Criteriul National

ELEGANŢĂ FRANCEZĂ! Ruxandra Donose şi Orchestra Simfonică din Monte Carlo a oferit un concert memorabil!

septembrie 16
21:48 2015

 

 Ieri, 16 Septembrie, de la ora 17 00 la Ateneu, Orchestra Filarmonică din Monte Carlo dirijată de Cristian Mandeal a avut în program lucrări de Bartok, Enesci şi Mahler. Soliştii au fost mezzo soprana Ruxandra Donose şi tenorul Vincent Wolfsteiner.

Monte Carlo

Primul opus a fost Schiţele ungare de Bela Bartok, compusă în anul 1931ce este  de fapt reorchestrarea unor piese pentru pian. S au remarcat între acestea un vesel Dans al ursului cât şi o scenă Veghe la secui. Aceste miniaturi reprezintă de muiltă vreme, piese de sine stătătoare ce se pot prezenta în programe simfonice, ca lucrări de sine stătătoare.

Acestea au un pronunţat caracter liric dar sunt impregnate de folclorul maghiar şi transilvan, cu accente de vitalitate.Rafinata şi experimentata orchestră Filarmonică din Monte Carlo a interpretat cu multă dăruire şi sensibilitate acest opus. Maestrul Cristian Mandeal cu gesturile sale pline de preciyie şi rafinament a condus impecabil desfăşurat materialul sonor.

A urmat Suita a III a în La Major op 27, Sătească. A fost lucrarea comandată special de Filarmonica din New York, interpretată în primă audiţie sub conducerea compozitorului în anul 1939.

Partea I Primăvara pe câmp a prezentat atmosfera unei dimineţi însorite. Diversitatea timbrurilor şi  coloritul lor într o paletă eficientă a dozajelor au constituit importante repere.

Partea aII aCopi în aer liber e un tablou ce ilustrează joaca unor copii în lumina după amiezii.Efectele combinate ale unei luxuriante orchestre au fost prezente şi în această parte.

Partea a III a Vecha casă a copilăriei la apus de soare, Partae a IV a Păstor şi Partea a V a Păsări călătoare şi corbi vor sugera imagini , pline de freamăt a satului romînesc tradiţional.

Coloritul special al solo ului de oboi a avut acel dar de a emoţiona de a mişca publicul meloman. Asemeni unei imense şi nepreţuite capodopere, acest opus a adus ovaţiile şi aplauzele prelungite au răsplătit din plin prestaţia acestor muzicieni.

După pauză, Cântecul  pământului de Gustav Mahler a fost oferit publicului în interpretarea Ruxandrei Donose  şi lui Vincent Wolfsteiner. Calităţile vovale ale tenorului au fost etalate în prima dintre părţile acestei lucrări intitulate Cântec de pahar despre jalea pământului, un adevărat lait motiv al acestei lucrări+ Dar înainte să beţi , un cîntec să vă cânt.

Părţile lucrările sunt 

I. Cîntec de pahar despre jalea pământului

II. Singuraticil toamna

III. Despre tinereţe

IV Despre frumuseţe

V. Cel ameţit în vremea primăverii

VI. Rămas bun

Omul care cîntă se află în punctul central al acestei compoziţii, în care se simte că autorul se concentrează mereu , chiar şi în părţile instrumentale, pe exprimarea unor idei ori a unor stări sufleteşti.

Valenţele extrem de rafinate ale timbrului mezzo soprane extrem de cunoscită publicului romînesc dar şi internaţional, Ruxandra Donose a reuşit să fie extrem de sensibilă, rafinată total etalate de cîătre această Doamnă plină de graţie.

Orchestraţia plină de culoare a întregului aparat a fost atent manageriată de către maestrul Cristian Mandeal într o excelentă colaborare şi versiune interpretativă.

Ovaţiile nenumărate şi buvhetele de flori oferite cu generozitate au încheiat după amiaza această plinp de rafinament!

Sursa foto enescu.tvr.ro

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul