Criteriul National

Drona Ehang184 și interesul EAU pentru a le promova

Drona Ehang184 și interesul EAU pentru a le promova
februarie 19
17:39 2017

Emiratele Arabe Unite au anunțat oficial că vor pune în funcțiune începând cu luna iulie un vehicul inventat de chinezi intitulat Ehang 184 ce este fără pilot destinat transportului unei persoane timp de douăzeci de minute.

y

Atunci când drona autonomă EHang 184 a fost prezentată la show-ul din 2016 CES din Las Vegas, cei mai mulți oameni au crezut că transferul cu un singur loc e doar o idee amuzantă, cu o mică valoare practică. Intrarea într-o capsulă acționată electric cu 8 elice , care este controlată de la distanță de la sol pare un fel de fantasy pentru mulți.

Dispozitivul- care are o greutate de 200 kg este dotat cu opt motoare electrice (fiecare braț cu două uși opuse) în curs de dezvoltare cu o capacitate de 106 kilowați – poate transporta o persoană. Aceasta va fi oarecum contorsionată pentru a avea acces la cabina de pilotaj. Totodată nu va avea niciun control pentru a direcționa aparatul așa cum este într-adevăr o dronă. Pasagerul poate indica destinația produsului. Acest taxi dronă poate dezvolta o viteză de până la 100 km / h și o înalțime maximă de 300 de metri deasupra nivelului mării, pentru un interval de zbor de până la 23 de minute.

Reîncărcărea bateriei este estimată la două ore. Drona de decolare, de zbor, și, de aterizare vor fi monitorizate de  la sol. Compania a amintit încă de la început că va pune măsuri de securitate informatică ce speră să-i împiedice pe hackerii să preia controlul asupra dronei în timp ce se va afla în timpul zborului. Fiind o veste bună,EHang 184 a fost special conceput pentru a rezista rigorilor zilelor de vară fierbinți din Dubaicât și trecerii bruște înspre nopțile reci din acest areal.

ehang 184

 

Din iulie până în prezent, în luna ianuarie 2016 , în  Las Vegas-  drona Ehang 184a fost capabilă să transporte un pasager.Inițial, acest lucru a fost salutat ca fiind un proiect prietenos, dar cu caracter traznitoriu. Se pare că acest lucru nu va rămâne la stadiul de prototip.

Vor mai trecce aproximativ șase luni ca autoritățile din Dubai că confirme acest ambițios proiect. În cazul în care va fi pus în aplicare și cu timpul va deveni un succes, se poate pretinde că ar avea statutul de fezabilitatea tehnică,  deoarece va putea zbura asemenea unui avion cu o greutate totală în zbor de peste 300 kg.

Așa cum poate vă imaginați nu va fi deloc simplu, în condițiile în care cel mai dificil lucru este legat de chestiunea centrală a reglementării traficului care nu poate fi ajustată pentru lipsa de dezvoltare a unui sistem eficient de evitare automată.Iar, din momentul ipotetic al blocării ultimei uși, care ar fi modalitatea sau condițiile extreme, de salvare în cazul unui iminent accident ? Și cu siguranță că s-ar mai afla și alte motive întemeiate.

Totuși, demn de amintit e faptul că încă din luna iunie a anului trecut s-au realizat și inițiat anumite teste de fezabilitate în statul Nevada, acolo unde designerii săi au estimat că punerea în funcțiune ar fi nu mia devreme de anul 2020.

Întâlnirile celor de la CES cu anumiți oficiali care au proiectat această dronă au estimat un cost de aproximativ  50 milioane $ pentru acest ambițios proiect – precizând că au realizat „două sute de ore de zbor, unele cu un singur ocupant la bord” și au indicat că vor aștepta autorizațiile de zbor din partea autorităților chineze. Pe scurt, există anumite rezerve.

EHang-184

Emiratele Arabe Unite au anunțat intenția de a porni în curând o nouă ofensivă tehnologică deoarece au avansat acest termen programat în luna iulie a acestui an, în conformitate cu Autoritatea pentru Drumuri și transport (RTA). Micul stat din Golf, care a decis că 25% din transportul său ar fi autonom până în 2030 își dorește atât publicitatea cât și exclusivitatea în acest domeniu.

Ca atare, au lansat un video de promovare în cazul în care, cu toate acestea, nu este clară schimbarea cu o persoană aflată la bord.

 

Sursa foto http://gas2.org/,Business Insider

Sinteză realizată de către Prof.Dr.Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

U-NI-RE în cuget și în simțiri… EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tema unirii cu Basarabia este mai actuală și mai dorită ca oricând. Aceasta, datorită însemnătății sale deosebite suscită nenumărate discuții mai mult sau mai puțin aprinse. În special, în presa scrisă, subiectul este tratat în nota sferei de influență de care sau prin care se poate proba ori atașamentul față de culorile și legile acestui teritoriu blagoslovit de Dumnezeu ori unda de răutate vis a vis de cele menționate. De asemenea, ar trebui ca tocmai caracterul unificator să fie mai puternic decât orice fel de simbolistică istorică și de aceea disprețul și ducerea într-o accentuată stare de relativitate, de autentică degradare a tot ceea ce valorează ideea de românism amplifică starea de încordare,de neliniște atât de prezente în cele două state înrudite.În această ultimă și nedorită categorie se pot identifica destule articole asemănătoare unor mostre îmbibate de ură și venin ce frizează orice urmă de omenie sau de bun simț. Din respect făță de dumneavoastră și mai ales nedorind să nominalizez provocând polemică,am să mă abțin…Dar nu pot să-mi cenzurez o întrebare… Oare câtă dezinformare grosieră se poate ascunde în spatele acestor propagandiști de-a dreptul înfrățiți cu puterile străine,cu imperiile care mereu ne-au râvnit teritoriile și bogățiile de orice natură?De aceea nu pot să trec cu vederea și să uit mincinoasele mituri fabricate împotriva unirii care sunt de fapt niște teorii promovate, cu amatorism sau profesionalism, de cei care își manifestă constant antipatia faţă de procesul de reîntregire a ţării. Cu o retorică plină de ură, anumiți indivizi falsifică și denaturează adevărul istoric și chiar au nerușinarea să spună despre unirea Basarabiei cu România că „ar fi frumos, dar nu se poate” invocând, în acest sens, argumente de ordin economic sau strategic. Interesant e faptul că aceștia nu contrazic adevărul istoric și anume că Basarabia e parte a terioriului românesc. Mesajul lor induce mereu nesiguranţă și teamă, sugerând pericole majore precum instabilitatea economică, apariţia unei minorităţi incontrolabile sau a unei corupţii imposibil de eradicat. Ca și când acești propagandiști ar fi descoperit peste noapte secretul tinereţii fără bătrâneţii și al vieţii fără de moarte dublat de cel al guvernării fără de corupţie, ei influențează pe unii dintre noi la modul cel mai abject și care ține doar de negativitate. Au chiar unele pseudo- argumente care corelează problemele existente în societatea românească cu cele din Republica Moldova, de genul ”că România n-ar avea nevoie de o regiune săracă” . Cunoaștem bine că această stare de corupție endemică este generată de o clasă politică oligarhică, mult mai apropiată de modelul din Asia centrală decât de Europa. Dar,vă rog să fiți fără grijă deoarece domniile lor nu au contract permanent cu funcția și nu vor domni la infinit, așa cum li se pare… A sosit timpul ca să dăm dovezi că suntem înfrățiți, înrudiți, că suntem de același sânge și limbă cu verișorii de dincolo de Prut! Revenind la planul inițial,nu am dispoziția și nici timpul necesar de a demonta toate aceste pseudo-teorii, deoarece aceasta revine ca o datorie de onoare a istoricilor și diplomaților. Dar în cele ce urmează vă propun un exercițiu de imaginație. Acesta se realizează prin corelarea tuturor elementelor posibile care ar duce la acest eveniment cu profunde rezonanțe- UNIREA! De fapt, mai bine spus după reîntregirea, reunirea celor două state,altcumva vor fi parametrii,regulile, legile și automat nivelul de trai. Numai încercați să vă proiectați ideea conform căreia, Republica Moldova va face parte dintr-un stat integrat european, membru al NATO. Peste acestea, îndrăzniți să vă proiectați și imaginea unei justiții imparțiale, corecte ce se vor extinde ca model și peste Prut. Cu alte cuvinte, lucrurile pot evolua într-o direcție normală, firească.Totuși, filo-rușii nu se lasă și încetinesc acest proces. Mai e cazul să ne aducem aminte de „prietenia” și interesul Rusiei, care a încercat să blocheze eforturile Republicii Moldova în sensul integrării europene, aşa cum a procedat de altfel şi în cazul altor state din fosta Comunitate a Statelor Independente? De aceea, din dorința de a ne vedea visul împlinit,ar trebui să nu mai ezităm deloc și nici să luăm peste picior pe semenii care luptă,speră și cred în idealul acestei uniri, în cuget și în simțiri.......

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu