Criteriul National

Cum utilizam o pompa de apa submersibila ?

Cum utilizam o pompa de apa submersibila ?
decembrie 04
16:19 2018

Viata la tara este intotdeauna asociata cu utilizarea pompelor de apa. Daca ai nevoie sa drenezi apa dintr- un put sau dintr-un put in casa, daca ai nevoie sa uzi gradina, sa pompezi apa intr-o sau dintr-o piscina, dintr-un subsol inundat sau sa pompezi apa dintr-un lac deschis, pompa apa submersibila trebuie sa fie intotdeauna la indemana ta. In functie de conditii, se utilizeaza fie pompe de suprafata, fie submersibile.

Pompa de apa submersibila este utilizata pentru a furniza apa curata, fara impuritati din puturi adanci, precum si pentru pomparea apei murdare sau a apelor uzate. Astfel de pompe sunt operate intr-o stare scufundata in apa, capabile sa livreze apa la inaltimi mai mari si sa difere in proiectare, in functie de sarcinile pentru care sunt destinate sa fie executate. Pentru utilizare, exista mai multe tipuri de pompe submersibile.

Tipuri de pompe submersibile

pompa de apa submersibila

Pompele submersibile sunt impartite pe diferite categorii si tipuri, in functie de diferiti parametri. In mod conventional, toate pompele submersibile pot fi impartite in doua categorii: pompa apa submersibila pentru apa curata (fara impuritati) si pompa apa submersibila pentru apa murdara. Ele difera structural. Pompele traditionale proiectate pentru pomparea apei curate, sunt capabile sa opreasca resturile si contaminarile mai mari de 10 mm. In plus, componentele pompei se uzeaza repede si se defecteaza sub influenta distructiva a nisipului si a altor resturi. Pompele submersibile proiectate pentru pomparea apei murdare sau chiar a apelor uzate, pot fi impartite in doua tipuri: cu un tocator si fara un tocator. O pompa de scurgere conventionala, de exemplu, lasa ca nisipul sa treaca liber, precum si alte resturi mici, iar pompa fecala pentru ape reziduale este echipata cu un slefuitor special, care recicleaza impuritatile.

De asemenea, pompele de apa submersibile in functie de principiul de functionare, sunt cu vibratii , centrifugale , vortex si snec. Prin denumire, pompele submersibile sunt impartite in :

  • Pompe pentru put;
  • Pompe de drenaj;
  • Pompe fecale;
  • Pompe pentru acvarii, mini-fantani si alte dispozitive mici.

Cand esti in cautarea unei pompe submersibile potrivite, trebuie sa stii pentru ce anume ai nevoie  si ce doresti de la ea.

Pompe de apa submersibile pentru puturi

Alimentarea cu apa din put poate fi efectuata si de la suprafata, daca acolo este amplasata  pompa. Daca putul are o adancime mai mare, se utilizeaza pompe submersibile. Ele au o forma cilindrica alungita cu diametru mic, care permite ca pompa sa fie coborata in put cu un diametru de la 90 la 250 mm. Pompele pentru puturi au caracteristici diferite: adancimea de imersie, capul, puterea, performanta etc.

Astfel de pompe sunt denumite submersibile, deoarece acestea lucreaza in adancimi mari de pana la 50 m. Astfel de unitati sunt folosite pentru a asigura alimentarea cu apa a vasului de expansiune, pentru a furniza apa in bucatarie, la baie sau pentru udarea gradinii, a paturilor de flori, umplerea unei piscine, a unui rezervor, precum si pentru alte nevoi.

In mod tipic, pompele submersibile pentru puturi sunt unitati centrifugeOrificiul pentru admisia apei este in partea de jos. In interiorul carcasei exista un rotor, discuri cu palete indoite pentru miscarea rotii si un motor conectat la rotor prin intermediul unui arbore. Apa este aspirata in pompa prin forta centrifugala, care rezulta din rotirea rotorului. In mijloc se formeaza o presiune redusa, iar la periferie (mai aproape de peretii discurilor) presiunea creste. Sub actiunea diferentei de presiune, apa este pompata in afara centrului si apoi in sus pana la orificiul de evacuare care duce la conducte.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Criteriul.ro

Criteriul.ro

Ziar national de informatii si opinii.

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei