Criteriul National

FABULOS! David Garrett și Orchestra Filarmonică din Monte Carlo au electrizat publicul de la Festivalul Enescu!

septembrie 15
21:38 2015

 

Ieri, de la ora 17 00, de la Ateneul Român, Orchestra Filarmonică din Monte Carlo dirijată de Gianluigi Gelmatti a interpretat lucrări de Enescu, Bruck și Ravel. Solist a fost violonistul german David Garrett.

David

Primul opus din după-amiaza de 15 septembrie l-a avut ca solist pe binecunoscutul violonist David Garrett ce a interpretat cu o naturalețe și sensibilitate acest idilic opus enesciam- Balada pentru vioară și orchestră.

Cu un sunet mobil, de la primele sunete , impresionează vibrația unei melodii pline de cantabilitate.Paleta de culori muzicale a fost una extrem de versatilă.” Legendarul violonist „(BBC Magazine) a încântat publicul și în Concertul de Max Bruch în sol minor. Caracterul avântat al acestui concert romantic a fost exemplar redat.

Frumusețea și cantabilitatea cantilenelor cât și strălucitoarele pasaje de tehnică eclatantă au avut acea forță lăuntrică de a fermeca auditoiiul.Partea a I a a fost momentul central al acestui concert, în care vioara solistă a etalat o pagină atît de expăresivî din repertoriul violonistic romantic, atât de cunoscută. Antologică mi s-a părut și cea de-a treia parte- Allegro energico.

Colaborarea artistică cu maestrul dirijor italian a stat sub semnul perfecțiunii. O adevărată demonstrație de violonistică pură, în cel mai adevărat stil.

Ca bis , cu acea binevoitoare stare a oferit publicului Sarabanda în si minor, din Partita întâi a lui Johann Sebastian Bach.

Ovațiile și aplauzele prelungite l-au determinat să ofere un al doilea bis, cu acea naturalețe și lejeritate caracteristică oferind Carnavalul la Veneția de Niccolo Paganini, cu acompaniament orchestral.

După o binemeritată pauză, orchestra simfonică din Monte Carlo, a oferit trei luicrări de referință din creația lui Maurice Ravel- Alborada del gracioso,Pavana pentru o infantă defunctă și Bolero ul.

Prima a ilustrat un tablou sonor plin de ritmuri, ed armoni și orchestrații specifice Peninsulei Iberice. Această dificilă piesă orchestrală a cunoscut o variantă interpretativă reușită din partea acestor minunați muzicieni, conduși admirabili de dirijorul italian.

IMG_20150915_174335

Pavana a avut acel aer ceremonizl, sensibilă ți copleșitoare din punct de vedere al emoșiei, al tristeții.Plină de noblețe,muzica izvorăste din acel caracter al temei principale expus cu precădere de instrumentele de suflat din lemn.

Bolero-ul a fost legată fără pauză și fără a fi etalat , din primele secunde de către toba mică, ci de flautul , clarinetul, corn englezul, fagotul,oboiul, piculina, trompeta, trombonul etc .Acompaniat la început discret, aceste solo uri au crescut ăn dozaj, ăn intensitate ajungînd la final aproape de paroxism.Această creștele graduală a fost posibilă prin repetarea obsesivă a celor trei fraze în timbre și intensități mereu cumulate de la ppp la ff ce au fost magistral redate de către toți membrii Orchestrei Simfonice din Monte Carlo.

Mulțimea de ovații și aplauze i-au determinat să ofere două bisuri- Schubbert- Partea a II a din Simfonia a III-a și uvertula Wilehm Tellde Gioachinno Rossini.

 

Sursa foto  Gabriel Dumitru Fulea, foto reporter oficial al ziarului Criteriul Naţional

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro