Criteriul National

Cum verificam daca un parfum este original?

decembrie 10
16:48 2016

Parfumurile sunt printre cele mai populare produse cosmetice si in acelasi timp sunt o alegere perfecta atunci cand vine vorba de cadouri. Se gasesc in foarte multe magazine de specialitate, supermarketuri sau magazine online ceea ce le face destul de usor de gasit, chiar si atunci cand vine vorba despre branduri de lux.

pacco rabbaneCu toate acestea, datorita popularitatii lor, principala problema care apare este cea a parfumurilor contrafacute, care din pacate este din ce in ce mai frecventa atat in Romania cat si in alte tari.

Astazi, vom continua o discutie inceputa pe Parfumero cu privire la verificarea parfumurilor dupa codul de pe recipientul parfumului dar si cateva sfaturi generale despre cum sa evitati achizitionarea de parfumuri contrafacute.

Cum verificam un parfum deja achizitionat?

Indiferent daca aveti sau nu dubii cu privire la autenticitatea parfumului pe care il aveti in acest moment, va recomand sa faceti acest test de dragul exercitiului.

Fiecare parfum (indiferent ca ste apa de parfum, toaleta sau colonie) are pe spatele sau un cod, un numar unic mai exact. Eu voi testa apa de toaleta Paco Rabanne Invictus, care poate fi vazuta si in imaginea alaturata.

Nota: codul de pe recipient este 52745. Nu am facut  poza codului respectiv deoarece sticluta este scris cu o culoare aproape transparenta si abia se observa asa. In poza nu s-ar vedea deloc.

Pasul 1: accesati checkcosmetics.net

Pasul 2: alegeti brandul parfumului pe care doriti sa-l verificati

Pasul 3: introduceti codul si apasati  butonul “calculate”.

Rezultatul folosind brandul Pacco Rabbane si codul de mai sus il puteti vedea in imaginea alaturata. Daca parfumul ar fi fost unul contrafacut, nu ar fi putut fi gasit in baza de date dupa codul respectiv.

Ce alte informatii utile ofera checkcosmetics.net?

52745Pe langa faptul cele spuse mai sus, o alta informatie utila este data fabricarii parfumului. Cel testat de mine este fabricat la 1 Octombrie 2015. Dat fiind faptul ca parfumul a fost achizitionat undeva prin Noiembrie 2016, este totul in regula.

Desi parfumurile nu au data de expirare, ele putand sa-si pastreze proprietatile zeci de ani daca sunt pastrate in conditii corespunzatoare, de preferat este sa evitati achizitionarea parfumurilor mai vechi de 36 luni.

Sfat: atunci cand cumparati parfumuri online, de la eMag, Elefant sau alte magazine pe care le preferati si care au preturi mai bune, cand primiti comanda, verificati data fabricarii inainte de a desigila produsul. Daca se intampla ca parfumul sa fie mai vechi decat va convine, produsul nefiind desigilat poate fi trimis inapoi fara probleme.

Daca il desigilati, este mai complicat deoarece majoritatea magazinelor au termeni si conditii care spun clar faptul ca produsele cosmetice nu pot fi returnate in cazul in care acestea au fost desigilate.

Cum evitam parfumurile contrafacute?

Parfumurile contrafacute sunt un subiect foarte fierbinte care se discuta intens pe bloguri si forumuri. Din pacate, foarte multe persoane fac si niste confuzii si anume:

  • Nu inteleg ce anume au cumparat: majoritatea persoanelor stiu ca au cumparat un parfum si atat. Nu cunosc diferentele dintre apa de toaleta, apa de parfum sau apa de colonie iar in momentul in care mirosul unei ape de toaleta de exemplu dispare in cateva oare (lucru care poate fi perfect normal) banuiesc ca parfumul este contrafacut.
  • Cumpara parfumuri foarte ieftine: nu este nici o problema cu parfumurile foarte ieftine INSA trebuie sa va asumati faptul ca reducerile respective de cele mai multe ori sunt acolo deoarece este vorba despre parfumuri vechi, care au stat cativa ani pe rafturile si prin depozitele parfumeriilor. Este foarte posibil ca acele parfumuri sa-si fi pierdut din proprietati.

In speranta ca am clarificat 2 dintre cele mai mari confuzii care se fac cu privire la parfumuri, haideti sa vedem si 2 lucruri de care trebuie sa tineti cont atunci cand cumparati un parfum pentru a le evita pe cele contrafacute:

  1. Cumparati numai din surse de incredere. Online puteti cumpara din magazinele renumite (gen eMag sau Elefant), iar offline din parfumerii. Evitati orice se vinde in bazar, tonete, targuri etc.
  2. Orientati-va la pret: daca un parfum care in magazin costa 500 de lei, pe un site de anunturi costa 120 de lei (chiar cu cateva zile inainte am intalnit acest exemplu), iar vanzatorul pretinde ca l-a primit cadou insa mai are alte 15 – 20 de modele de parfumuri la vanzare, clar nu este ceea ce cautati.
foto: http://parfumero.ro/c/informatii/

foto: http://parfumero.ro/c/informatii/

 

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Anca Maria

Anca Maria

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo