Indiferent că ai un site personal sau o afacere online de orice natură, din care câştigi ceva, la un moment dat ai nevoie de un refresh al întregului algoritm de funcţionare care te promovează.
De ce? Algoritmii după care funcţionează întregul mediu virtual sunt într-o continuă schimbare. De aceea pentru a fi mereu în topul primelor apariţii ale motoarelor de căutare ai nevoie de o promovare pe măsură.
Cum poţi ajunge mereu pe primele poziţii atât în Google cât şi în alte motoare de căutare?
Pentru a putea ajunge pe primele poziţii în motoarele de căutare şi a fii mereu la înălţime orice site accesibil online are nevoie de o bună optimizare, un conţinut unic şi de calitate şi de o interfaţă atrăgătoare.
Noţiunea de Search Engine Optimizaţion, cunoscută sub prescurtarea de optimizare Seo este una dintre cele mai sigure metode de mărire a traficului pe un anumit site.
Această metodă este realizată printr-o serie de analize a motoarelor de căutare şi de integrare a anumitor cuvinte cheie în algoritmul de funcţionare al site-ului care va face selectarea şi atragerea posibililor viitori vizitatori sau chiar clienţi.
Astfel spre exemplu: dacă deţineţi un site care vinde materiale de construcţii, pe site-ul respectiv vor fi direcţionate toate persoanele care introduc în motorul de căutare cuvinte cheie optimizate pentru traficul selecţionat, cum ar fi: ciment, materiale construcţii, şi nu orice alte persoane, care de exemplu sunt în căutare de achiziţionare unor cărţi online sau chiar jucări de pluş.
Cum are loc optimizarea Seo a unui site?
Un site web poate fi optimizat doar de un cunoascător şi nu de orice persoană care deţine cunoştinte primare în acest sens. O bună poziţionare în motoarele de căutare are loc în urma unei optimizări interne şi externe a site-ului web.
Optimizarea internă (sau optimizare seo on-page) are loc prin integrarea unor măsuri cum ar fi : eliminarea erorilor de funcţionare a site-ului şi mai ales a erorilor care apar sub forma „Eror 404”, îmbunătăţirea vitezei de încărcare a site-ului respectiv, optimizarea structurilor interne şi a adresei Url, prelucrarea imaginiilor afişate, o scriere atentă fără greşeli de ortografie, plagiat, repetare incorectă a anumitor cuvinte care pot duce la bannarea site-ului cât şi o folosire moderată a reclamelor, cât şi realizarea unei interfeţe atrăgătoare a site-ului cu titluri şi subtilturi.
Optimizarea externă este realizată prin integrarea calitativă a site-ului web în motoarele de căutare. Această integrare are loc ţinându-se cont de indicatorii de performanţă, calitate şi popularitate. În acest segment este atent analizată calitatea legăturilor care redirecţionează traficul pe site-ul web, încercând astfel eliminarea spam-ului. Datorită potenţialului uriaş atins în ultima perioadă de mediul online, acesta duce o luptă continuă de promovare a conţinutului unic de calitate modificând în permanenţă condiţiile de funcţionare a algoritmului de căutare online.
O optimizare seo de calitate nu se rezumă doar la aceste două componente ci mai degrabă continuă prin o analizare atentă a concurenţei existente pe piată, analizarea continuă şi corectă a cuvintelor cheie care generează un anumit trafic şi rezolvarea problemelor de ordin tehnic.