Criteriul National

Dacia Logan cu 0 km sau VW Golf 6 cu 450.000 km

Dacia Logan cu 0 km sau VW Golf 6 cu 450.000 km
februarie 08
23:54 2020

Salut, Prieteni! Astazi vom dezbate un subiect putin delicat pentru cei care doresc sa-si cumpere o masina. Probabil daca ai in jur de 8000 euro, te vei intreba ce masina sa cumperi, dacia Logan cu 0 km sau VW Golf 6 cu 450.000 km. Ei bine, parerile sunt impartite si doresc sa clarificam acest aspect cu ajutorul parerilor voastre.

Va confirmam faptul ca acest articol a fost scris datorita acestui videoclip din contul canalului de Youtube Alexandru Neacsu, un videoclip care mi-a starnit interesul si care m-a pus sa pun pe foaie avantajele si dezavantajele unei masini noi vs second hand.

Dacia Logan – 0 km
Masina aceasta nu exceleaza la nici un capitol, insa daca faci km multi, ai o afacere sau pur si simplu vrei sa ai o masina noua, atunci loganul este cea mai buna varianta atunci cand detii suma de 8000E. Trebuie sa stii ca, costurile de intretinere sunt foarte mici, de exemplu un schimb de ulei nu costa mai mult de 150 lei. Teoretic, pana la 100.000 km nu trebuie sa bagi nici un ban in aceasta masina, excluzand schimburile si cateva consumabile.

VW Golf 6 – 450.000 km
Am pus 450.000 km pentru ca atat are o masina din 2010 prin Germania, bineinteles ca la noi vor ajunge cu 160.000 km, a fost a unei batranici si se ducea la piata de 2 ori pe saptamana. Aceasta lozinca a picat, asta pentru ca nemtii fac 30.000 – 50.000 km pe an. Daca vei da 8000 de euro pe aceasta masina, atunci trebuie sa stii ca intr-o suta de mii de km vei mai baga inca 3000-4000, vei ajunge sa platesti pentru un Golf peste 12.000 de euro, iar pe langa acest cost, discutam si despre stresul acumulat cu o masina second hand. Tot timpul vei sta cu frica, ca se va strica, iti va fi greu sa pleci la un drum lung datorita riscului de a ramane cu masina in pana, de a se strica un injector, de a se strica turbina, volanta si foarte multe alte componente invechite de pe masina.

  • Dacia Logan

Costuri de intretinere:
– Schimb de ulei – 150 lei
– Distributie – 250 lei
– Kit ambreiaj – 200 lei
– Disc de frana – 125 lei

 VW Golf 6
Costuri de intretinere:
– Schimb de ulei – 400 lei
– Distributie – 500 lei
– Kit ambreiaj – 700 lei
– Disc de frana – 400 lei
– Volanta + Kit de ambreiaj – 1500 lei

Preturile nu includ manoopera.

Asadar, daca stai bine in ghete si esti pregatit psihic, atunci iti poti lua o masina second hand din Germania. Insa daca stai prost cu nervii, atunci nu te sfatuiesc sa iti o masina second hand.

Noi la 8000 de euro vom alege Loganul.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Alexandru Razvan

Alexandru Razvan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul