Criteriul National

Cum sa va protejati masina de caldura vara?

Cum sa va protejati masina de caldura vara?
iunie 17
09:24 2018

Conducatorii auto cred ca iarna este sezonul cel mai dificil pentru masina lor si isi iau multe masuri de precautie, cum ar fi parcarea in interior pentru a o proteja; ei uita ca vara are partea ei de dezavantaje. In timpul zilei, caldura, razele soarelui si scaderea semnificativa a temperaturii care poate aparea in timpul noptii pot avea un impact semnificativ asupra functionarii corespunzatoare a vehiculului dvs. Iata cateva sfaturi pe care le puteti urmari pentru a va proteja masina de soare si caldura.

Umflati anvelopele in mod corespunzator. In timpul verii, drumurile pot deveni extrem de calde, iar daca aveti de parcurs o distanta intre orase semnificativa atunci este cu atat mai important. Daca nu ati umflat corect anvelopele, acestea vor fi mai susceptibile in a suferi o perforarela contactul cu suprafata fierbinte a drumului. Diferenta de temperatura intre zi si noapte poate avea si ea un impact asupra nivelului de presiune al anvelopei. In timpul verii, este important sa acordati o atentie deosebita presiunii anvelopelor, presiunea ideala fiind indicata in manualul de service.

Parcati la umbra. Cand este posibil, parcati masina acolo unde nu va fi expusa direct la razele soarelui. Parcarea sub un copac, intr-o parcare acoperita sau pe o parte umbroasa a drumului, poate face diferenta pe termen lung. Este, de asemenea, o modalitate simpla si ieftina de a va proteja masina de soare fara a trebui sa investiti timp sau bani.

Verificati nivelurile de lichide ale masinii. Lichidele din masina personala se pot evapora in timpul caldurii de vara. Acordati o atentie deosebita mentinerii nivelului de lichid al motorului: lichidul de spalare, lichidul de racire a motorului, lichidul de frana si uleiul de motor.

Utilizati un parasolar. Daca nu aveti posibilitatea de a parca sub un copac sau intr-o parcare acoperita atunci cand soarele este fierbinte, interiorul masinii va suferi la expunerea prelungita la razele soarelui si a caldurii. Folosind un parasolar, parbrizul va proteja masina de lumina si caldura eficient. Acestea sunt adesea pliabile, usoare si usor de transportat, astfel incat nu vor ocupa prea mult spatiu in masina, dar pot proteja bordul, scaunele si volanul de efectele caldurii.

Geamuri fumurii. Daca trebuie sa va parcati masina de cele mai multe ori afara, direct expuse la soare, puteti investi in ferestre colorate. Ferestrele fumurii pot ajuta la protejarea interiorului masinii de soare, fara a afecta vizibilitatea.
Cu toate acestea, trebuie sa fiti atenti, in anumite tari este interzisa prezervarea parbrizului frontal si a ferestrelor laterale ale vehiculului, daca rata de transparenta este mai mica de 70%.

Ceara de protectie. Daca va duceti masina la spalatorie, pulverizarea unui strat de ceara poate ajuta la protejarea vopselei masinii de expunerea la soare. Este o modalitate relativ rentabila de a va asigura ca vopseaua nu se estompeaza in lumina directa a soarelui.

Desi adesea luam masurile de precautie necesare pentru a ne proteja masina de efectele nocive ale iernii, uitam adesea ca toate aceste probleme pot aparea in lunile calde de vara. Sa speram ca punctele enumerate mai sus va vor ajuta sa va protejati vehiculul in aceasta vara si orice distanta rutiera ati parcurge, oriunde v-ati indrepta, incercati sa lasati masina la destinatie intr-un loc cat mai umbros.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Antonio

Antonio

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu