul de indica motoarelor de cautare care este subiectul continutului unui site si relevanta acestuia pentru utilizatorii care efectueaza cautari in Google dupa cuvintele cheie respective.

In vremurile de apus ale optimizarii SEO, multi antreprenori online au abuzat de tehnici precum „keyword stuffing”, folosind in mod excesiv cuvinte cheie fara vreo legatura cu continutul de pe site, in speranta de a obtine un ranking mai bun in motoarele de cautare. Din fericire, Google a devenit mai inteligent de-a lungul timpului, penalizand astfel de tehnici. Drept urmare, pentru a obtine pozitii cat mai bune in Google, site-urile au inceput sa foloseasca cuvintele cheie mult mai eficient si sa ofere continut din ce in ce mai calitativ, lucru care i-a avantajat deopotriva pe antreprenorii online, care au obtinut rankinguri mai bune, si pe utilizatori, care au obtinut rezultate mai relevante pentru ei atunci cand au efectuat cautari dupa cuvinte cheie specifice.

Asadar, ce fel de cuvinte cheie trebuie sa folosim in strategia de optimizare SEO pentru a obtine mai mult trafic?

Cuvinte cheie de tip „long-tail”

Gandeste-te la cuvintele si expresiile care pot descrie succint continutul site-ului tau. De exemplu, daca business-ul tau este unul de vanzari masini, cuvantul „masini” poate fi un cuvant cheie. Desi ar fi minunat ca toti utilizatorii ce efectueaza cautari dupa cuvantul cheie „masini” sa fie directionati catre site-ul tau, este foarte improbabil sa se intample asta avand in vedere ca existe mii de alte business-uri online care vand masini.

Solutia este sa utilizezi expresii cheie (long-tail) cat mai specifice business-ului tau, care sa il ajute pe Google sa restranga aria de cautari. De exemplu, daca obiectivul business-ului tau este de a vinde masini second-hand, este recomandat ca una din expresiile cheie sa fie „masini second-hand”. Utilizatorii care efectueaza cautari dupa cuvantul „masini” nu sunt neaparat in cautarea unui dealer de masini, acestia putand fi interesati de lucruri total diferite, cum ar fi poze, forumuri, sau chiar filme. In schimb, este foarte probabil ca cei care folosesc expresia „masini second-hand” atunci cand realizeaza o cautare in Google, sa fie interesati sa cumpere o masina. Optimizandu-ti SEO site-ul mai eficient si concentrandu-te pe expresii cheie cat mai specifice, ai sanse mult mai mari sa obtii pozitii mai bune in Google si sa atragi mai mult trafic pe site.

Cuvinte cheie care includ locatia

Pe langa cuvinte cheie cat mai specifice naturii business-ului tau online, este recomandat sa incluzi si locatia sau aria de acoperire a afacerii tale. Google nu are de unde sa intuiasca locatia business-ului tau daca nu este specificata in continutul de pe site, asadar este important sa mentionezi orasul sau regiunea in care activezi daca vrei ca site-ul tau sa aiba un ranking bun intr-o anumita zona.

Continuand exemplul de mai sus, daca magazinul tau de masini second-hand se afla in Bucuresti, este bine sa mentionezi acest lucru intr-o expresie de tip long-tail precum „masini second-hand Bucuresti”. Aceasta expresie cheie va fi si mai targetata, deoarece vizeaza potentialii clienti din Bucuresti. Astfel, sansele de a avea o pozitie mai buna in Google la cautarea dupa aceasta expresie cheie cresc considerabil.

Continutul

Pe langa utilizarea cuvintelor cheie potrivite, o strategie SEO pentru a atrage mai mult trafic presupune si un continut de calitate. Desi Google nu poate citi si evalua articolele tale precum un om, este programat sa detecteze anumite elemente care semnaleaza daca site-ul tau are un continut relevant pentru utilizatori sau nu.

Iata care sunt elementele ce ii pot semnala lui Google ca site-ul tau este util pentru useri:

Lungimea continutului

Atunci cand creezi paginile site-ului, este important ca acestea sa aiba suficient continut. De exemplu, practica SEO recomanda ca textele pe site sa contina minimum 500 de cuvinte. Asta nu inseamna ca trebuie sa redactezi texte enciclopedice! Din contra, Google apreciaza mai mult calitatea decat cantitatea, insa informatia pe care o oferi utilizatorilor trebuie sa fie consistenta si cuprinzatoare.

Noutatea continutului

Google prefera site-urile cu continut „proaspat”, actualizat periodic. Asadar, nu te poti astepta ca pozitiile tale in Google sa se imbunateasca daca tu nu ai mai inclus continut nou pe site de luni de zile. Cele mai multe website-uri au o sectiune separata numita „blog” sau „noutati”, unde includ articole optimizate pe cuvintele cheie alese. O postare saptamanala este suficienta pentru ca Google sa semnaleze continutul nou pe site si sa il ia in considerare.

Comentarii

Comentarii

Tags
Share

Despre autor

Andreea Paul

Andreea Paul

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri:

content writing
clovis.ro