Criteriul National

De ce produsele de brand se vand atat de mult?

De ce produsele de brand se vand atat de mult?
noiembrie 08
12:02 2019

Intelegerea motivelor si a intereselor pietei tinta ajuta la luarea deciziilor referitoare la produs, la dezvoltarea unui layout a magazinului si la promovarea afacerii. Vanzatorii de produse trebuie sa decida ce combinatie de produse de brand si marfuri generice sa ofere. In general, consumatorii cumpara branduri pentru beneficii de pret. Oamenii cumpara produse de brand din mai multe motive.

De la experiente bune cu brandul in trecut, pana la dorinta de a  afisa o anumita imagine, multi cumparatori sunt extrem de fideli brandurilor lor iubite.

Incredere in experienta

In general, consumatorii cumpara un produs pentru prima data in speranta ca acesta ofera o experienta de calitate. Ei spera ca un computer functioneaza eficient si ii ajuta sa indeplineasca sarcini personale sau de lucru in mod eficient. Cumpara mancare in speranta unui gust de calitate sau a unei valori nutritive. Denumirile de marca recunoscute au aratat de obicei o consistenta a calitatii produselor care a contribuit la evolutia marcii. Adesea, consumatorii se bazeaza pe experientele anterioare sau opiniile celorlalti atunci cand selecteaza marci.

Acceptarea si adaptarea sociala

Oamenii au dorinta de a se incadra, fie la scoala, la munca sau in cercurile sociale. Din acest motiv, oamenii cumpara uneori marci, deoarece cred ca marcile vor contribui la o acceptare sociala mai mare. Acest lucru este valabil mai ales in materie de moda.

De multe ori, consumatorii cumpara branduri de imbracaminte precum StarShinerS, care sunt percepute ca fiind la moda, high-class sau care se incadreaza intr-o anumita subcultura. Mentalitatea „Tinand pasul cu ceilalti” ilustreaza acest motiv de cumparare a marcii.

Loialitatea clientilor fata de marci

In timp, consumatorii dezvolta o loialitate fata de branduri care ofera o experienta consistenta si de inalta calitate. Loialitatea este in esenta un atasament emotional fata de un brand. Unii cumparatori de masini au o afinitate puternica pentru marca Ford, in timp ce altii au un angajament similar fata de Chevrolet.

Loialitatea marcii determina clientii sa cheltuiasca mai mult pentru un anumit brand. Dezvoltarea unei marci puternice a companiei sau purtarea marcilor dorite de produse duce la mai multa loialitate a clientilor si beneficii de afaceri pe termen lung.

Imagine personala sau profesionala

La fel cum marcile companiei sau ale produsului au identitati, oamenii o fac la fel de bine. Unii oameni cumpara anumite marci pentru a-si sustine imaginea personala sau profesionala. Consumatorii de ultima generatie, cu experienta tehnologica, cumpara tehnologia Apple pentru a se corela cu dorinta de a fi percepute drept „techie”. Achizitionarea unui Lexus sau a unui alt brand de masini la un pret mai inalt sau costume Armani poate contribui la imaginea voastra ca un profesionist de inalta clasa, bine facut sau sofisticat.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Alexandru Razvan

Alexandru Razvan

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei