Criteriul National

„Gândirea pozitivă ” se poate transforma într-o fericire de serviciu și o povară

„Gândirea pozitivă ” se poate transforma într-o fericire de serviciu și o povară
martie 06
15:51 2017

trivia_philosophy

Gândirea pozitivă transformă fericirea într-o datorie. Cel puțin așa este de părere un psiholog scandinav, profesor la o universitate reputată din Danemarca.

Această situație pleacă de la o constatare logică. Toată lumea vrea ca persoana ta să fie fericită. De aceea există cărți de auto-ajutor, antene sau programe speciale pe satelit transmise cu fel de fel de sfaturi cu privire la modul de a opri îngrijorările și de a stimula fericirea și a alunga gîndurile negative.

Chiar șefii vor să ne vadă zâmbind cu entuziasm la locul de muncă; și singura modalitate de a răspunde „cum ești tu?” este cu un răspuns vesel „bine!” Dar, în conformitate cu Svend Brinkmann, un profesor de psihologie la Universitatea Aalborg din Danemarca, cultura gândurilor pozitivie are o latură întunecată. Fericirea nu este pur și simplu un răspuns adecvat la multe situații în viață, spune Brinkmann, a cărui bestseller din Danemarca intitulat Stand Firm-cu tema Îmbunătățirea și Rezistența la criza de mâni. Cartea e publicată în limba engleză de către un editor internațional începând cu această lună.

Chiar mai rau, se poate preface sa ne lase piperniciți din punct de vedere emoțional. „Eu cred că gândurile și emoțiile noastre ar trebui să reflecte lumea. Atunci când se întâmplă ceva rău, ar trebui să ni se permită să avem  gânduri negative și sentimente despre aceasta, pentru că este modul în care înțelegem lumea „, spune domnia sa.

 

„Viața este minunată din când în când, dar este, de asemenea tragică. Oameni mor în viața noastră, noi îi pierdem, dacă am fost doar obișnuiți să ni se permite să avem gânduri pozitive. Atunci aceste realități ne pot lovi chiar mai intens atunci când se întâmplă și se vor întâmpla „. Nu e nimic în neregulă cu cei care au o dispoziție în mod natural sau care se bucură de ciudata carte de auto-ajutorare, este de părere Brinkmann.Problema este atunci când fericirea devine necesară. La locul de muncă, de exemplu, în cazul în care evaluarea performanței insistă adesea asupra concentrării asupra creșterii pozitive, mai degrabă avem de a face cu t dificultăți reale,. În mod automat se cer display-uri de fericire ce reprezintă gesturi „aproape totalitare.”

Brinkmann compară insistența asupra fericirii angajaților de a „gândi cu control.” În Statele Unite ale Americii , fericirea obligatorie a devenit obiectul unei hotărâri la locul de muncă oficial împotriva T-Mobile din luna mai 2016, în cazul în care Consiliul Național de Evaluare a Muncii a stabilit faptul că angajatorii nu pot obliga angajații să fie în mod constant veseli. Toate aceleași, multe companii cheltuiesc sume uriașe de bani încercând să asigure fericirea angajaților, și nu din altruism. „Când se angajează oameni și se lucrează în echipe, atunci aceste trăsături de personalitate devin mult mai importante. De aceea am pus accent mai mult pe ele, pentru că dorim să se exploateze oamenii cât și viața lor emoțională „, spune Brinkmann. „Cred că acest lucru este o parte întunecată a pozitivității. Sentimentele noastre tind să devină mărfuri și asta înseamnă că suntem foarte ușor de înstrăinat față de sentimentele noastre „.

a

Fericirea obligatorie nu este pur și simplu o preocupare la locul de muncă. În timp ce are sens pentru a da un răspuns aproape ritualic de genul  „bun, mulțumesc” atunci când cineva întreabă cum vă aflați în trecere, există riscul ca fețele, expresiile noastre pozitive publice ssî fie sfere sociale din ce în ce mai dominante. La urma urmei, în timp ce o atmosfera spirituală, plină de viață poate fi plăcută, starea de bine politicoasă ar trebui să nu interzică și discutarea a feluritelor traumatisme și a crizelor cu prietenii apropiați.

Legat de acest subiect. presiunea de a fi fericit est desigur, o auto-ajutorare a stării de mânie. În actualitate, există o sumedenie de cărți dcare dezbat acest subiect a și care pretind să-i învețe pe oameni cum să găsească fericirea. ” Totuși ar putea încuraja o perspectivă dăunătoare asupra emoțiilor,”  este de acord reputatul Svend Brinkmann.

Fără să am pretenția de a concluziona, ideea de bază pe care oricine o poate face în a se simți fericit implică faptul că oamenii nefericiți sunt de vină pentru propria lor nenorocire. Paradoxal,în cele din urmă, emoțiile negative joacă un rol important și sănătos în modul în care înțelegem și să reacționăm cu lumea. De asemenea, starea de vinovăție și de rusine sunt esențiale pentru consolidarea unui sentiment de moralitate. În timp ce furia este un răspuns legitim la nedreptate, tristețea ne ajută să trecem peste aces tragic proces. În aceste condiții, până și fericirea este prea mare. Doar că nu tot timpul…

Sursa foto www.mortazaadeli.blogfa.com, https://www.amazon.com/

Sinteză articol realizat de către Prof.Dr.Daniel Mihai CNA Regina Maria Constanţa, redactor șef al ziarului Criteriul Național

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Daniel Mihai

Daniel Mihai

Doctor în Interpretare Muzicală, profesor titular la disciplina vioară a Catedrei de Corzi în cadrul Colegiului Național de Arte Regina Maria din Constanța

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro