Criteriul National

Docherii olandezi refuză să descarce un petrolier rusesc la Amsterdam

Docherii olandezi refuză să descarce un petrolier rusesc la Amsterdam
aprilie 30
19:03 2022

​Muncitorii portuari olandezi au refuzat sâmbătăt să descarce la Amsterdam un petrolier care conținea o încărcătură de motorină rusească, la o zi după ce o acțiune similară a împiedicat acostarea navei la Rotterdam, potrivit AFP.

Navă ce transportă gaz lichefiatFoto: DreamsTime

Sunny Liger, un petrolier de 42.000 de tone, este ancorat în prezent în largul Amsterdamului. Vineri, docherii din portul Rotterdam au refuzat, de asemenea, să manipuleze încărcătura.

„Aseară târziu am cerut tuturor părților din portul Amsterdam să nu lase nava să acosteze”, a declarat Asmae Hajjari, președinta secției de lucrători portuari a sindicatului FNV.

Sunny Liger a plecat în urmă cu o săptămână din Primorsk, în apropiere de Sankt Petersburg, iar destinația finală a petrolierului sub pavilionul Insulelor Marshall era Amsterdam, potrivit site-ului maritim MarineTraffic.com.

„În acest moment, nava este ancorată în Marea Nordului. Deocamdată, nu a cerut permisiunea de a intra în port”, a declarat Marcella Wesseling, purtător de cuvânt al portului Amsterdam.

„În principiu, nu-i putem refuza intrarea pentru că nu intră sub incidența regimului de sancțiuni (împotriva Rusiei)”, a declarat ea pentru AFP.

Cu toate acestea, o companie responsabilă cu remorcarea navei în port a declarat că va refuza să facă acest lucru dacă i se va cere, spunând că ar putea duce la o situație periculoasă dacă protestatarii vor dori să împiedice intrarea navei, a relatat postul de televiziune RTL Nieuws.

„Furnizorii de servicii și terminalul portuar au indicat că sunt îngrijorați de siguranța manipulării acestei nave”, a declarat Wesseling.

Uniunea Europeană a impus sancțiuni dure Moscovei de la invadarea Ucrainei, la 24 februarie, dar petrolul și gazele sunt exceptate deocamdată.

Ministrul olandez de externe, Wopke Hoekstra, a declarat vineri că, din punct de vedere legal, nu se poate refuza intrarea navei Sunny Liger într-un port olandez, dar că susține acțiunile docherilor.

foto: DreamsTime (fotografie simbol)

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

photostudio_1649947095742

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul