Criteriul National

Despre liberul arbitru

Despre liberul arbitru
martie 03
11:12 2019

2
Vorbeste ca sa te cunosc !Vorbeste ca sa te vad !
Folosirea cuvantului presupune o anumita stiinta; cand vorbirea e spontana- e sincera; cand omul isi cauta cuvintele, acestea nu vor exprima adevarul, ca de altfel nici cand zice : „Stai sa ma gandesc !” Atunci mintea lui fabrica un fals . Numai urmarindu-i – gestica si fizionomia – care sunt nepremeditate- surprindem informatii despre secretul profund pe care se straduieste sa-l ascunda.
Gandim , simtim si existam pe niveluri diferite. Iata de ce suntem unici si orice incercare de a fi la fel e o iluzie; faptul ca actionam pentru un scop comun nu, ne face la fel ; numai cel care se afla pe un nivel superior spiritual poate cobori catre cei de mai jos, pentru a realiza ceva in comun, de nivel mediu).

Fac ce vreau sau fac ce pot ? Cine hotaraste ? Cum cine ? Liberul meu ARBITRU ! Sunt propriul meu stapan !
Raspunsul hotarat se vrea convingator, insa , apare imediat, intrebarea : Cat de liber mai este Arbitrul nostru ?
Cititorii nerabdatori , in numele Liberului Arbitru , ma vor declara un om neserios, care n-am treaba, si vor hotari sa nu citeasca in continuare.
Cititorule ! Tu alegi . Dar, exista mereu un dar… odata ce-i ales, cu stiinta sau fara stiinta ta, ca vrei sau nu vrei, vei culege roadele alegerii. Altfel spus, iti asumi RESPONSABILITATEA generata chiar de propriul tau ARBITRU. Aceasta-i LIBERTATEA individuala !
Liberul nostru arbitru ne duce in Rai sau in Iad, chiar aici pe pamant.
Apararea in sensul ca m-am lasat influientat de altii si de aceea am ajuns rau, nu ajuta, dimpotriva, dovedeste ca prin vointa noastra am preferat sa lasam pe altii sa gandeasca si sa hotarasca pentru noi, le-am dat un CEC in alb, fara sa ne reamintim ca fiecare isi vede de interesul lui, iar in politica , interesul individual este sacrificat in numele INERESULUI PUBLIC( citeste si ” de grup” !).
Asa-i si cu VOTUL , arma noastra in democratie. Credem in spusele politicienilor, fara sa le cerem dovezi ca cele promise pot fi si facute, atunci, chiar ajungem sa credem SI ca ne-au dat ceea ce inca nu ne-au luat .
Sa nu ne lasam amagiti de liberul nostru arbitru. Acesta este atat de vulnerabil , incat cedeaza la orice impuls exterior prezentat ca o mare favoare si binefacere pentru noi. De multe ori, putem sa revenim asupra unei decizii cu semne vizibile de paguba pentru noi, insa Liberul arbitru ne opreste sa o facem: Asta vreau si asta fac !
1
Sa nu uitam : Orice ” DA” poate inainta pana la marginea lui ” NU” . Ar trebui sa ne stabilim o linia rosie, in numele Liberului nostru Arbitru, granita pe care sa o respectam si sa determinam si pe ceilalti sa n-o incalce . Acesta-i LIBERUL ARBITRU sanatos !
Vedeti cat de gingas este Liberul arbitru ! De ” EL” depinde Responsabilitatea si Libertatea noastra.
Factorii externi sunt stimulii care pun la treaba Liberul arbitru, iar pe noi la grele incercari . O arta e sa ne conducem Liberul arbitru ! Cei care reusesc fac dovada certa ca Nimic din ceea ce-i omenesc nu le este strain ,au facut si fac tot ceea ce este ingaduit unui OM Adevarat . Liberul Arbitru este darul divin pe care l-am primit la ” Caderea din Rai” pentru a fi stapanul nostru si a stapani Pamantul cu respectarea Legilor divine !

Sursa foto :

Redacția platformei media Criteriul Național mulțumește domnului Vasile Soroceanu pentru acest material trimis astăzi 3 Martie 2019 în exclusivitate.Totodată,pe această cale îl asigură de statutul de colaborator permanent

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Despre „dreptatea” care cere ”justiție” și importanța ei - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dintru început, pentru a vă asigura, cu toată sinceritatea, vreau să vă aduc la cunoștință faptul că acest material nu este conceput a fi unul strict tehnic, înveșmântat în termeni academici greoi. Cu aceeași deschidere vreau să vă mulțumesc și să vă asigur totodată că acest material nu se vrea a fi unul complet, deoarece în rândurile de mai jos voi încerca să realizez o sinteză a unor considerații pe baza evidențelor, în care mi-am propus temerara clarificare a noțiunilor de „dreptate” și de ”justiție”, văzute din mai multe unghiuri de vedere. De aceea, tot ceea ce este cuprins în spațiul acestui material este pur subiectiv dar și perfect argumentat. Luând în considerare acestea, orice fel de încercare de a aduce laude sau dimpotrivă de a cere desființarea totală sau parțială, prin forța și justețea argumentelor vă revin în integralitate, indiferent de natura sau de scopul motivării dumneavoastră în prealabil.

Ca urmare a tuturor celor convenite, ceea ce voi realiza direct sau indirect poate fi comentat și analizat, dezbătut deoarece numai într-o asemnea manieră, prin varietatea punctelor de vedere, prin cumulul de informații și forța argumentelor sustenabile ce creează punți de legătură.De aceea se poate vorbi deschis, fără menajamente despre aceste concepte, virtuți în această societate postmodernă măcinată de griji, de consumerism cât și de vicii.

Din punctul meu de vedere, această opțiune de a avea păreri și de a le susține reprezintă și respectă cu adevărat libertatea și demnitatea oricărui semen. Iar puterea reală, justificată la care oamenii speră să găsească ajutor este dată de către Acel Creator, care are grijă de fiecare dintre noi și care ne inspiră sau ne poate transforma în creațiile sale apropiate, desăvârșite Lui. Urmând acest fir călăuzitor, aș îndrăzni să vă spun că nu voi folosi în acest caz doar simple metafore, ci totul se dorește să fie legat de rolul și semnificația care i se acordă noțiunilor extinse de dreptate, de justiție.

Din cele mai vechi timpuri, chiar din momentul în care Cain l-a ucis pe Abel se produce în lume o separație între prigoniți și victimă, între ucigaș și cel ucis, sacrificat din răutate .Aceasta cse va transmite și se va amplifica tuturor generațiilor, inclusiv celor din actualitate. Setea de răzbunare de răutate a lui Cain cât și a urmașilor săi se poate identifica fără niciun fel de impediment.Tot așa, ideea de jertfă, de asumare a urmașilor lui Abel a constituit chiar unul dintre atributele omenești de prim rang. Însă, între aceste modele transparente există și alte atribute,virtuți (posibil moștenire a scânteii divine,a harului cu care suntem fiecare dintre noi înzestrați) precum dreptatea,cinstea,corectitudinea dar și justiția.

Numai că, din momentul izgoniți din grădina Edenului a protopărinților noștri Adam și Eva, aceste caracteristici psihice și volitive nu au mai fost că la început,în binecuvântatul moment al Creației.Răzvrătirea, ascultarea de șarpe,călcarea poruncii a dus la pervertirea omului cât și a întregii creații de pe pământ. Automat,sentimentele faptele și gândurile „de a fi ca Dumnezeu” și de a stăpâni,de a cunoaște creația s-au amestecat într-un mod incredibil. De aici înainte, moartea, păcatul au devenit firești tuturor, ca și setea anumitor semeni de a clama dreptatea, de a invoca fondat justiția omenească.

Revenind la unul dintre cele mai importante motive care au generat acestea văzute ca fiind antagonice- pe de o parte Dreptatea Lui Dumnezeu materializată prin izgonirea din Rai și nedreptatea lui Cain care l-a ucis pe fratele său Abel-putem descoperi și alte fațete ale acestor evenimente consemnate în Cartea Cărților.

Unii exegeți ai Vechiului Testament precum sfântul Chiril al Alexandriei interpretează însă în profunzime textul, plecând de la pedeapsa înşeptită pentru cel care l-ar ucide pe Cain din cartea Facerii .Surprinzător sau nu, în opinia acestui om înduhovnicit nu ar fi vorba doar de un singur păcat, ci de o înlănţuire de şapte păcate, care au pus stăpânire pe Cain. Deja când Dumnezeu i se adresează, vorbindu-i despre natura păcatului, Cain comisese trei din cele şapte.

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Partener media exclusiv

Revista presei