Criteriul National

Fascinanta istorie a rujului

Fascinanta istorie a rujului
ianuarie 16
11:59 2018

Daca analizam machiajul modern, vom constatata ca, desi produsele si tehnicile au evoluat enorm, bazele machiajului au ramas aceleasi. Oamenii folosesc machiajul pentru a-si evidentia trasaturile in diverse scopuri, astfel incat sa nu treaca neobservati. Acest lucru este valabil mai ales in cazul rujurilor. De la nuantele simple de roz pana la varietatea de culori din zilele noastre, evolutia rujului de-a lungul timpului este o poveste interesanta care merita spusa.

Civilizatiile antice

In civilizatiile antice, machiajul era un simbol al statutului si atat barbatii cat si femeile obisnuiau sa se machieze. In afara de partea estetica, machiajul a avut de asemenea un rol medical. Oamenii din civilizatia sumeriana pot fi considerati cei care au folosit pentru prima data rujul. Acesta era obtinut din substante naturale, cum ar fi fructe, henna, „rugina” de lut si insecte. Femeile din Mesopotamia erau ceva mai cochete si foloseau bijuterii pretioase pentru a adauga culoare si stralucire buzelor lor.

Egiptenii, probabil, au fost primii care erau cu adevarat fascinati de ruj. Nuantele inchise, cum ar fi purpuriu si negru, erau folosite frecvent in Egipt. Au obtinut nuante din cateva surse destul de interesante, cum ar fi colorantul de carmin care a fost derivat din insecte. De fapt, colorantul de carmin este inca folosit in rujuri si alte produse. Cu toate acestea, egiptenii foloseau substante nocive cum ar fi plumbul si un amestec de bromura de mangan si iod care pot provoca boli grave sau chiar moarte.

In Japonia, de asemenea, femeile purtau machiaj strident si rujuri inchise la culoare obtinute din gudron si ceara de albine. Numai in Imperiul Grec aplicarea rujului era asociata cu prostitutia, iar prostituatele erau obligate sa isi vopseasca buzele cu ruj inchis la culoare, prin lege.

Prin anul 9 d.Hr., un om de stiinta arab, Abulcasis a inventat rujul solid. El a facut o cercetare pentru aplicarea parfumului care ar putea fi apoi presat intr-o matrita. A incercat aceeasi metoda cu culorile si a inventat un ruj solid.

Regina Elisabeta in secolul al XVI-lea

Rujul a reaparut in timpul domniei reginei Elisabeta in Anglia. Ea a popularizat tenul alb, palid si buzele rosii, dar si acest machiaj nu si-l permiteau decat doamnele nobile sau actorii si actritele care apareau pe scena. Timp de aproximativ trei secole, rujul a ramas accesibil in cea mai mare parte doar actorilor si prostituatelor.

Astazi, rujul este nelipsit din poseta oricarei femei moderne, iar industria cosmetica a evoluat enorm ajungand sa produca ruj rezistent la transfer, rujuri in diferite nuante si  cu diferite proprietati.

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Digital

Digital

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

Pericolul autocrației din Europa - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Motto ”Democraţia este nonautocraţie, contrariul perfect al autocraţiei. Aceasta înseamnă că democraţia denotă un sistem politic caracterizat prin refuzul puterii personalizate, a puterii asupra cetăţenilor. Puterea nu este «proprietatea» nimănui. Aşadar, conducătorii vor deţine această funcţie ca urmare a desemnării libere, neîngrădite, de către cei care urmează să fie conduşi. Cu alte cuvinte, oricând puterea celorlalţi de a desemna pe cineva este contrafăcută sau anihilată pentru că dezacordul este zădărnicit ori nu ni se oferă alternative – democraţia este ucisă chiar când începe să funcţioneze.”

definiţie de Giovanni Sartori

Recursul emoțional al tuturor teoriilor conspirației reziduale, care se multiplică și iau amploare duce la instabilitate. Totul se metamorfozează, iar formele de impunere, de guvernare își pierd din atribuțiile esențiale. Mecanismul este unul atent monitorizat , dar pretutindeni au apărut chiar unii ce se erijează în „specialiști” care, foarte bine și temeinic pregatiți au drept obiectiv propagarea acestor forme autoritare de impunere a sclaviei postmoderniste în ”adevăruri indubitabile” care se află și nu se elimină decât până la următoarea formă. De fapt, fără să ne mai ferim de cuvinte, tot acest angrenaj face parte din proiectul denumit The New Order, despre care se cunosc foarte puține aspecte.

Mecanismul presupune un efort corelat, susținut, pe deplin integrat în structurile fiecăruia dintre noi, îndeosebi în cele psiho-somatice, în care acești „apologeți ai Noii Ordini” fac eforturi susținute și doresc să-i acceptăm cu toate idiosincraziile lor.
Totuși, dacă de la naștere am primit de la Dumnezeu daruri și haruri precum inteligența, intuiția, analiza, comparația,evaluarea etc ca metode chiar și gradul de receptivitate al nostru poate să ne dea semnale puternice. O importanță aparte, din stadiul de zvon până la cel de informație pe deplin asumată, conștientizată și reverificată ne revine pe deplin, ad integram.Totul se poate lumina, se poate limpezi, numai cercetând cu atenție, argumentând sau identificând cauzele și mai apoi, descoperind chiar ” firul roșu”, în toată splendoarea și eficacitatea, simplitatea sa.

Din capul locului vă spun că nu am pretenția că le-aș fi descoperit recent sau discutat în premieră. Suma totală de elemente care alcătuiesc acest tablou aflat mereu în mișcare poate surprinde pe absolut oricine. Însă, nu fac apologia vreunei direcții sau regimuri (de orice natură),ci, doresc doar să vă semnalez pericolele mascate foarte bine de către „înalta clasă” care are scopul bine conturat de a ne îngrozi și a ne asupri în continuu.

În cele ce urmează, urmând „politica pașilor mărunți” am să vă expun, câte ceva din trend-ul general, pe deplin meschin al actualei cât și viitoarei configurații a ceea ce denumim a fi construcție cu caracter politic, guvernamental.
Toate acestea se petrec chiar sub ochii noștri, ai tuturor celor care viețuim pe aceste meleaguri. Sumă de evenimente necesită o tratare mult mai amplă, chiar mai serioasă, dar din lipsă de timp ,energie și spațiu,voi încerca să rezum sau să realizez un fel de frescă, fără a avea la dispoziție vreo culoare sau opinie vehiculată, interpretată sau răstălmăcită.…...

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu