Criteriul National

Hărnicuţa Primărie îşi bagă excavatoarele în ea de istorie, dar tarabele florăreselor sunt la mare preţ

Hărnicuţa Primărie îşi bagă excavatoarele în ea de istorie, dar tarabele florăreselor sunt la mare preţ
martie 11
19:07 2016

ctrotuarelargisibenzipentrucicli-1457619115

 

Dupa ce ne-a suprins cu inovativele ei proiecte inspirate de talentaţi cioplitori probabil care au recomandat corpurile de iluminat stradal care nu bat nici cât veioza mea de birou, primăria a renunţat să ne mai comunice lucrările sale (sunt jurnalist acreditat şi primesc alte informatii aproape zilnic din partea administraţiei) şi aşa că mai nou aflăm despre activitatea lor din ziarul Telegraf care prezintă cu surle şi trâmbiţe marele proiect de amenajare a bulevardului Tomis în segmetul Capitol-Grand care va include, mare supriză, şi o pistă velo.

Nu ştiu cu ce picamăr gândeste primăria pentru că îmi amintesc faptul că anul trecut ne invita public, pe noi arhitecţii, să participăm cu idei pentru proiectarea noilor tarabe pentru florărese şi vopsirea acelor măgăoaie de vapoare despre care de asemenea nu au fost niciodata intrebaţi urbaniştii dacă poziţionarea lor în tesutul urban este oportună. Dar mare supriză, cand este vorba de spre o zona protejată precum bulevardul Tomis în segmentul Capitol-Grand, primăria gândeste cu cele mai bune ciocane şi lopeţi din dotare şi se apucă hărnicuţă să facă ograda lună înainte de alegeri fară sa aibă habar ca nu dă cu vopsea pe gardul bunicii de la ţară, ci trebuie să lustruiască un portelan ciobit tot de către dânşii.

image-2015-04-21-19976736-0-calea-victoriei-dupa-modernizare-13

Putem lua ca exemplu proiectul de modernizare din centrul Bucurestiului – Calea Victoriei - care a fost prezentat înainte de execuţie şi care este într-adevăr un proiect reuşit. Constanţa din păcate are slabe şanse pentru o asemenea reuşită în centrul ei în clipa de faţă, deoarece se lucrează în disperare de cauză în prag de alegeri. Am telefonat la primărie şi am vorbit cu purtătorul de cuvânt, nu mi-a confirmat despre consfătuirea ordinului arhitecţilor sau a altor specialişti pentru acest şantier, mi-a spus că se interesează după care nu a mai răspuns nimeni la telefonul fix. Am fost până la biroul dânsului pentru că nu eram departe şi o colega dădea din urmeri dar presupun că dânsul era în birou.

Dar nu este nici o surpriză pentru mine dacă mă gândesc la povestitorul interimar care o lua la fugă cu mândrie cand l-am  întrebat ce caută salonul erotic Vogue intr-o zona reprezentativ-istorică. Dacă mai doriţi un exemplu eclocvent despre cum îşi bate joc primăria de tradiţia şi cultura noastră, tolerând mutilarea monumentelor, priviţi vă rugăm imaginea de mai jos.

Hotel Grand – primul hotel din oraş electrificat şi cu încălzire centrală la parterul căruia erau amenajate saloane de pian şi poezie. Ce se intâmplă acum, este o adevărată tragedie.

redactare arh. Andrei Chivu

grand

 

Sursa foto: Telegraf, Hot News, Facebook – Hoteluri de altă dată

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

„Ţi-e milă? Ţi-am luat banii!…”- CONTRA-EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Tristele amintiri au ajuns departe…De fapt, cu o anumită ritmicitate , indiferent de context omul are posibilitatea de a alege .

Iar, această posibilitate de a râde sau de a plânge ar trebui să nu ne-o cenzureze nimeni!

De cele mai multe ori, datorită „regulilor nescrise” ale acestei societăţi suntem puşi în faţa unor evenimente triste şi întunecate , dar comicul îşi face apariţia tocmai atunci când ne-am aştepta cel mai puţin.

De la o vreme încoace am tot scris pe diferite atitudini vis a vis de anumite aspecte ce m-au determinat să mă exprim în mai multe registre sufleteşti!

Dar acum e cu totul altă treabă…

Fără să aduc jigniri, situaţia în care se află românul este analizată în mod ironic.“Filantropica” reprezintă cea mai eficientă şi în acelaşi timp amuzantă metodă de a aduce în prim-plan ideea că “nu tot ceea ce pare este adevărat”.

Asemeni unei proiecţii video avem o sumendenie de întâmplări ce constituie o modalitate de a genera materiale de informare publică.

Modul în care noi, asemeni spectatorilor avem „şansa” de a privi lumea este oarecum influenţat de experienţele celor din trecut, deoarece astfel, participând în mod indirect la acţiunile personajelor, noi suntem publicul ce primeşte şi decodifică mesajul în mod diferit.

Replica cheie a lui Gheorghe Dinică (textier pentru cerşetori) :”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeşte pomană”, reprezintă fraza de bază a relaţiilor publice.

El este un portret „artistic”, machiavelic până la perfecțiune al diavolului ca show-man de geniu, care prin minciună şi înşelăciune a reuşit să ocupe o poziţie bună în societate. Această replică ar putea să-l includă, în cinismul ei şi pe artistul român care cerşeşte finanţare şi care va rămîne cu mîna întinsă, atâta timp cât nu găseşte o poveste captivantă...........

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro