Criteriul National

Festivalul UNICA și succesul demn de toată lauda al unui redactor al ziarului Criteriul Național!

Festivalul UNICA și succesul demn de toată lauda al unui redactor al ziarului Criteriul Național!
august 23
19:34 2016

Cronica celei de-a doua zile a festivalului UNICA

festival_unica_suceava

Sâmbătă, 20 august, începând cu orele 10:00, la cinematograful „Matei Vișniec” s-a desfășurat prima zi de proiecții de film, în cadrul festivalului UNICA. România, Croația, Spania, Lichtenstein, Italia și Marea Britanie au fost primele țări, ale căror filme au fost derulate pe marele ecran, spre încântarea publicului.

Pentru ca diversitatea limbilor vorbite să nu constituie un impediment în înțelegerea filmelor, au fost subtitrate în limba engleză. Discursurile reprezentanților delegațiilor și ale juriului au fost traduse in timp real, prin intermediul unor cãști, iar anunțurile organizatorilor se puteau auzi in limbile engleză, franceză și germană.

6494_3-Dan_Hintergraber_perator_TV_SENSO_3

Prima reprezentație cinematografică a fost cea a României. Pe ecran a rulat filmul”Sunetul Mării”, în regia lui Dan Hintergraber, despre un muzician român și felul lui special de a se inspira, marea ținându-i loc de muză.

hqdefault

Emil Mateiașa continuat seria filmelor românești cu proiecția „Veritas” a cărei temă fundamentalã este flexibilitatea realității. Lumea este prezentată ca o proiecție din colțul minții lui Dumnezeu, ceea ce ar oferi și oamenilor posibilitatea conceperii unei realități proprii, subiective.

festivalul-mondial-unica-2016-deschis-oficial-in-cetatea-de-scaun-a-sucevei-cinemasuceava.ro-quaxo

Croația a fost următoarea țară care prezentat proiecții cinematografice, reușind să se remarce prin scenariu și regie de calitate. Au fost urmărite filmele „Wolf dance” de Jelena Oroz, „Flowers” de Judeta Gamulin, „Cabbage” de Zorko Sirotic, „Croatian virgin” de Suncica Ana Veldic și Olga Budimir și „Apocalypse” de grupul „Jeunesse”. Croații au abordat realități de mare impact, mizând pe teme precum boala și sexualitatea.

În filmul „Flori” de Judeta Gamulin, acțiunea se desfășoară într-un salon de spital, a cărui atmosferă este demnă de „Pavilionul canceroșilor” al lui Soljenițîn. Membrii a două familii își vizitează tații internați. În timp ce membrii unei familii se ceartă din motive banale, cealaltă are o altă perspectivă. Diferența, din mai multe puncte de vedere, dintre cele două familii demonstrează că nici boala, nici moartea nu ține cont de principii lumești. Florile devin, astfel, simultan, simbol al celebrării și al înmormântării. Croația nu s-a remarcat numai prin tematică și stil, ci și prin tehnică. „Apocalipsa”, prezentată de grupul Jeunesse este compusă din imagini create prin tehnica desenului în nisip.

festival-unica

Seria de filme a fost continuată de Spania, primul film vizionat fiind „Acabo de tener” de Javier Nevaro Montero, al cărui subiect surprinde contrastul între două perspective diferite, asupra aceleiași realități. O fetiță de opt ani are un coșmar, al cărei conținut apare ca un vis frumos, privit într-o lumină nouă de o altă fetiță, lipsită de posibilități materiale. In continuare au fost derulate filmele „Things I whished to do” de Gerardo de la Fuente Lopez, documentarul despre pescuit „Red Tuna Winds” de Alfonso O’Donnell, „Night Landscape” de Marta Ferreras Viruete, imprevizibilul „The quantum lighter” de Pau Escribano, „The whistler” de David Castro Gonzáles și „Time thives” de Fran X. Rodriguez, care a impresionat prin asocierea inedita între timp si simbolistica cercului.

A urmat apoi discuția juriului referitoare la filmele vizionate. Juriul a fost format din: președintele juriului Jacquelin Pante (Italia) și membri Eugy Van Gool (Belgia), Pia Kalatchov (Elveția), Ivan Kozlenko (Ucraina), Florin Paraschiv (România), Zuzana Skoludova (Slovacia) și Stanimir Trifanov (Bulgaria).

După pauza de prânz, a venit rândul Lichtenstein-ului să impresioneze prin talent cinematografic. Temele abordate se remarcă prin diversitate, de la o aventură a unor copii captivi intr-o carte, din filmul lui Michael Baumeler, „Sesame, a strange book” se ajunge la problema actuală a lumii, terorismul, prin filmul „WTF” in regia lui Arno Braendle. Puntea dintre cele două pelicule o constituie „The painter” de Rolf Leuenberger care prezintă o nouă formă de artă contemporană, alcătuită din culori, forme și cuvinte. Nici regizorii italieni nu s-au lăsat mai prejos, aducând în atenția publicului filme precum „Ruins” de Georgio Sabattini, o frumoasă discrepanță între esență și aparență ce o constituie „You can not hide” de Andrea Olindo Bizzarri și „And now we dance” de Franco Fais. Un semnal de alarmã a fost tras odată cu filmul „Countdown” de Rolf Mandolesi.

peste-120-de-filme-cu-vizionare-gratuita-in-cadrul-festivalului-unica-2016-la-cinematograful-modern-cinemasuceava.ro-blnm0_uploa

În afară de coloana sonoră de calitate, proiecția s-a remarcat și prin mesajul puternic pe care îl transmite. Cadrul inițial prezintă un copac, declarat monument național și continuă cu tăierea acestuia pentru a se construi o parcare. Mânuțele unui copil strâng la spate o bucată de lemn, ca într-o îmbrățișare de despărțire. Prestația Marii Britanii la concurs nu a fost o surpriză, în ceea ce privește talentul cinematografic.

Umorul nu a lipsit, spre deliciul publicului, in filmele „Blue” de Robert Lorrimer sau „Making progress” de Ray Grover, ambele referitoare la raportul între om și tehnologie. Documentarul „In search of tigers” de Paula Webster a calmat spiritele, iar „The girl on the train” de John Roberts, „Greece is the Word” de Tim Stannard și „Turning Tables” de Rebecca Staniforth au încheiat ziua într-o notă optimistă. Astfel s-a desfãșurat prima zi a festivalului de film UNICA, o zi de bun augur pentru perioada ce urmează. O zi în care bucuria, teama, tristețea și surprinderea au cuprins publicul de la un film la altul, făcându-se unul cu cinematograful, cu ecranul, cu scaunele. Şi acesta a fost doar începutul…

unica

Sursa cronică : http:// unica.ro

Sursa foto : http:// google.com,http://criteriul.ro

Redacția ziarului Criteriul Național mulțumește domnilor Daniel Hintergraber și Daniel Mihai pentru această performanță!

Comentarii

Comentarii

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro