Criteriul National

„Hipersexualizarea copiilor”: Controverse uriașe generate de „Cuties”, noul film Netflix / #CancelNetflix, trending pe Twitter – International

„Hipersexualizarea copiilor”: Controverse uriașe generate de „Cuties”, noul film Netflix / #CancelNetflix, trending pe Twitter – International
septembrie 11
11:59 2020
Controversatul film francez „Cuties” („Drăguțele”) despre o tânără senegaleză din Paris care se alătură unei trupe de dans cu „spirite libere” pentru a scăpa de familia disfuncțională a generat un val de revoltă la adresa Netflix, criticii peliculei afirmând că aceasta înfățișează copiii într-o manieră sexuală, scrie Variety.

Hashtag-ul #CancelNetflix a fost joi pe locul întâi al subiectelor trending pe Twitter după ce filmul a avut premiera pe Netflix cu o zi înainte, peste 200.000 de tweet-uri conținând cuvintele-cheie respective.

O petiție pe Change.org care le cere clienților Netflix să își anuleze abonamentul Netflix din cauza filmului a strâns peste 600.000 de semnături.

AFP notează că criticile au venit din partea tuturor zonelor ale spectrului politic, inclusiv din partea stângii și au mobilizat mulți conservatori americani, o parte din aceștia fiind membri ai Partidului Republican.

„Hipersexualizarea fetelor tinere (și a băieților) este dezgustătoare”, a scris pe Twitter Omar Navarro, un politican republican, adăugând că „este reprobabil etic și moral. Pedofilii, violatorii de copii și perverșii se vor delecta cu #Cuties”.

Primele critici la adresa „Cuties” au apărut în luna august din cauza unui afiș de promovare a filmului în care erau înfățișate tinerele actrițe în ipostaze provocatoare și costume indecente. Netflix și-a cerut ulterior scuze pentru imagine.

„Ne pare cu adevărat rău pentru afișul nepotrivit folosit pentru ‘Cuties’/’Mignonnes’ (n.r. denumirea franceză a filmului”, a declarat un reprezentant al Netflix pentru Variety, adăugând că „nu a fost OK și nici reprezentativ pentru acest film care a avut premiera la [festivalul] Sundance”.

„Cuties”, regizat de franceza Maïmouna Doucouré, a avut premiera la Festivalul de Film Sundance, câștigând premiul pentru regie. Filmul se bazează pe un scurtmetraj al regizoarei franceze despre un copil de 8 ani furis că tatăl poligam și-a invitat noua soție în apartamentul parizian al familiei.

Mary Margaret Olohan, o jurnalistă de la publicația conservatoare americană Daily Caller, a postat joi dimineața o secvență video din film care înfățișează fetele dansând sugestiv, notând că „Netflix este în regulă cu asta. Mulți oameni îi vor lua apărarea. În acest punct a ajuns cultura noastră”.

Descrierea filmului pe Netflix notează că „Amy, în vârstă de 11 ani, începe să se revolte împotriva tradițiilor conservatoare ale familiei sale când devine fascinată de o trupă de dans cu spirite libere”.

Anterior, aceasta scria că „Amy, 11, devine fascinată de un grup de dans twerking. Sperând să li se alăture, aceasta începe să își exploreze feminitatea, sfidând tradițiile familiei sale”.

Netflix a cumpărat drepturile de difuzare la nivel mondial ale filmului (cu excepția Franței), înaintea premierei sale la festivalul Sundance.

„Cuties este un comentariu social împotriva sexualizării copiilor tineri și încurajăm criticii săi să se uite la el”, a afirmat Netflix într-un comunicat remis joi.

Citește și:

Comentarii

Comentarii

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul