Criteriul National

Făgădău îşi dă întâlnire cu găşcuţa pentru a legaliza MAREA împărţeală (Partea a doua)

Făgădău îşi dă întâlnire cu găşcuţa pentru a legaliza MAREA împărţeală (Partea a doua)
ianuarie 26
18:10 2016

În sprijinul celor amintite şi în prima parte a acestui serial, în această parte venim în întâmpinarea curiozităţii dumneavoastră cu cifre statistice,oficial preluate din documentele ce vor face obiectul şedinţei din data de 29 Ianuarie 2016 în care se va discuta şi aproba Bugetul Municipalităţii din Constanţa.

europe

Ţinem să vă reamintim că vinerea această pe data de 29 Ianuarie, de la ora 11 domnul Decebal Făgădău şi „gaşca” lui se întâlnesc pentru a legaliza o fiţuică pe care au denumit-o pretenţios…buget .Va fi o zi extrem de importantă nu doar pentru cei care se află la borcanul de miere şi aşteaptă cu sufletul la gura să vadă dacă planul lor care se află în spatele cifrelor prezentate pe document au şansa de a fi legalizate de către papuşarii lor ,

cât şi pentru autorităţile competente ,deoarece proiectul de buget aşa cum a fost prezentat este un document care aduce în mod clar dovezi de neglijenţă în serviciu şi totdată aduce  prejudicii nu doar cetăţenilor , economiei locale dar şi instituţiilor de prim rang precum NATO si UE .

ESTE INADMISIBIL CA CETĂŢENII SĂ FIE OBLIGAŢI SĂ PLATEASCĂ PENTRU NEGLIJENŢA ÎN SERVICIU…ÎN SPEŢĂ, A ALTORA! Este inadmisibil ca autorităţile locale să facă planuri de a lua zeci şi sute de milioane de euro din buzunarele cetatenilor si a firmelor iar la capitolele „acţiuni economice şi sume primite de la UE /alţi donatori” să nu fie prevăzute proiecte ce pot fi implementate şi care să aducă alte venituri Primăriei, din surse externe.

Situaţia este de aşa natură încât majoritatea ziariştilor cât şi a oamenilor cărora le pasă de felul în care li se bagă mâna în buzunar în mod samavolnic, au urmărit cu atenţie documentul prezentat de Primărie şi au rămas consternaţi.

BRAC logo identity 3

 

Ca de exemplu, domnul Cristian Hagi într-un articol recent lasă să se înţeleagă că nu se simte bine cu statutul de constănţean şi , interpretând în numele redacţiei chiar i-am dat dreptate deoarece ar fi mai bine să plecăm cu toţii din „Republică”,  ca să nu mai aibe de unde anume să se colecteze şi să se ia cu ….japca  taxele şi impozitele ce sunt majorate faţă de anul trecut!

Cu această ocazie, domnia sa face o paralelă foarte interesantă cu oraşul Cluj, unde la  capitolul ”Acțiuni economice” suma este de 241.042.000 lei în timp ce la Constanța: ZERO lei! Continuând cu această comparaţie, aflăm că la Cluj sumele primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate si prefinanţări este  cifrată la 69.838.000 lei în timp ce la Constanța este de…ZERO lei.

De aici rezultă o tristă si sfidătoare constatare-ESTE PREVAZUT SĂ SE OBŢINĂ DIN ACTIVITĂŢI ECONOMICE ŞI FONDURI ALE UE ZERO LEI !

De ce o astfel de veste conform cărora autorităţile locale nu au prevăzut în buget, implementarea unor proiecte de la care să poată obţină veniturile din surse externe reprezintă un act de sfidare la adresa cetăţenilor cât şi a firmelor?

Ca să ajutăm pe plătitorii de taxe şi impozite să înţeleagă şi să conştientizeze gravitatea unei astfel de situaţii, vom imagina că se puteau implementa unele proiecte în parteneriat public privat sau se încuraja într-o formă sau alta pe companii, organizaţii, instituţii să posede  anumite tipuri de proiecte despre care vom aminti şi scrie cu altă ocazie.

În paralel, se făceau cele necesare şi se obţinea prin alte surse de venituri externe pe care autorii proiectului de buget le-au denumit ( activităţi economice şi fondurile ale UE  si cu această ocazie se obţineau peste 170 000 000 de euro )

Acest lucru înseamnă că puteau să permită să reducă taxele plătite de cetăţenei la o valoare aproximativ sau egală cu aceasta.Din păcate,dacă aşa cum indica autorul articolului mai sus menţionat, în cazul acestor venituri ce  sunt ZERO,cele 170 de milioane de euro vor fi luate de la cetăţeni.

no tax

De aici rezultă o logică a faptelor pe care plătitorii de taxe şi impozite vor trebui să ţină cont de ea. Dacă întreaga filozofie a bugetul municipalităţii se bazează doar pe veniturile ce se vor obţine din taxele şi impozite şi nu din cele proveniţi din sursele veniturilor externe,atunci când se prevede creşterea veniturilor alocate într-un anumit sector de activitate trebuie să fiţi conştienţi că vi se va băga mâna în buzunarele Dumneavoastră.

Filozofia unui buget în care nu se prevede obţinerea veniturilor din surse externe este sinonim cu noţiunea de SFIDARE ŞI DEZASTRU.

Cum observaţi, cei în măsură să planifice un proiect de buget rezonabil,stau în mod sfidător şi nu fac nimic din ceea ce ar fi trebuit iar apoi,prin mărirea taxelor şi impozitelor chiar BAGĂ MÂNA ÎN BUZUNARELE CETĂŢENILOR.IAR DACĂ LE ATRAGI ATENŢIA ASUPRA UNEI ASTFEL DE NENOROCIRI, TE ARATĂ CU DEGETUL!

Aşadar,depăşind această idee tensionată ţinem să vă informăm că bugetul total al Constanţei este de 583.213.000 lei.Totodată, bugetul total estimat pentru cheltuieli este de 768.213.000 lei.La capitolul ”Asigurări și asistență socială” suma estimată este de  84.665.000 lei (din care 28,7 milioane sunt trecute la capitolul ”alte cheltuieli”).

Cheltuielile pentru învățământ se cifrează la 151.611.000 lei, în timp ce cheltuielile pentru sănătate vor ajunge doar la un prag de 110.000 lei.Am recurs chiar la un calcul sumar. În total,pentru cheltuielile cu …”Sănătatea” se ridică la „exorbitanta” sumă ce reprezintă aproximativ 1% din totalul cheltuielilor.

La capitolul ”Transporturi”  72.555.000 lei, din care transport în comun – 28,3 milioane și străzi – 44 milioane.

Capitolului ”Cultură, recreere și religie” îi este alocată suma de 9.053.000 lei. Cercetând mai atent acest subiect, am înţeles faptul că cei mulți bani în Constanța, 31.994.000 lei, se vor duce în ”Întreţinere grădini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive şi de agrement”. Aşadar vom avea bani destui pentru firme ca „Pomacost”. Să nu ne înţelegeţi greşit! O problemă reală a acestei urbe o reprezintă tocmai ....lipsa spaţiilor verzi, a parcurilor etc Oare, mergând pe această idee,nu contează absolut deloc pentru cei ce au gândit acest proiect, că spațiile verzi sunt într-o continuă betonare, dar vor creşte cheltuielile cu întreținerea acestora?

Pentru biblioteci, nu este prevăzut niciun leu.De asemenea, pentru căminele culturale și casele de cultură situaţia este similară,nealocându-se vreun ban.În aceeaşi situaţie se regăsesc şi centrele pentru promovarea și conservarea culturii tradiționale ce vor fi „recompensate” cu…zero lei.

Dar mai sunt şi alte capitole tratate fără a fi băgate în seamă. De exemplu,la capitolele ”Acțiuni economice”, „Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări”, cât şi ceea ce ar fi trebuit să fie  Sume încasate din taxe hoteliere” suma totală e tot acelaşi MARE ZERO!

Dar veştile mai puţin fericite nu se termină chiar aici.Aşa cum v-am relatat,anumite venituri pentru realizarea bugetară locală se majorează cu peste 4.000.000 euro. Iar această diferență în plus ar putea fi explicată printr-o mai bună colectare a taxelor și impozitelor dar…cea mai plauzibilă idee este legată de creșterea acestora.

122

De exemplu,la capitolul venituri din „Impozite și taxe pe bunuri și servicii“ va înregistra o majorare preconizată la 196.289.000 lei aproximativ 44.611.000 euro pentru anul curent 2016. De asemenea vom avea o creștere semnificativă a secțiunii venituri din „Alte taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfășurare de activități” cifrată la suma de 4.841.000 lei aproximativ 1.100.000 euro.

Cea mai consistentă majorare se înregistrează la capitolul venituri din „Alte impozite și taxe fiscale”, de la 520.000 lei (118.000 euro) din 2015, la 9.450.000 lei (2.147.000 euro). De aceea, vă rog să calculaţi şi Dumneavoastră,deoarece nouă acest calcul ne-a ieşit de aproximativ 20 de ori mai mult!

Având în vedere gravitatea unei astfel de situaţii, la finalul acestui articol dorim să întrebăm : ” Cum este posibil ca cetăţenii acetui oraş sa ştie ca li se ia (cam) cu… japca banii pentru a acoperi găurile ce sunt provocate deoarece nu se fac cele necesare ca să se atragă venituri din surse externe ,dar totuşi unii în mod inconştient doresc să-i mai voteze pe cei care comit un astfel de jaf ? „

Surse foto : www.fuccha.inwww.cansportlive2.com

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro