Criteriul National

Cum si de ce au aparut codurile de bare

Cum si de ce au aparut codurile de bare
ianuarie 23
10:37 2017

In fiecare zi asistam, in calitate de clienti, la folosirea codurilor de bare: atunci cand facem cumparaturi din magazine, cand platim facturile sau cand calatorim cu avionul. Codul de bare nu este doar un grup de linii care apar pe diferite produse, ci, prin intermediul scannerelor (cititoare de coduri de bare) ajuta afacerile sa verifice un volum imens de date, crescand astfel productivitatea si eficienta. Gratie codurilor de bare afacerile se imbunatatesc economisind timp si bani.

Codurile de bare sunt practic niste reprezentari grafice ale unor coduri unice de produse, usor de interpretat de catre scannerele speciale. Ideea folosirii lor pentru identificarea produselor i-a venit americanului Bernard Silver, in anul 1948, dar avea sa fie folosita pentru prima data intr-un supermarket din Ohio, la 26 iunie 1974, cand a fost scanat si inregistrat primul produs cu cod de bare: un pachet de guma de mestecat Wrigley, care astazi este expus la Muzeul National Smithsonian. Ideea a prins cu adevarat avant dupa 1980, cand 8000 de magazine noi din SUA preluau acest sistem in fiecare an, iar in 1981, Ministerul Apararii al SUA a adoptat formatul de cod de bare Code39 in industria militara.

Codurile de bare au fost introduse deoarece masinile (calculatoarele) in general nu citesc cu usurinta reprezentarea grafica normala a cifrelor si literelor; pentru aceasta s-a dezvoltat domeniul specializat numit „Recunoasterea optica a caracterelor” (OCR-Optical Character Recognition).

Avantajele codurilor de bare

Codurile de bare sunt folosite pentru o multitudine de motive precum urmarirea produselor, preturilor si volumului stocurilor de marfa care sunt centralizate intr-un sistem pe computer.

Pentru ca informatia este citita si procesata foarte rapid, timpul petrecut pentru a afla de exemplu locatia sau evolutia anumitor produse din cadrul firmei (depozitului) scade in mod evident. Un alt avantaj il constituie eficienta. Daca pentru a face inventarul pentru o perioada de timp de 6 luni ar fi nevoie de 25 de angajati care sa munceasca pe parcursul unui weekend intreg, folosind codurile de bare nu sunt necesari decat 4 angajati care sa munceasca doar 4-5 ore. In cazul unei firme de curierat aceasta operatiune este mana cereasca. Totodata, folosirea codurilor de bare reduce erorile (1 eroare la 36 de trilioane de caractere, in functie si de tipul de cititor coduri de bare). Un numar mai mic de angajati, erori mai putine si rapiditatea actiunilor inseamna un profit mai mare pentru orice afacere.

Asa cum codurile de bare sunt de mai multe tipuri in functie de volumul de date (marfa) si scopul pe care il urmareste fiecare firma (urmarirea interna a produselor in gestiune sau pentru comercializarea unui produs care vrei sa fie identificat), tot asa si cititoarele de coduri de bare sunt de mai multe feluri, diferentiindu-se in functie de modul de citire al datelor, mobilitate, distanta de scanare etc.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Revoluția fiscală - o gogoriță națională EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Exprimarea greoaie din textul Ordonanței pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a creat mai degrabă confuzie, în rândul angajaților, decât să confere siguranța pe care și-o doreau guvernanții. Această “revoluție fiscală” declanșată de Guvern a alimentat și mai mult nemulțumirile celor care protestează în stradă săptămână de săptămână.
O adevărată cavalcadă ce a provocat nenumărate neliniști , pe deplin justificate au tot zdruncinat atît încrederea dar mai ales au alimentat temerile tuturor oamenilor de bună credință din Romînia. Promisiunile lansate imediat după începutul acestui an au cauzat o adevărată sarabandă a emisiunilor în care doamna ministră a portofoliului muncii-Lia Olguța Vasilescu a tot fost invitată.
Numai că, din nefericire, din toate acestea s-a desprins ceva ce nu are o finalitate sau ceva care nu va aduce prosperitatea românilor . ‘‘Mult zgomot pentru nimic” ar fi motto-ul acestei adevărate campanii de conștientizare a noii revoluții fiscale. Aceasta își va arăta cu adevărat efectele în cel mai scurt timp.

Cu toate mijloacele moderne de informare , promisiunile și noutatea adusă în practică în domeniul fiscal a determinat ca întreaga clasă politica aflată la guvernare să se plângă deseori că toți oamenii nu le înțeleg deloc rostul sau deja iluzoriul program de guvernare, rămas mereu în urmă sau neonorat din cauze diverse…
Lipsa de transparență este dublată și de o lipsă de comunicare corespunzătoare ce accentuează lipsa resurselor financiare si antrenează nemultumirea majorității cetățenilor, acei buni plătitori de taxe și impozite ! .......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri:

content writing
clovis.ro