Criteriul National

Date oficiale ​Totul despre accidentele rutiere din anul pandemiei: Unde și când au loc, câte se datorează alcoolului și pe ce loc ne aflăm în UE – Finante & Banci

Date oficiale ​Totul despre accidentele rutiere din anul pandemiei: Unde și când au loc, câte se datorează alcoolului și pe ce loc ne aflăm în UE – Finante & Banci
mai 31
06:21 2021

Doar 7% din accidentele care au avut loc anul trecut în România s-au petrecut pe întuneric, cele mai multe având loc la lumina zilei (peste 70%), iar restul pe înserat, arată datele Institutului Național de Statistică transmise Eurostat la sfârșitul săptămânii trecute.

Cele mai multe accidente au loc vinerea, iar intervalul orar ”negru” este 17-19. Într-un sfert dintre accidente (25%) e implicat doar un vehicul (care se lovește de un pom sau cap de pod ș.a.). Dacă ne uităm la accidentele după luna în care au loc, august e luna cea mai ”periculoasă”. Iar ca județ, dacă eliminăm Capitala, Iașiul și Prahova sunt județele cu cele mai multe accidente.

  • ​În cursul anului 2020 s-au înregistrat 22.836 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând 29.571 persoane accidentate, din care 5,6% persoane accidentate mortal. Faţă de anul 2019,numărul persoanelor rănite a scăzut cu 29,6%, cel al accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale cu 26,7%, iar cel al persoanelor accidentate mortal a scăzut cu 11,7%. E drept, trebuie avut în vedere faptul că 2020 a fot anul în care am trecut prin perioade de lockdown și de restricții severe de circulație. Prin urmare, comparațiile cu alți ani pot fi nerelevante.
  • Ponderea accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale produse în localităţi (exclusiv autostrăzi) a fost de 82,1% din total accidente, iar ponderea persoanelor accidentate mortal sau rănite a fost de 78,0% din total persoane accidentate.

  • În anul 2020, din totalul celor implicați în accidente, circa 40% au fost șoferi care consumaseră alcool, iar 60% au fost pietoni băuți.
  • Din total persoane accidentate în accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, în anul 2020, un număr de 18.460, respectiv 62,4%, aveau vârsta de cel puţin 30 ani.

  • După momentul producerii, ponderi mai mari ale numărului de accidente s-au înregistrat în lunile august (11,5% din numărul total de accidente), septembrie (11,0%) şi iulie (10,8%).
  • După condiţiile de luminozitate, 71,9% din numărul total de accidente au avut loc în timpul zilei şi după starea carosabilului, 83,7% din accidente au avut loc pe carosabil uscat
  • Cele mai multe accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale s-au produs în regiunea Nord-Est, respectiv 3.903 accidente.
  • Aproape un sfert sunt accidente între o mașină și un pieton iar 15% sunt accidente între o mașină în mers și alte mașini parcate.

În 2020, anul pandemiei, în țările Uniunii Europene s-a înregistrat o reducere cu 4.000 de cazuri a accidentelor rutiere mortale, rata mortalității fiind la cel mai scăzut nivel din toate timpurile, conform Comisiei Europene.

România, cea mai ridicată rată a mortalității în 2020

Deși evoluția fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalității pe țări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Citește aici analiza INS.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul