Criteriul National

Evolutia hoverboard-ului, de la fictiune la popularitatea de astazi

Evolutia hoverboard-ului, de la fictiune la popularitatea de astazi
aprilie 14
09:12 2017

Cand a fost lansat Segway, multi au spus ca va fi capabil sa schimbe modul in care orasele au fost proiectate si construite. Cativa ani mai tarziu, in 2015, hoverboard-ul a fost inventat si parea ca va revolutiona lumea – mai mic, mai usor si fara volan, ar putea fi oare hoverboard-ul viitorul in materie de transport personal? Va propunem sa aruncam o privirea asupra evolutiei hoverboard-ului – cum a aparut el si care este directia spre care se indreapta.

Cine a inventat hoverboard-ul?

Aceasta este o problema complicata, deoarece nu pare sa existe cu adevarat un inventator anume. Multe intreprinderi diferite au proiectat si au creat produse similare in acelasi timp, deci este foarte greu de identificat. Antreprenorul Shane Chen este primul care a pretins ca a inventat un scuter auto-echilibrat, deoarece in 2013 a lansat campania Kickstarter care anunta dispozitivul.

Dincolo de asta, un hoverboard are multe puncte comune cu Segway, care a fost inventat mult mai devreme. De fapt, Segway Inc. (compania care vinde originalul Segway) a declarat ca detine brevetul care ii confera dreptul exclusiv de a vinde scutere cu auto-echilibrare in SUA. Ei au scos Ninebot-ul, care este foarte asemanator cu modelele de hoverboard.

Indiferent de adevarul despre numele inventatorului, hoverboard-ul, cu siguranta a fost o inovatie inspirata dupa forma lui Segway, motiv pentru care hoverboard-ul este uneori cunoscut sub numele de „Swegway”. Numele, cu toate acestea, este o alta problema controversata.

 

Denumirea corecta

Hoverboard-ul, Swegway, scuterul cu auto-echilibrare, bordul de auto-echilibrare cu doua roti, mini Segway – toti acesti termeni sunt folositi pentru a descrie acelasi dispozitiv. Termenul care a prins cel mai bine este insa  „hoverboard”, desi motivul pentru acest lucru este neclar. Vorbim cu siguranta despre o placa („board”), dar nu una care pluteste („hover”), cel putin nu in sensul lui Marty McFly, personajul din trilogia „Inapoi in viitor”.

Exista inca o dezbatere cu privire la denumirea corecta pe care ar trebui sa o poarte aceasta placa, mai ales ca exista si dispozitive reale de tip hoverboard – dispozitive asemanatoare skateboard-ului care plutesc deasupra solului – desi sunt mult mai putin disponibile pe piata. Problema este ca, pentru moment, nu este nimic mai bun decat „hoverboard-ul”. Termenul „scuter cu auto-echilibrare” nu reuseste sa descrie prea bine dispozitivul; „self-balancing two-wheeled board” nu va prinde la public…

Asa ca pentru moment, „hoverboard” este cel mai potrivit si folosit termen.

De ce a devenit atat de popular?

Hoverboard-ul a ajuns rapid la un nivel de popularitate incredibil. Dar cum s-a intamplat asta? Este vorba despre mai multe motive. Primul motiv il constituie faptul ca este destul de distractiv de condus. Intuitiv (raspunde la comenzi la cea mai fina miscare a piciorului astfel incat creeaza senzatia ca iti „citeste” gandurile), trebuie doar sa te urci pe hoverboard si in curand vei zbura ca si cum ar fi o extensie a corpului tau. Pretul acestor dispozitive  este unul accesibil.

Nu trebuie sa uitam nici contributia vedetelor in ceea ce priveste popularitatea crescuta a hoverboard-ului. Intre anii 2015 si 2016, vedete precum Justin Bieber si Jamie Foxx au fost vazute folosind astfel de dispozitive.

Un alt motiv l-ar putea constitui anul in care au aparut: 2015 – exact anul in care, realizatorii filmului „Inapoi in viitor II” isi imaginau existenta unor hoverboard-uri.

Comentarii

Comentarii

Share

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Dor de primăvară - Editorial

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Intrarea în anotimpul renașterii își face simțită prezența. Natura se trezește la viață , chiar dacă acest sfârşit de februarie a fost destul de agitat, fiind marcat de nenumărate tulburări meteorologice dar și de evenimente, de arestări repetate şi anchete subtile, de multiple declaraţii de război şi de tensiuni mocnite. Dar, propun să le lăsăm în suspensie, deoarece toate au parte de rezolvare, la un moment dat.

Odată lămurite aceste aspecte, vă invit pe fiecare dintre dumneavoastră să vă lăsați imaginația să lucreze. Nu va necesita niciun cost suplimentar, iar beneficiile le veți cuantifica mai devreme sau mai târziu.

Așadar, din acest moment până la finalul acestor rânduri vă invit la a retrăi și reimagina primăvara din punctul dumneavoastră de vedere. Nu contează câtă experiență dețineți, nu contează nici statutul social, ci mai degrabă deschiderea sufletească dublată de acea trezvie.

Socoietatea postmodernă a devenit oarecum insensibilă la schimbările psihice, la schimbările anotimpurilor iar cea mai acută lipsă de orizont este pentru noi toţi o veritabilă și feroce luptă cu dorințele, temerile, ideile sau prejudecățile noastre. De aceea, anotimpul renașterii este o invitație la accederea într-o altă etapă a vieții şi o alternativă de a ne (re)veni în fire. La modul ideal se poate compara acest lucru ca pe o ofertă de a (re)veni la normalitate, la o invitație de a ne (re)găsi buna aşezare atât în relaţie cu semenii noştri, cât mai ales cu noi înşine.

Și este minunat să observăm aceste lucruri, chiar dacă suntem în mijlocul tuturor evenimentelor. Ce bucurie este atunci când ne alocăm timpul de a ne relaxa și de a privi la florile de câmp pentru a dobândi de la ele o înțelegere. Cromatic și olfactiv…Dar nu numai atât, deoarece aşa cum albina, zburând din floare în floare, adună din ele mierea, aşa şi noi, privind la flori nu numai cu ochii cei trupeşti, ci şi cu ochii lăuntrici putem aduna înțelepciune superioară, ce ține de suflet, dobândind anumite cunoştinţe..........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

clinica implant dentar timisoara