Criteriul National

Cum sa folosesti optimizarea SEO pentru a obtine mai mult trafic

Cum sa folosesti optimizarea SEO pentru a obtine mai mult trafic
iunie 28
18:21 2017

google_optimizare_seo

In ultimii ani, optimizarea SEO a devenit un instrument de marketing de baza pentru antreprenorii din mediul online. Nu este greu sa ne dam seama de ce – pozitiile mai bune in Google duc la un trafic mai bun, o rata de conversie mai mare, precum si la cresterea vanzarilor. Dar cum functioneaza, mai exact, optimizarea SEO?

La inceputurile internetului, cei care detineau un site puteau obtine pozitii mai bune in paginile cu rezultate Google prin adaugarea excesiva de cuvinte cheie in continutul paginilor, indiferent de relevanta acestora pentru utilizatori. Google a observat acest fenomen si, de-a lungul timpului, si-a imbunatatit algoritmii, punand accentul din ce in ce mai mult pe continutul de calitate al site-urilor. Acest lucru inseamna ca optimizarea SEO a devenit astazi un instrument mult mai complex, care presupune mai mult decat simpla utilizare a unor cuvinte cheie in continutul site-ului.

Citeste mai departe pentru a afla, pas cu pas, cum poti folosi optimizarea SEO pentru a obtine un trafic mai mare.

Cuvintele cheie

Cel mai simplu mod prin care iti poti optimiza SEO site-ul este includerea cuvintelor cheie in titlu, header, meta taguri si textele paginilor unui website. Aceste cuvinte cheie au rolul de indica motoarelor de cautare care este subiectul continutului unui site si relevanta acestuia pentru utilizatorii care efectueaza cautari in Google dupa cuvintele cheie respective.

In vremurile de apus ale optimizarii SEO, multi antreprenori online au abuzat de tehnici precum „keyword stuffing”, folosind in mod excesiv cuvinte cheie fara vreo legatura cu continutul de pe site, in speranta de a obtine un ranking mai bun in motoarele de cautare. Din fericire, Google a devenit mai inteligent de-a lungul timpului, penalizand astfel de tehnici. Drept urmare, pentru a obtine pozitii cat mai bune in Google, site-urile au inceput sa foloseasca cuvintele cheie mult mai eficient si sa ofere continut din ce in ce mai calitativ, lucru care i-a avantajat deopotriva pe antreprenorii online, care au obtinut rankinguri mai bune, si pe utilizatori, care au obtinut rezultate mai relevante pentru ei atunci cand au efectuat cautari dupa cuvinte cheie specifice.

Asadar, ce fel de cuvinte cheie trebuie sa folosim in strategia de optimizare SEO pentru a obtine mai mult trafic?

Cuvinte cheie de tip „long-tail”

Gandeste-te la cuvintele si expresiile care pot descrie succint continutul site-ului tau. De exemplu, daca business-ul tau este unul de vanzari masini, cuvantul „masini” poate fi un cuvant cheie. Desi ar fi minunat ca toti utilizatorii ce efectueaza cautari dupa cuvantul cheie „masini” sa fie directionati catre site-ul tau, este foarte improbabil sa se intample asta avand in vedere ca existe mii de alte business-uri online care vand masini.

Solutia este sa utilizezi expresii cheie (long-tail) cat mai specifice business-ului tau, care sa il ajute pe Google sa restranga aria de cautari. De exemplu, daca obiectivul business-ului tau este de a vinde masini second-hand, este recomandat ca una din expresiile cheie sa fie „masini second-hand”. Utilizatorii care efectueaza cautari dupa cuvantul „masini” nu sunt neaparat in cautarea unui dealer de masini, acestia putand fi interesati de lucruri total diferite, cum ar fi poze, forumuri, sau chiar filme. In schimb, este foarte probabil ca cei care folosesc expresia „masini second-hand” atunci cand realizeaza o cautare in Google, sa fie interesati sa cumpere o masina. Optimizandu-ti SEO site-ul mai eficient si concentrandu-te pe expresii cheie cat mai specifice, ai sanse mult mai mari sa obtii pozitii mai bune in Google si sa atragi mai mult trafic pe site.

Cuvinte cheie care includ locatia

Pe langa cuvinte cheie cat mai specifice naturii business-ului tau online, este recomandat sa incluzi si locatia sau aria de acoperire a afacerii tale. Google nu are de unde sa intuiasca locatia business-ului tau daca nu este specificata in continutul de pe site, asadar este important sa mentionezi orasul sau regiunea in care activezi daca vrei ca site-ul tau sa aiba un ranking bun intr-o anumita zona.

Continuand exemplul de mai sus, daca magazinul tau de masini second-hand se afla in Bucuresti, este bine sa mentionezi acest lucru intr-o expresie de tip long-tail precum „masini second-hand Bucuresti”. Aceasta expresie cheie va fi si mai targetata, deoarece vizeaza potentialii clienti din Bucuresti. Astfel, sansele de a avea o pozitie mai buna in Google la cautarea dupa aceasta expresie cheie cresc considerabil.

Continutul

Pe langa utilizarea cuvintelor cheie potrivite, o strategie SEO pentru a atrage mai mult trafic presupune si un continut de calitate. Desi Google nu poate citi si evalua articolele tale precum un om, este programat sa detecteze anumite elemente care semnaleaza daca site-ul tau are un continut relevant pentru utilizatori sau nu.

Iata care sunt elementele ce ii pot semnala lui Google ca site-ul tau este util pentru useri:

Lungimea continutului

Atunci cand creezi paginile site-ului, este important ca acestea sa aiba suficient continut. De exemplu, practica SEO recomanda ca textele pe site sa contina minimum 500 de cuvinte. Asta nu inseamna ca trebuie sa redactezi texte enciclopedice! Din contra, Google apreciaza mai mult calitatea decat cantitatea, insa informatia pe care o oferi utilizatorilor trebuie sa fie consistenta si cuprinzatoare.

Noutatea continutului

Google prefera site-urile cu continut „proaspat”, actualizat periodic. Asadar, nu te poti astepta ca pozitiile tale in Google sa se imbunateasca daca tu nu ai mai inclus continut nou pe site de luni de zile. Cele mai multe website-uri au o sectiune separata numita „blog” sau „noutati”, unde includ articole optimizate pe cuvintele cheie alese. O postare saptamanala este suficienta pentru ca Google sa semnaleze continutul nou pe site si sa il ia in considerare.

Comentarii

Comentarii

Tags
Share

Despre autor

iAgency

iAgency

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro