Criteriul National

Diesel, benzină sau electric – Ce aleg românii și ce cumpără ceilalți europeni – Auto

Diesel, benzină sau electric – Ce aleg românii și ce cumpără ceilalți europeni – Auto
noiembrie 05
16:14 2020
În primele nouă luni în România s-au înmatriculat 47.000 de mașini noi pe benzină, 22.000 diesel și aproape 1.400 de mașini full-electrice, iar la nivelul UE au fost 3,5 milioane de mașini pe benzină și 2 milioane de mașini diesel. Electricele au cel mai bun an, cu 290.000 de unități, avans de 71%. Datele au fost publicate de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

La electrice, din totalul de 290.000 de unități, 98.000 au fost în Germania și 70.000 în Franța, iar cifre mari au fost în alte două țări care nu sunt membre UE: Marea Britanie (68.000) și Norvegia (48.000). Olanda a totalizat 28.000 de mașini, iar Italia, 17.000. Înmatriculările au crescut cu 132% în Franța, cu 105% în Germania, cu 195% în Cehia și cu 179% în Slovenia. România a totalizat 1.398, cu 400 mai multe decât în 2019.

La mașini pe benzină scăderea la nivelul UE a fost de 38%, cu cele mai mari valori în Spania (-47%) și în Grecia și Ungaria (-44%). România a avut o scădere de 43%, iar cele mai mici diminuări au fost în Cipru (-20%) și Danemarca (-25%). Dintre țările din afara UE, cea mai mare scădere a fost în Islanda (-58%). Germania a fost cea mai mare piață, cu un milion de mașini.

La diesel scăderea a fost de 35% în UE, România bifând un -30%. Portugalia a scăzut cu 49%, iar Italia, cu 45%. Ungaria a scăzut cu 14%, iar Cehia, cu 17%. Germania a fost cea mai mare piață, cu 610.000 de mașini, iar în Franța au fost 362.000. În Marea Britanie dieselul a scăzut puternic, cu 56%.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul