Criteriul National

FULMINANT! Murray Perahia – un venerabil pianist ce respectă eticheta şi cultura clasică!

septembrie 05
21:31 2015

În cadrul Recitalurilor şi concertelor camerale, unul  dintre cele mai apreciate şi totdată mai căutate de către publicul meloman în materie de concerte a reprezentat prestaşia de excepţie a acestui titan al claviaturii Murray Perahia. Distinsul oaspete a încântat publicul avid de cultură cu un program de muzică germană în totalitate, de la J. Haydn spre J. Brahms, neuitându l pe L. van Beethoven.

Find la a treia prezenţă în Bucureşti şi traversând în ani 1990 p grea încercare pe plan medical de care s a vindecat ” prin muzica lui Bach ce mi a da ttot confortul „, acest senior a adus în prim plan opusuri pianistice extrem de cunoscute în rândul specialiştilor ca celebrele Intermezzo uri de J. Brahms ( op. 118 , op 119) dar şi Sonate şi variaţiuni de J. Haydn ( compozitor ce a definitivat întru câtva structura acestei specii ca formă şi gen ).

murray

În partea a doua, maestrulamerican a interpretat cu naturaleţe şi profundă gândire muzicală ce a fost de asemenea dublată de atu ul experienţei acumulate în numeroşii ani prezenţi pe scenele de concert din întraga lume Sonata op.106 în Si bemol major Hammerklavier aparţinând repertoriului beethovenian.

Măiestrita conducere a vocilor, întrpătrunderealor cît şi excepţionala şi inteligenţa în frazare au fost repere în a explica fenomenul emiterii unei atât de solide interpretîri, într o consecvenţă  ce aminteşte de vechi maeştrii ai acestui instrument fără de egal.

Totodată, în sonata de Beethoven momentele cu adevărt excelente mi s au părut anumite momente. Maestrul a etalat cu acea seriozitate arhi cunoscută  despre materialul sonor ce ieşea din touche ul său , l au constituit părţile lente, cantilenele atît de generoase ce conferă direcţie şic ursivitate întregului discurs muzical ad integrum.

Ultima parte a acestei sonate extrem de dificile a fost o Fugă la 3 voci ce a posedat acea libertate nepermisă de a vea licenţe componistice şi automat interpretative.Chiar pentru orice fel de cunoscători dar mai ales pentru o ureche avizată subiectul şi contra subiectul sunt transformate, modificate şi dinamizate în cadrul a 2 fugi.Acestea posedă caracteristica de a se înlănţui într o manieră organică într o scriitură plină de momente atematice.

Viziunea interpretativă a acestui excepţional pianist a trezit ecouri în conştiinţele tuturor. Maestrul a răspuns cu generozitate ovaţiilor oferind unele m,omente autentice de artă prin acest program extraordinar etalat…

 

Sursa foto : www.worldwideticketing.com

Comentarii

Comentarii

Articole similare

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Only registered users can comment.

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

AU TRECUT DOI ANI DE LA TRAGEDIA DIN CLUBUL COLECTIV… CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Au trecut deja destul de repede doi ani de la tragedia din clubul Colectiv. Neputința pe care au trăit-o majoritatea în acele zile coroborate și cu revolta care a urmat, rămân încă bine întipărite în memoria multora. Multitudinea de evenimente de comemorare din aceste zile ne arată că nu suntem dispuși să lăsăm umbra uitării să se aștearnă în urma incendiului care a luat 64 de vieți.

Colectiv este acea mărturie de netăgăduit, acea expresie plină de tragism pe care și din care foarte puțini au putut înțelege câte ceva. Cert este că lumea a rămas marcată pe moment, ca mai pe urmă, aproape ireversibil, inexplicabil, cu aceeași doză de cinism…a alunecat pe partea uitării.

Momentul Colectiv ne-a adus nu doar pierderea unor oameni de care suntem cu toții iremediabil legați. Ci, a fost vorba și de un fel de trezire involuntară, care ne-a pus în față un adevăr crud: corupția chiar ucide. Iar, dacă stăm și reflectăm câteva momente, fără a avea pretenția de a ne situa în postura de ”judecători”, cu acea durere a omului rănit, vom ajunge la anumite concluzii, despre care s-a tot scris și strigat cu voce tare, sinonimă cu acea dorință de a nu renunța până în ziua în care vom transcede și ne vom alătura lor, cu mențiunea și rugămintea adresată Cerului de a nu avea acel tragic sfârșit!

Tineri aceia deosebiți nu meritau să moară în asemenea chinuri. Tineri aceia meritau tratați cu mare grijă de către cei specializați și în măsură să îi aline, să le asigure o speranță…Dar, din nefericire, nimeni și nimic nu au putut să le schimbe destinul.

Așa s-a ajuns cu acțiunea de a protesta, atunci când o mare de oameni a decis să strige și să vocifereze, pe deplin întemeiat contra lentorii, neajunsurilor, incapacității Sistemului. Astfel, fără de acest spirit civic, care ulterior a fost confiscat de către unele partide nu se putea face vreo schimbare.

Datoria, dreptul de a manifesta, de a dezbate cu argumente, de a vocifera atunci când guvernanții greșesc și de a semna petiții pentru a cere și a obține o schimbare veritabilă este unul garantat de bunul simț, dacă de Constituție, se tot încearcă, spre a fi eliminat, treptat-treptat.........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo