Criteriul National

FULMINANT! Murray Perahia – un venerabil pianist ce respectă eticheta şi cultura clasică!

septembrie 05
21:31 2015

În cadrul Recitalurilor şi concertelor camerale, unul  dintre cele mai apreciate şi totdată mai căutate de către publicul meloman în materie de concerte a reprezentat prestaşia de excepţie a acestui titan al claviaturii Murray Perahia. Distinsul oaspete a încântat publicul avid de cultură cu un program de muzică germană în totalitate, de la J. Haydn spre J. Brahms, neuitându l pe L. van Beethoven.

Find la a treia prezenţă în Bucureşti şi traversând în ani 1990 p grea încercare pe plan medical de care s a vindecat ” prin muzica lui Bach ce mi a da ttot confortul „, acest senior a adus în prim plan opusuri pianistice extrem de cunoscute în rândul specialiştilor ca celebrele Intermezzo uri de J. Brahms ( op. 118 , op 119) dar şi Sonate şi variaţiuni de J. Haydn ( compozitor ce a definitivat întru câtva structura acestei specii ca formă şi gen ).

murray

În partea a doua, maestrulamerican a interpretat cu naturaleţe şi profundă gândire muzicală ce a fost de asemenea dublată de atu ul experienţei acumulate în numeroşii ani prezenţi pe scenele de concert din întraga lume Sonata op.106 în Si bemol major Hammerklavier aparţinând repertoriului beethovenian.

Măiestrita conducere a vocilor, întrpătrunderealor cît şi excepţionala şi inteligenţa în frazare au fost repere în a explica fenomenul emiterii unei atât de solide interpretîri, într o consecvenţă  ce aminteşte de vechi maeştrii ai acestui instrument fără de egal.

Totodată, în sonata de Beethoven momentele cu adevărt excelente mi s au părut anumite momente. Maestrul a etalat cu acea seriozitate arhi cunoscută  despre materialul sonor ce ieşea din touche ul său , l au constituit părţile lente, cantilenele atît de generoase ce conferă direcţie şic ursivitate întregului discurs muzical ad integrum.

Ultima parte a acestei sonate extrem de dificile a fost o Fugă la 3 voci ce a posedat acea libertate nepermisă de a vea licenţe componistice şi automat interpretative.Chiar pentru orice fel de cunoscători dar mai ales pentru o ureche avizată subiectul şi contra subiectul sunt transformate, modificate şi dinamizate în cadrul a 2 fugi.Acestea posedă caracteristica de a se înlănţui într o manieră organică într o scriitură plină de momente atematice.

Viziunea interpretativă a acestui excepţional pianist a trezit ecouri în conştiinţele tuturor. Maestrul a răspuns cu generozitate ovaţiilor oferind unele m,omente autentice de artă prin acest program extraordinar etalat…

 

Sursa foto : www.worldwideticketing.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo