Criteriul National

Drum expres de la Pașcani la Suceava și până la Siret: A fost semnat contractul de proiectare. Ar putea fi transformat proiectul în autostradă de la început? – Infrastructura_Articole

Drum expres de la Pașcani la Suceava și până la Siret: A fost semnat contractul de proiectare. Ar putea fi transformat proiectul în autostradă de la început? – Infrastructura_Articole
septembrie 07
13:15 2020
Contractele de realizare a Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice pentru circa 102 km de drum expres de la Pașcani la Suceava și de la Suceava la Siret au fost semnate luni. Noua șosea de mare viteză ar urma să vină în continuarea autostrăzii A7 pe coridorul 9 de la București-Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani, iar atât autoritățile locale, cât și cele de la Compania de Drumuri vorbesc de drumul expres Pașcani-Suceava-Siret ca de autostrada A7. În caietul de sarcini proiectantul are ca sarcină să studieze și posibilitatea realizării proiectului direct ca autostradă.

Compania de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni contractele pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic pentru tronsoanele de drum expres Pașcani – Suceava – Siret, două proiecte de aproape 102 km.

Operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION SRL – EGIS ROMANIA S.A – EGIS INTERNATIONAL SAS, anunță CNAIR.

Drum Expres PAȘCANI– SUCEAVA

Valoarea contractului este de 11.721.430,96 Lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata contractului este de 24 luni.

Lungimea estimată a traseului este de 61 km.

Drum Expres SUCEAVA – SIRET

Valoarea contractului este de 10.092.839,13 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata contractului este de 24 luni.

Lungimea estimată a traseului este de 41 km.

La ceremonia de semnare a contractelor ce a avut loc la Suceava, atât reprezentanții autorităților locale, cât mai ales conducerea CNAIR prin directorul general Mariana Ioniță au vorbit de proiect ca de „autostrada A7”, continuatoarea tronsoanelor A7 de la Pașcani la Ploiești care deja se află în proiectare.

Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

Vezi și:

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul