Criteriul National

Doar in 5 din 41 de IPJ-uri există servicii de spălare și igienizare a autospecialelor de poliție/După 20 de ani, autospecialele de poliție vor fi spălate

Doar in 5 din 41 de IPJ-uri există servicii de spălare și igienizare a autospecialelor de poliție/După 20 de ani, autospecialele de poliție vor fi spălate
mai 22
21:57 2022

Toţi cei care lucrează în Ministerul Afacerilor Interne au simţit cel puţin o dată, pe pielea lor, că oricât de evident ar părea un drept recunoscut prin lege, e foarte posibil ca acesta să nu fie atât de clar pentru cei care decid la nivelul unităţilor centrale din MAI (DGF, DGMRU, DGJ ) și care emit directive pentru toate unităţile subordonate, dezvaluie sindicatul Europol.

Nu de puţine ori ne-a fost dat să aflăm că pe lângă legislaţia cunoscută, aflată la vedere și publicată în Monitorul Oficial, mai există acte normative nepublicate, deşi acestea nu conţin informaţii clasificate și nici alte aspecte care să justifice „secretizarea” lor.

În baza unei legislaţii care a permis emiterea unor astfel de acte normative nepublice până la un anumit moment, reprezentanţii Ministerul Afacerilor Interne le-au ţinut ascunse şi au abuzat de acestea de fiecare dată, pentru a priva poliţiştii de anumite drepturi recunoscute prin lege.

Un astfel de caz se referă la OMAI nr. 136/2004 pentru aprobarea “Normelor metodologice privind drepturile de transport, acordarea indemnizației de delegare, indemnizației de detașare și decontarea cheltuielilor de cazare polițiștilor, elevilor și studenților din instituțiile de învățământ pentru formarea polițiștilor”, cu modificările și completările ulterioare.

Deşi acest ordin este în mod evident perimat şi nu mai este aplicabil legislaţiei actuale (a fost abrogat doar parţial, dar este clar în neconcordanţă cu ultimele modificări legislative), fiind şi înlocuit cu OMAI nr. 51/2014 în ceea ce priveşte drepturile de transport, el este invocat de fiecare dată când un poliţist îşi schimbă domiciliul avut la momentul numirii în prima funcţie sau mutării în interes de serviciu, poliţiştii fiind privaţi de decontarea cheltuielilor de transport de la domiciliu la locul de muncă.

Aşadar, în interpretarea eronată şi aberantă a art. 19 lit.a, ultimul paragraf din OMAI nr. 136/2004 „nu beneficiază de aceste drepturi poliţiştii care sunt mutaţi la cerere sau care, din motive persoanele, îşi stabilesc domiciliul în altă localitate decât cea prevăzută în ordinul de mutare” un poliţist nu are voie să îşi schimbe domiciliul în tot cursul carierei, deoarece va pierde dreptul la decontarea cheltuielilor de transport.

Într-o situaţie similară s-a aflat şi un membru al organizației noastre din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Vâlcea care ne-a solicitat sprijinul, considerând pe bună dreptate că a fost privat de acest drept prin invocarea OMAI nr. 136/2004, act normativ ce nu este nici măcar amintit nominal poliţiştilor care solicită decontarea cheltuielilor de transport, mai precizeaza sursa citata. (Cerasela N.).

Astfel, prin Decizia Curţii de Apel Craiova a fost cofirmată soluţia pronunţată pe fond de Tribunalul Dolj, motivarea instanţei desfiinţând efectiv Ordinul MAI nr.136/2004, iar IPJ Vâlcea a fost obligată să îi deconteze membrului nostru de sindicat cheltuielile de transport de la noul domiciliu la locul de muncă. Având în vedere această decizie a instanței, vom solicita abrogarea în totalitate a acestui ordin de ministru vechi de aproape 20 de ani care nu face decât să limiteze drepturile polițiștilor.

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul