Criteriul National

Evolutia hoverboard-ului, de la fictiune la popularitatea de astazi

Evolutia hoverboard-ului, de la fictiune la popularitatea de astazi
aprilie 14
09:12 2017

Cand a fost lansat Segway, multi au spus ca va fi capabil sa schimbe modul in care orasele au fost proiectate si construite. Cativa ani mai tarziu, in 2015, hoverboard-ul a fost inventat si parea ca va revolutiona lumea – mai mic, mai usor si fara volan, ar putea fi oare hoverboard-ul viitorul in materie de transport personal? Va propunem sa aruncam o privirea asupra evolutiei hoverboard-ului – cum a aparut el si care este directia spre care se indreapta.

Cine a inventat hoverboard-ul?

Aceasta este o problema complicata, deoarece nu pare sa existe cu adevarat un inventator anume. Multe intreprinderi diferite au proiectat si au creat produse similare in acelasi timp, deci este foarte greu de identificat. Antreprenorul Shane Chen este primul care a pretins ca a inventat un scuter auto-echilibrat, deoarece in 2013 a lansat campania Kickstarter care anunta dispozitivul.

Dincolo de asta, un hoverboard are multe puncte comune cu Segway, care a fost inventat mult mai devreme. De fapt, Segway Inc. (compania care vinde originalul Segway) a declarat ca detine brevetul care ii confera dreptul exclusiv de a vinde scutere cu auto-echilibrare in SUA. Ei au scos Ninebot-ul, care este foarte asemanator cu modelele de hoverboard.

Indiferent de adevarul despre numele inventatorului, hoverboard-ul, cu siguranta a fost o inovatie inspirata dupa forma lui Segway, motiv pentru care hoverboard-ul este uneori cunoscut sub numele de „Swegway”. Numele, cu toate acestea, este o alta problema controversata.

 

Denumirea corecta

Hoverboard-ul, Swegway, scuterul cu auto-echilibrare, bordul de auto-echilibrare cu doua roti, mini Segway – toti acesti termeni sunt folositi pentru a descrie acelasi dispozitiv. Termenul care a prins cel mai bine este insa  „hoverboard”, desi motivul pentru acest lucru este neclar. Vorbim cu siguranta despre o placa („board”), dar nu una care pluteste („hover”), cel putin nu in sensul lui Marty McFly, personajul din trilogia „Inapoi in viitor”.

Exista inca o dezbatere cu privire la denumirea corecta pe care ar trebui sa o poarte aceasta placa, mai ales ca exista si dispozitive reale de tip hoverboard – dispozitive asemanatoare skateboard-ului care plutesc deasupra solului – desi sunt mult mai putin disponibile pe piata. Problema este ca, pentru moment, nu este nimic mai bun decat „hoverboard-ul”. Termenul „scuter cu auto-echilibrare” nu reuseste sa descrie prea bine dispozitivul; „self-balancing two-wheeled board” nu va prinde la public…

Asa ca pentru moment, „hoverboard” este cel mai potrivit si folosit termen.

De ce a devenit atat de popular?

Hoverboard-ul a ajuns rapid la un nivel de popularitate incredibil. Dar cum s-a intamplat asta? Este vorba despre mai multe motive. Primul motiv il constituie faptul ca este destul de distractiv de condus. Intuitiv (raspunde la comenzi la cea mai fina miscare a piciorului astfel incat creeaza senzatia ca iti „citeste” gandurile), trebuie doar sa te urci pe hoverboard si in curand vei zbura ca si cum ar fi o extensie a corpului tau. Pretul acestor dispozitive  este unul accesibil.

Nu trebuie sa uitam nici contributia vedetelor in ceea ce priveste popularitatea crescuta a hoverboard-ului. Intre anii 2015 si 2016, vedete precum Justin Bieber si Jamie Foxx au fost vazute folosind astfel de dispozitive.

Un alt motiv l-ar putea constitui anul in care au aparut: 2015 – exact anul in care, realizatorii filmului „Inapoi in viitor II” isi imaginau existenta unor hoverboard-uri.

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro