Criteriul National

Ce trebuie sa contina un banner publicitar de succes?

Ce trebuie sa contina un banner publicitar de succes?
august 28
15:11 2020

Cand vine vorba despre proiectarea si tiparirea unui banner pentru afacerea ta exista multe lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare. Chiar daca esti relativ experimentat in alte forme de design de imprimare (autocolant, brosuri, afise etc.), exista cateva aspecte ale unui design excelent care sunt esentiale pentru succesul banner-ului tau.

 

Spre deosebire de multe alte materiale tiparite, un banner publicitar trebuie sa fie citit rapid si vizibil de la distanta. Prin urmare, iata cateva elemente care trebuie sa fie subliniate:

Amplasarea banner-ului

Primul lucru la care ar trebui sa te gandesti inainte de a lua orice alta decizie legata de proiectare este amplasarea bannerului, care poate influenta alegerea schemei de culori (sau chiar a intregului design) utilizat. În mod ideal, schema de culori a bannerului trebuie sa fie extrem de contrastanta in comparatie cu amplasarea sa. 

 

In plus, pentru un amplasament strategic trebuie sa te orientezi la directia inspre / dinspre care se indreapta publicul.

Utilizeaza text cu dimensiuni mari

Obiectivul principal al bannerului este de a atrage atentia de la distanta. Pentru acest motiv, trebuie sa te asiguri ca orice continut de pe banner-ul tau este scris cu caractere mari; fara a face acest lucru, este putin probabil ca banner-ul tau sa poata fi citit de la cativa metri.

Alege un font indraznet

Nu conteaza doar dimensiunea textului, ci si fontul pe care il utilizezi. Exista o multime de fonturi diferite si poate fi tentant sa alegi unul excesiv (precum flamboyant), dar cand vine vorba de bannere, trebuie sa iei in considerare intotdeauna lizibilitatea. 

 

De obicei, fonturile sans-serif bold sunt mai lizibile decat fonturile serif, dar aceasta nu este o regula. De exemplu, unele fonturi serif, cum ar fi Times New Roman, pot fi citite extrem de bine.

Pastreaza un mesaj simplu

Un alt punct extrem de important de retinut atunci cand proiectezi banner-ul este sa pastrezi mesajul cat mai simplu si schematic. Motivul este simplu: trebuie sa comunice mesajul in cat mai putin timp posibil; publicul tinta nu are timp sa citeasca paragrafe ale textului (majoritatea merg pe jos sau cu masina).

 

Cand proiectezi bannerul, asigura-te ca pastrezi continutul necesar. Incearca sa elimini orice este inutil si sa comunici mesajul in cel mai simplu mod.

Include informatiile necesare

Este de asemenea important sa aplici aceeasi idee in designul bannerului. Pentru a sti ce sa introduci, trebuie sa stii exact ce doresti sa obtii.

 

Cauti cresterea gradului de constientizare a marcii? Sau doresti sa informezi trecatorii cu privire la un anumit produs / serviciu sau aspect al afacerii tale? Exista o anumita actiune pe care doresti sa o intreprinda? 

 

Daca doresti doar sa cresti gradul de constientizare a marcii este posibil sa n-ai nevoie de nimic altceva decat de numele companiei si / sau sigla.

 

Cand proiectezi bannerul trebuie sa tii cont de obiectiv si sa introduci doar informatii care pot contribui la obtinerea de rezultate. De exemplu, nu include adresa daca nu este nevoie, aceasta doar va aglomera designul.

Utilizeaza imagini de inalta calitate

Un alt aspect important pentru a capta atentia trecatorilor este folosirea imaginilor grafice de inalta calitate. 

 

Imaginile pot actiona ca un punct de focalizare si, prin urmare, vor atrage adesea trecatorii sa arunce o privire in directia banner-ului tau. Nu doar ca atrag atentia, dar pot ajuta si la consolidarea mesajului si / sau comunicarea unor emotii, fara a mai fi nevoie de text.

Pastreaza-ti brandul in minte

Un alt aspect esential de mentionat este acela ca trebuie sa tii cont de marca produsului / serviciului tau pe parcursul intregului proces de design. Doar pentru ca o anumita culoare ar putea fi cea mai stralucitoare, aceasta nu inseamna neaparat ca ar trebui sa fie utilizata daca nu se potriveste cu marca existenta.

Alege culorile adecvate

Toate culorile au asociatii diferite si este important sa stii ce tipuri de emotii doresti sa transmiti. Imbinarea culorilor trebuie sa fie pe masura, deoarece culorile sunt primul lucru pe care publicul il observa intr-un banner. 

 

Culorile pot fi, de asemenea, subiective si pot avea asociatii diferite, asa ca asigura-te ca studiezi bine inainte publicul tinta atunci cand selectezi culorile. Mai jos gasesti o lista de culori si tipurile de emotii pe care acestea le transmit:

 

  • rosu – asociat cu pericol, pasiune, furie, emotie, viteza si dragoste. Cea mai puternica culoare si atractiva pentru toate categoriile de public, cunoscuta si pentru stimularea poftei de mancare. Se utilizeaza cu moderatie.
  • portocaliu – asociat cu vitalitatea, fericirea. Nu este la fel de excesiva precum rosu, dar este o culoare energica, primitoare si prietenoasa (excelenta pentru un call-to-action).
  • galben – asociat cu umor, soare, optimism, energie. Poate capta atentia publicului si sunt chiar mai energice decat portocaliu si rosu si ar trebui utilizate in mod judicios – prea mult galben irita ochii, deoarece reflecta celelalte culori.
  • verde – asociat cu sanatatea, prospetimea, bogatia, mediul inconjurator, cresterea. Este una din cele mai placute culori.
  • albastru – asociat cu siguranta, incredere, claritate, seninatate, eleganta, adevar, masculinitate.
  • violet – asociat cu luxul, extravaganta, intelepciunea, magia, ambitia, feminitatea si creativitatea. Are un efect calmant asupra cititorului.
  • roz – asociat cu dragoste, dulceata, feminitate. Este o culoare indicata atunci cand te adresezi publicului minor.
  • negru – asociat cu exclusivitatea, misterul, puterea, prestigiul si formalitatea. Cea mai utilizata combinatie de culori este textul negru traditional pe fundal alb.
  • alb – asociat cu puritatea, curatenia, modernitatea, sterilitatea, simplitatea, onestitatea, inocenta, bunatatea.
  • maro – asociat cu natura, lemnul, pielea. Echilibreaza culori mai puternice si este ideala ca si fundal.
  • gri – asociat cu neutralitatea si practicitatea. Cand este folosit ca fundal, intensifica alte culori.

 

In concluzie, promovarea inseamna totul pentru afacerea ta. In lipsa acesteia, publicul nu are cum sa afle de produsul sau serviciile pe care vrei sa le oferi. De aceea poti apela cu incredere la profesionisti, care iti vor oferi sprijin pentru realizarea unui banner de succes.

 

Comentarii

Comentarii

Share

Despre autor

Maria Popescu

Maria Popescu

Articole similare

Editia Digitala

Criteriul National prima pagina

EDITORIAL

România…Inteligența Artificială…Guvernul… - EDITORIAL

danielmihai de prof.dr. Daniel Mihai

Dacă nici acum nu vă vine să credeți, guvernul Dăncilă lucrează la strategia națională pentru Inteligența Artificială. Este inimaginabil, aproape de necrezut, dar elaborarea și ratificarea primei strategii naţionale în domeniul Inteligenţei Artificiale va fi o realitate.
Deseori,obișnuiți cu puțin din ceea ce ne tot oferă „din plin” viața aceasta, nu prea realizăm și nu prea știm să reacţionăm la acest soi de anunț oficial. Iar ceea ce este frapant vine de-acum înainte.

Da, stimabilelor și dumneavoastră onorați domni. Din moment ce a fost declarat „liber la Inteligența Artificială”, consecințele și desele implicații ne vor afecta destinele. Poate părea ceva de domeniul SF,dar tocmai ultimele evenimente au început să contrazică „scenariul.”

A trecut moda când mai auzeam de un nou studiu care descria savant implicațiile profunde pe care le au progresele din domeniul inteligenței artificiale. Iar, inevitabilul s-a pridus.Au căzut în derizoriu acele minți luminate, dimpreună cu toata adunarea numeroșilor experți, a think tankuri sau a celebritățilir din Silicon Valley care își dădeau cu presupsul că aplicațiile practice ale Inteligenței Artificiale urmează să ne schimbe viețile în moduri greu de imaginat.

Inteligenţa artificială este trecută de faza „copilăriei”. Acest lucru îl demonstrează unele experimente eşuate care au avut loc. Iar aici dau ca exemplu cazul „adolescentului” Tay al Microsoft, un robot bazat pe inteligenţă artificială care putea dialoga cu utilizatorii de Twitter. Acesta a devenit nazist în câteva ore, compania fiind nevoită să îl retragă. Incidentul a arătat limitările pe care le au maşinile, incapabile deocamdată să facă diferenţa între bine şi rău sau să dea dovadă de empatie.

Dar, ce anume împiedică pentru ca maşinile să ajungă la astfel de însuşiri umane?

Sunt destui semeni care se tem că inteligenţa artificială va fi folosită ca armă, de guverne sau grupări teroriste. Un astfel de sistem avansat, capabil să înveţe, ar putea să compromită orice sistem informatic şi să aibă acces la informaţii extrem de importante. Mai mult, ar putea lansa atacuri cu arme periculoase şi pot da naştere unui război devastator.

Iar acum, „onor” guvern al acestei colonii susţine cu o frenezie de nedescris această modă, dând dovada unui servilism exemplar! Oare cărui scopuri servește?

citeste in continuare

REDACTIA

Director fondator: Daniel C. Iorgu

Redactor Sef: prof. dr. Daniel Mihai

Senior Editor: prof.univ. Mircea Vintilescu

Editorialist: Florin Budescu

Corespondent UK: Alina Pop

Corespondent Spania: Fabianni Belemuski

Fotoreporter: Daniel Paun

Reporter: Daniel Hintergraber

Redactori: Marian Nedelea, Gabriel Dumitru, Iulia Grajdieru, Elena Scripcaru

Disclaimer

Responsabilitatea juridica in cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitatii permanenti sau invitatii speciali aparține în exclusivitate autorilor.

Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv.

CONTACT

CRITERIUL NATIONAL
Cotidian online de stiri si atitudine
ISSN 2393-4891
ISSN-L 2393-4891

Redactie: contact@criteriul.ro

Redactor Sef: daniel.mihai@criteriul.ro

Citeste si:

nationalul logo

Constanta Mea

Prahova Mea

Brasovul Meu

Parteneri media exclusiv

Revista presei Raspandacul