Criteriul National

DE LUAT AMINTE! Un interesant studiu despre importanta mesajelor postate pe Facebook!

august 09
11:00 2015

 

Dupa cum se stie, Facebook a devenit un adevarat fenomen in ultimii 5 ani de zile pe tot mapamondul. Fiind una dintre cele mai uzitate reţele sociale, este intens acaparata de o multitudine  de mesaje prin care utilizatorii caută să atragă atenţia cu absolut orice preţ. Bineinteles, unii dintre semeni cauta senzationalul si totdata „recunoasterea”, acea notorietate atunci cand  vor să se laude în faţa prietenilor online, prin varietatea si excentricitatea mesajelor, a statusurilor postate. Recent,analizând statusurile publicate, cercetătorii pot afla multe detalii despre personalitatea celui care le-a scris! Pare de domeniul SF, insa aceasta cercetare ar trebui sa ne puna pe ganduri!

 

Facebook  Criteriul National
Un studiu publicat în revista Personality and Individual Differences arată că prin analiza unor patternuri din statusurile de pe Facebook se pot observa trăsături de personalitate şi motivele care îi determină pe oameni să scrie pe aceste reţele sociale, scrie The Independent. În cadrul studiului au fost analizate statusuri scrise de un numar estimativ de 55 de persoane din orice categorie sociala.

 

Cercetătorii au observat astfel că extrovertiţii postează de obicei mai des pe Facebook şi scriu în special despre activităţile lor zilnice şi despre viaţa lor socială. Cei care scriu mai multe despre politică sau transmit diferite ştiri sunt de regulă persoane foarte deschise spre noi experienţe, cu o sete mare de cunoaştere.

În schimb, cei care scriu statusuri despre copiii lor sunt persoane foarte conştiincioase, spun cercetătorii. Persoanele care scriu în special despre partenerul de viaţă tind însă să aibă probleme cu respectul de sine.

Nu în ultimul rând, utilizatorii care îşi asaltează prietenii online cu texte despre dieta lor sănătoasă şi despre performanţele lor sportive deosebite sunt de obicei narcisişti. Ei vor să atragă atenţia cu orice preţ şi caută validare din partea cunoscuţilor pentru comportamentul lor. Faptul că primesc multe comentarii de apreciere şi LIKE-uri de la prieteni îi va încuraja să continue şi mai agresiv această formă de comunicare, iar narcisismul lor va fi tot mai accentuat, avertizează cercetătorii.
Sursa foto : www.yoda.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo