Criteriul National

FINAL DE FESTIVAL! Cea de-a XXII-a ediție a Festivalului George Enescu a luat sfârșit!

septembrie 21
11:24 2015

 

Nume mari ale muzicii clasice au încheiat duminică Festivalul Internaţional “George Enescu”, de la Bucureşti.

La Ateneul Român a fost programat de la 16:30 recitalul pianistului german Christian Zaccharias, cu pagini romantice de Johannes Brahms, Robert Schumann şi Franz Schubert, iar la Sala Mare a Palatului, ultimul concert al Festivalului este încredinţat de la 19:30 Orchestrei Regale din Amsterdam, Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam.

afis-enescu
Violonistul român Liviu Prunaru este concert-maestrul acestui ansamblu, cotat în topul celor mai bune orchestre ale lumii.

”Răspunderea este oricum pentru că de fiecare dată când venim, şi mai ales în România, colegii mei chiar îmi povestesc despre public, vorbeam chiar despre concertele de la Bucureşti şi abia aşteaptă să se întoarcă de fiecare dată.Contează că este la Bucureşti, că este în Festivalul Enescu şi că este la mine acasă. Asta este cel mai important. Aţi văzut pe scenă cum se bucură când publicul îmi aude numele şi, normal, sunt singurul român din această orchestră.Sunt deja 9 ani de când sunt cu orchestra din Amsterdam, intru în al zecelea an şi, vă spun, de fiecare dată când intru la repetiţii sau în concert mă minunez de cât de frumos pot să cânte aceşti oameni”, a afirmat Liviu Prunaru.

În ciclul Mari orchestre ale lumii, Royal Concertgebouw, dirijată de Andris Nelsons, a susținut  un program care a cuprins: Simfonia nr. 2 în Re Major, op. 73 de Johannes Brahms ; Rapsodia nr. 2 în Re Major op. 11 nr. 2 de George Enescu și „Daphnis și Chloé” Suita nr. 2 de Maurice Ravel.

Potrivit site-ului Festivalului Enescu, Orchestra Regală Concertgebouw este cotată drept una dintre cele mai bune orchestre din lume. Criticii i-au lăudat dintotdeauna sunetul unic: secțiunea de corzi a orchestrei este „catifelată”, sunetul instrumentelor de suflat din alamă e „de aur”, al celor din lemn „deosebit de personal”, iar instrumentele de percuție au o reputație internațională. Criticii de specialitate menționează și „acustica excepțională” a sălii Concertgebouw, proiectată de arhitectul A.L. van Gendt.

Royal Concertgebouw Orchestra a terminat prima parte a concertului de închidere a Festivalului Enescu 2015 cu o Simfonie nr. 2 de Brahms care a electrizat publicul din Sala Palatului.

Concertul se reia cu una dintre cele mai frumoase interpretări ale Rapsodiei nr. 2 de George Enescu, solemnă şi cu un crescendo dramatic emoţionant, încât îţi vine să propui schimbarea imnului de stat cu tema principală a acestei lucrări enesciene. Apoi, un superb Ravel (Daphnis şi Chloé) colorat mirific, un bis şi gata. Festivalul s-a încheiat.

A sosit momentul ca brand-ul naţional Enescu să iradieze cultură, cu adevărat.
Un alt atu al Orchestrei Regale îl reprezintă influența, amprenta dirijorilor. În cei 125 de ani ai existenței sale, Orchestra Regală Concertgebouw a avut doar șase dirijori. Și, nu în ultimul rând, ea strălucește și prin cei 120 de instrumentiști, care provin din peste 20 de țări. În ciuda dimensiunii, orchestra funcționează ca una camerală atunci când vine vorba de sensibilitatea cu care membrii săi se ascultă și lucrează împreună. Un lucru care implică înalte abilități individuale și încredere reciprocă.

Între timp, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, de la 18:30 a fost prezentată opera „Oedipe” de George Enescu cu baritonul italian Davide Damiani în rolul titular.

 

Surse foto explorershostel.ro

 

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo