Criteriul National

Deputatul Florin Gheorghe critică dur Ministerul Finanţelor Publice

iunie 04
08:28 2016

AUTORITĂŢILE ROMÂNE SUNT CRITICATE DUR.”Fără SEAP, transparenţa este un lux practic, nu doar teoretic”

FLORIN

Deputatul Florin Gheorghe critică dur Ministerul Finanţelor Publice pentru oprirea temporară a sistemului electronic de achiziţii publice până la data de 15 iunie: „Aşteptam ca zilele acestea Ministerul Finanţelor Publice să pună în aplicare prevederile Legii nr. 20/2016, iniţiată de mine şi promulgată de Preşedintele României, care prevede creşterea graduală, până la 100% a achiziţiilor publice derulate prin platforma SEAP. Aşteptam ca după nenumăratele scandaluri legate de atribuirea contractelor prin negociere directă, plătite cu vieţile oamenilor, Guvernul Cioloş să pună piciorul în prag şi să aplice această lege, iar achiziţiile să se facă exclusiv prin licitaţii şi prin maximă transparenţă în sistemul SEAP. În schimb, specialiştii Guvernului tehnocrat suspendă activitatea SEAP pentru aproape o lună!! Explicaţia Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice este cel puţin halucinantă! Astfel, de o manieră total neprofesionistă, ANAP ne anunţă că a aflat abia acum despre faptul că Parlamentul a adoptat noua legislaţie în domeniul achiziţiilor, prin transpunerea directivelor europene şi că „până la acest moment nu a fost finalizată metodologia referitoare la fluxul de iniţiere în SEAP a procedurilor de atribuire, care trebuie adaptată la noua legislaţie”. Oare până acum ce a făcut această agenţie? Şi presa dacă ar fi citit-o ar fi aflat că trebuie ajustată platforma de achiziţii online. Domnul Cioloş şi doamna Dragu, care certau Parlamentul că nu adoptă mai repede pachetul pe achiziţii, trebuiau să se asigure că sistemele informatice sunt pregătite pentru această reformă, iar, odată cu intrarea în vigoare a noii legislaţii, SEAP să fie funcţional?

Deputatul Florin Gheorghe anunţă că îi va adresa o interpelare atât Prim-ministrului Dacian Cioloş, dar şi Ministrului Finanţelor Publice pe această temă: „Voi adresa luni o interpelare premierului şi ministrului finanţelor, pentru a mă asigura că prin această manevră Guvernul nu a dat liber la furat din banii publici! Toată lumea ştie că în luna mai şi în luna iunie au loc cele mai multe achiziţii publice din prima parte a anului. Culmea, tocmai în această perioadă opinia publică, jurnaliştii şi noi cetăţenii nu mai putem vedea cine cumpără, cât cumpără şi ce cumpără cu banii noştri, cu banii publici. Pentru că acum două zile doamna ministru Dana Dragu vorbea atât de frumos, să nu zic demagogic, despre transparentizare, o să-i fac cadou o copie a rapoartelor Curţii de conturi a României, care de ani buni de zile arată cum se risipesc banii tocmai prin netransparentizarea proceselor de achiziţiei publică.” a mai adăugat deputatul Florin GHEORGHE.

Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte biroului de presă al deputatului Florin Gheorghe