Criteriul National

Formaţia Voltaj s-a calificat în finala Eurovision VIDEO

Formaţia Voltaj s-a calificat în finala Eurovision VIDEO
mai 20
09:01 2015

Noul Voltaj al lui Călin Goia s-a calificat aseară în finala concursului muzical Eurovision Song Contest 2015, de la Viena, după o interpretare live de excepţie, care a făcut publicul din Wienner Stadthalle să reacţioneze zgomotos.

Concurenţii din România au fost avantajţi de intrarea în scenă cu puţine minute înainte de începerea televotingului: Voltaj a cântat penultima din cele 16 concurente.

Călin Goia şi noul Voltaj sunt, indiscutabil, o trupă cu o mare experienţă de scenă. Îi vedem cântând perfect, ca înregistrarea, fără să distoneze deloc, în noaptea dintre ani, la minus 15 grade, când, dacă încerci să impostezi sunetul, îţi îngheaţă corzile vocale şi scoţi abur pe nas şi pe gură.

Remarcăm şi tema generoasă a melodiei: reîntregirea familiilor ai căror copii rămân acasă, în România, în timp ce părinţi muncesc, ca să aibă ce să le dea de mâncare, în lumea largă.

Noul Voltaj este avantajat în această competiţie, aşa cum am explicat, de vasta experienţă de scenă. Nu e uşor să faci faţă şi să te auzi în Wienner Stadthalle, unde nu există nici un fel de control acustic, ci doar electronic şi am auzit aseară cel puţin un competitor, pe Daniel Kaimakosky, falsând îngrozitor, apoi pe alţi solişti cântând peste sau sub ton din cauza emoţiilor şi a lipsei de tehnică de cânt.

Ce înseamnă Voltaj în muzica românească

Este bine să ţinem cu ai noştri, mai ales că anul acesta se numesc Voltaj. Acesta este un nume de stirpe nobilă în muzica românească. Noul Voltaj face un soi de PowerElectroPop agreabil, muzică de mase.

Dar despre vechiul Voltaj, Voltajul originar, care făcea muzică de cult, am putea să vorbim mult, foarte mult. Trupă rock, apoi hard rock, apoi blues rock, iarăşi hard rock, marele Voltaj a încântat generaţii de iubitori de muzică, de pe vremea trupei lui Adi Ilie şi Gabi Nacu, ori Sanda Lăcătuşu, continuând cu Cristi „Trântoru” Ilie, Amedeo Bolohoi sau Dan Mateescu, apoi cu Berti Barbera sau Tavi Colen…

Trei minute şi jumătate

Dar acelea erau alte vremuri, când muzica reprezenta altceva şi când în România, în numele rezistenţei la comunism, se consuma şi rock amestecat cu muzică preclasică şi clasică.

Azi, rockul este, ca şi muzica pop, genul scurt. La peste trei minute şi jumătate, animatorul de la radio filează şi trece la piesa următoare. Trupele serioase nu au loc în playlist.

Membrii Spock’s Beard, de exemplu, trăiesc tot anul în diferite locuri pe mapamond. Creează împreună muzică, folosindu-se de tehnologie şi lansează albume, apoi pleacă-ntr-un turneu. Câţi au auzit de această trupă? Să ne înţelegem: cântă mai bine decât Andra sau Jay-Z.

Asta e situaţia, iar Eurovision a scăzut valoric foarte mult, astfel că o trupă ca Voltaj azi pare o lumină la Viena, dimpreună cu Il Volo, ce cântă OperaPop. Aici suntem azi. Să nu uităm. Şi să ne bucurăm de muzică.

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul